3D Tasarım

Sizler için profesyonel yazarlarımız ile hazırladığımız makalelerimizi okuyun ve kendinizi geliştirin.

3D Tasarım Tarihi Serüveni
3D Tasarım Tarihi Serüveni
İnsanlık İletişime ihtiyaç duyduğu günden itibaren üretmeye başladı. Kişi kendini ifade etme iç güdüsü ile farklı iletişim alanları aradı. Günümüze kadar iletişim yöntemleri geliştirilmeye devam etti. Sanayi devriminin başlangıcı ile birlikte iletişim, insan yaşamında farklı ihtiyaçlar doğurdu. Endüstri devrimi ile başlayan yeni bir dönem içerisine girildi. Üretime ihtiyaç duyulması ile Yaratıcılık ve Tasarım alanlarında atılımlar gerçekleştirdi. İlk insanların hayal edemeyeceği boyutlara ulaştı. Dördüncü Endüstri devriminin başlaması ile birlikte Makina ve Akıl gücü ortaya çıktı. Bu devrimle birlikte teknoloji kolları gelişti. Üretim kolları ile birlikte veri toplama ve iletişim süreci gelişti. Sanayi bir anlamada dijitalleşti. Bu değişmelerle birlikte Tasarım alanında hızlı üretim imkanı doğdu. Tasarımcı her zaman yeniliklere açık olma ilkesi ile ilerlemek zorundadır. Teknik çizim ile başlayan serüven, Sanal Gerçeklik boyutuna ulaştı. 2D Çizim İlk olarak 1982 yılında piyasada yer alan, kullanıcıya sunulan ilk çizim programıdır. Bilgisayar Destekli Tasarım (Computer Aided Design CAD) yazılımıdır. 3D komutları eklenerek program zenginleştirildi. 1987 yılında hazırlanan ve çalışmaları tamamlanarak piyasaya sunulan versiyonda matematiksel bir taban eklendi. Bu matematiksel taban ile işlemlerin daha da ölçülü olması sağlandı.1988 yılında piyasaya sunulan versiyonu ile birlikte 3D bölümüne yeni komutlar eklenerek zenginleştirildi. Teknik anlamda  2D Programlarının  yeterli olup 3D Alanında yeterli olmaması sonucunda yeni Programlara ihtiyaç duyuldu. 3D Studio Max’ın Gelişimi Nasıl Oldu? 3D Studio Max’in ilk prototipi 1988 yılında piyasaya çıkmıştır. Disk İşletim Sistemi (MS-DOS) ortamında çalışan ilk sürümü “Yost Group” tarafından üretilmiştir ve “Autodesk” tarafından yayımlanmıştır. Profesyonelce yazılmış, 3D Grafik Programıdır. Vektörel tabanlı bir yazılımdır, herhangi bir objenin sayısal verileriler ile sanal ortamda oluşturulmasına olanak tanır. Farklı modelleme yeteneklerine ve esnek bir eklenti olanağına sahiptir ve Microsoft Windows platformunda kullanılmalıdır. Sektörde birçok alanda Görselleme Programı olarak yerini almıştır. Oyun geliştiricileri, Tv stüdyosu ve Mimari Görselleştirme Piyasası tarafından aranan bir programdır. Fizik sistemleri gerçek dünyadaki nesnelerin ve davranışların bilgisayar ortamında gerçeği taklit etme olanağı sağlar. Görselleştirme; gerçeği taklit etme sanatıdır. Yeryüzünde  baktığımız , gördüğümüz her varoluşum görsel bir sanattır. 3B Görselleştirmenin amacı herhangi bir projenin yada tasarımın , üretime geçmeden önce sanal ortamda görsel gerçekçilik imkanı oluşturmasıdır. Programın bize sağladığı bu imkan ile sonsuz bir hayal etme olanağı içerisinde bulunuruz. Teknolojinin ilerlemesi ile artırılmış gerçeklik daha da önem kazanmakta ve dünyadaki objelerin ve fizik kurallarının bilgisayar programı tarafından üretilen ses, görüntü,grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirdiği dolaylı fiziksel görünümler ortaya konulmaktadır. Yeryüzü var oldukça insanoğluna birçok buluş yetersiz kalacak ve her zaman daha fazlasına ihtiyaç duyulacaktır.  Görsellemeye ihtiyaç duyulması sonucunda V-Ray Tasarımcıları tarafından geliştirilmiştir. Doğada var olan nesnelerin, fizik kurallarını kullanarak Matematiksel veriler sonucunda, tasarımı görsel sonuca bağlar. Doğayı gözlemlediğimiz sürece taklit edebiliriz. Görselleme süreci bir bütün olmakla birlikte sonuca ulaşılır. Modelleme ile birlikte Render Motoru ayarları, Işık ayarlamaları, Kamera ayarlamaları ve Kaplama detayları bir bütün olacak şekilde sonuç alınır. Autodesk 3Ds Max Nedir? 3DS Max Autodesk programıdır, İlk Prototipi 1986 yılında piyasaya çıkmıştır. Hayali Tasarımları görselleştirmek, Mimari görsellemelere yönelik 2D Projeleri 3B modelleme ve görüntüleme yazılımı 3DS Max ile görselleştirme imkanı sağlamaktadır. 3B Mimari Modellemeler, Ürün Tasarımı ve Karakter modeller üretebilirsiniz. Oyunlar için Sahne tasarım görselleştirme için çarpıcı ortamlar ve ilgi çekici sanal gerçeklik deneyimleri oluşturmanıza olanak tanıyan bir görsel tasarım programıdır. Teknik bir çizimin üretime geçmeden önceki evresinde, görsel tasarım  üzerinde değişimler yapılmasında , hayali tasarımların görselleştirilmesinde, mimari görselleştirmelere yönelik 2D çizimlerin 3B modellemelere dönüştürülmesinde çok tercih edilen bir yazılımdır. Dünyada milyonlarca kullanıcıya sahiptir. Kullanım kolaylığı sağlayan arayüzü 1986’dan günümüze kadar güncellenerek tasarlanmaktadır. Eklenti kurulum özelliği ile kullanıcıya kolaylık sağlamaktadır. Parametrik özellikleri ve gelişmiş modelleme teknikleri ile dikkat çeken matematiksel veriler ile kullanılabilen yazılımdır. 3DS Max ile 3B Mimari Modellemeler, Ürün Tasarımı ve Karakter modeller üretebilirsiniz. Oyun, sahne, tasarımları görselleştirmeleri için çarpıcı ortamlar ve ilgi çekici sanal gerçeklik deneyimleri oluşturmanıza imkân tanır. Gelişmiş simülasyon özelliği ile sanal gerçeklik özelliğini yakalamaktadır.
Marvelous Designer Nedir?
Marvelous Designer Nedir?
13. yüzyıl başlarından itibaren Anadolu’da üretilen halı (kali), kilim ve ipekli dokumaların dünyanın çeşitli bölgelerine gönderildiği tarihi kaynaklardan anlaşılmaktadır. Örneğin, 14. yüzyıla ilişkin belgelerde, Bursa’daki ipekli dokuma tezgahı sayısının bine ulaştığı saptanmıştır.Tekstil sektörü en eski sanayi  üretim sektörlerinden biridir. Tarihi Hitit, Asurlara dayanmaktadır. Avrupa özellikle Anadolu’da üretilen ipekli dokumaları taklit etmektedir. Tekstil sektörünün bu dönemde ayakta tutan, başta pamuk olmak üzere tekstil hammaddelerinin üretimi ve işlenmesidir. Bu nedenle, Tarsus ve Adana kısa sürede iplik eğirme başta olmak üzere tekstil hammaddesi üretimiyle gelişen şehirler arasına girmiştir. Cumhuriyet sonrasında, kurulan fabrikaların sayısı artmaya başlamıştır. Sümerbank’ın kuruluşuyla birlikte tekstil sektörünün bir sanayi olarak gelişimi sağlanmıştır. Sanayi Teşvik Kanunu ile sağlanan olanakla, yeni tekstil fabrikaları, atölyeleri açılmıştır. 1930’lara gelirken, ekonomideki toplam üretim tesisleri arasında tekstil %23’lük bir paya ulaşmıştır. Tekstil sektörü en gelişmiş olan sektörlerin başında gelmektedir. İnsan gücü ile üretim yapılması istihdam olanakları sağlamaktadır. Tasarım gücü ve malzeme olanakları açısından her daim gelişme göstermekte olan bir sektördür. Marvelous Designer Görselleştirme Fizik kurulları nesnelerin davranışlarını bilgisayar ortamında gerçeği taklit etme olanağı sağlar.  Yeryüzünde baktığımız , gördüğümüz her varoluşum görsel bir sanattır. 3B Görselleştirmenin amacı herhangi bir projenin yada tasarımın , üretime geçmeden önce sanal ortamda gerçeği taklit etmektir. Programın bize sağladığı bu imkan ile sonsuz bir hayal etme olanağı içerisinde bulunuruz.  Teknolojinin ilerlemesi ile Artırılmış Gerçeklik dünyadaki objelerin ve  fizik kurallarının bilgisayar Programı tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirdiği dolaylı fiziksel görünümlerdir. Yeryüzü var oldukça insanoğluna birçok buluş yetersiz kalacak ve her zaman daha fazlasına ihtiyaç duyulacaktır. Tekstil sektöründe Görselleştirmeye ihtiyaç duyulması sonucunda Clo  firması tarafından geliştirilmiş bir yazılımdır . Görselleştirme matematiksel veriler sonucunda, tasarımı simülasyon ile oluşturur. Marvelous designer ve Clo gibi simülasyon programları nesneleri oluşturma ve düzenleme aşamasında fizik kurallarının yazılıma dönüştürülmesi sonucunda görselleştirme elde etmektedir. Fizik ve Doğa Felsefesi Fizik (Antik Yunanca) felsefe ürünü bir çalışma alanıdır ve bu yüzden 19. yüzyıla kadar doğa felsefesi diye adlandırıldı. Ünlü fizik bilgini Isaac Newton (1642-1726) bile temel yapıtını "Doğa Felsefesinin Matematiksel İlkeleri" olarak adlandırmış ve kendisini de bir doğa filozofu olarak görmüştür. Günümüzde ise fizik; madde, enerji ve bunların birbiri arasındaki ilişkiyi inceleyen bir bilim dalı olarak tanımlanır. Fizik bir bakıma en eski ve en temel kuramsal bilimdir; onun keşifleri doğa bilimleri'nin her alanı hakkındadır,çünkü madde ve enerji; doğanın temel ögeleridir. Diğer bilim dalları genellikle kendi alanlarıyla sınırlıdır ve fizikten sonradan ayrılıp bir bilim dalı olmaya hak kazanmış diye düşünülebilinir. 16. yüzyılda fizik doğa bilimlerinden ayrılmış, Rönesans dönemi sonrasında hızla artan bilgi birikimi ile mekanik, optik, akustik, elektrik gibi alt bilim dalları ortaya çıkmıştır. Fiziği günümüzde klasik fizik ve modern fizik diye ikiye ayırmak mümkün. Marvelous Designer ve Tasarım Bilimde olduğu gibi, tasarımda'da tesadüflere yer yoktur bilgi, yetenek ve tecrübelerin sonucunda görselleştirme elde edilebilir. Görselleştirme'nin amacı ise; Kullanıldığı sektörde maliyeti en aza indirmektir. Tekstil sektörü ve diğer sektörlerde görsel tasarımcılar bu işi üstlendiği takdirde firmalar için maliyet anlamında rahatlık sağlayacaktır. Marvelous Designer, kumaş tasarım programıdır. Programın amacı ürün tasarım aşamasına geçmeden önce 3B nesnelerin sanal ortamında gerçekçi bir sonuç elde etmek için kullanılmaktadır. Kullanıldığı Sektörler: Tekstil sektörü, Moda tasarımcılar, Oyun sektörü ,Karakter tasarımcılar , GC