E-Ticaret

Sizler için profesyonel yazarlarımız ile hazırladığımız makalelerimizi okuyun ve kendinizi geliştirin.

Amazon FBA Nedir?
Amazon FBA Nedir?
Amazon günümüzde dünyanın en büyük e-ticaret sitelerinden biridir. Online alışveriş hizmetinin yanı sıra Prime, Audible, ve Amazon fulfillment gibi hizmetler de vermektedir. Amazon FBA 2006 yılında, satıcılara depolama ve lojistik konusunda yardımcı olmak amacıyla geliştirilmiş bir hizmettir. Yapmanız gereken tek şey ürünlerinizi Amazon depolarına göndermektir. Geri kalan depolama, paketleme, nakliye ve iade gibi işlemlerin hepsini şirket sizin yerinize halledecektir. Amazon FBA Hizmetleri Dünyanın en büyük e-ticaret sitesi tarafından sunulan bu hizmet ile birlikte ürünleriniz depolarda muhafaza edilir ve sipariş geldiğinde ürünler sizin adınıza paketlenir ve müşterinize gönderilir. Bu hizmet sadece Amazon sitesinde satış yapan satıcılar için değildir. Herhangi bir online perakendeci de bu hizmetten faydalanabilir. Elde edilen istatistiklere göre Amerika’da bulunan Amazon satıcılarının %73’ü Amazon FBA hizmetinden yararlanmaktadır. Amazon Fulfillment, işinizi büyütmenize yardımcı olacak birçok özelliği içinde taşımaktadır. Gelin sunulan bu hizmetin avantajlarını ve dezavantajlarını birlikte inceleyelim. FBA Kullanmanın Avantajları Lojistik ve nakliye işlemleri konusunda kaliteli bir hizmet alabilirsiniz. İndirimli kargo ücretlerinden yararlanabilirsiniz. İade işlemleri ile uğraşmanız gerekmeyecek. Kusursuz bir dış kaynak müşteri hizmetiniz olacak. Uygun ücretler ile sınırsız depolama alanına sahip olacaksınız. Müşterilerinize prime hizmetleri sunabileceksiniz. Şirketin birçok depo ve yerine getirme merkezine ulaşım sağlayabileceksiniz. FBA Kullanmanın Dezavantajları Depolama ve yerine getirme işlemlerinde ayrı ayrı ücretlendirme yapılacaktır. Ürünlerinizi altı aydan fazla depoladığınız takdir de ek ücret ödemeniz gerekmektedir. İadelerin kolay olması nedeniyle sık sık iade ile karşılaşabilirsiniz. Depolama için ürünlerinizi özenle hazırlamanız ve paketlemeniz gerekir. Gönderilerinizi takip etmekte zorlanabilirsiniz. Şirketin çeşitli eyaletlerde birden fazla yerine getirme merkezi olduğundan dolayı satış vergisini hesaplamakta zorlanabilirsiniz.
E-ticaret nedir? Nasıl Yapılır?
E-ticaret nedir? Nasıl Yapılır?
E-ticaret sektörü son dönemlerin en popüler sektörlerinden birisidir. Çünkü artık bir ürün ve hizmet almak isteyen kişiler e-ticaret firmaları üzerinden aradıkları ürünlere daha kolay bir şekilde ulaşabilmekte ve satın almak istedikleri ürün ve hizmetleri indirimli bir şekilde alabilmektedir. Bu nedenle e-ticaret firmalarına olan ilgi her geçen gün artış göstermektedir.   Bu artıştan pay almak isteyen birçok kişi ise e-ticaret nedir ve nasıl yapılır sorusuna yanıt arayarak e-ticaret sektöründe faaliyet göstermeyi düşünmektedir. Kişiler e-ticarete adım atabilmek için belirli süreçleri tamamlamalıdır. Bunun ardından ise e-ticaret ve e-ticaret süreçlerinin yönetimi hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Böylece kişilerin e-ticarette başarılı olma ihtimali artmaktadır.   E-ticaret ile internetten ürün satmak isteyen kişiler için hazırladığımız E-ticaret Nedir, Nasıl Yapılır adlı bu yazımızda sizlere e-ticaret hakkında detaylı bilgiler vereceğiz. Bununla beraber e-ticaret nasıl yapılır sorunuzu da yanıtlandıracağız. Sizler de bu yazımızı inceleyerek e-ticaret hakkında bilgi edinebilir ve e-ticaret süreçlerini detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz.   E-ticaret Nedir? Elektronik ticaret ya da bilinen adı ile e-ticaret, ürün ve hizmetlerin tüketiciler ile internet ortamında buluşturulduğu ticaret türüne verilen isimdir. E-ticarette ürünlerin satışı, dağıtımı, ödemesi ve reklam süreçleri internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Bir nevi e-ticaret geleneksel ticaret yöntemlerinin internet ya da mobil platformlarda gerçekleşmesine verilen isimdir. E-ticaret Nasıl Yapılır? E-ticaret ile internetten ürün ve hizmet satmak isteyen kişi ve işletmelerin ilk yanıt aradığı sorulardan birisi e-ticaret nasıl yapılır sorusudur.   Günümüzde e-ticaret ile internetten ürün satmak isteyen kişi ve işletmeler bir e-ticaret sitesi kurarak ya da e-ticaret pazaryerleri üzerinden satış yapmaya başlamaktadır. Bazı işletmelerin ise hem e-ticaret siteleri hem de pazaryerleri üzerinden satış yaptığı bilinmektedir.   İster e-ticaret siteleri üzerinden isterse de e-ticaret pazaryerleri üzerinden satış yapılsın E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin ilk olarak e-ticaret süreçleri hakkında bilgi alması gerekir. E-ticaret hakkında bilgi alındıktan ve e-ticaret süreçleri yönetimi öğrenildikten sonra kişiler bir iş planı hazırlayarak e-ticaret sektöründe nasıl ilerleyeceklerini belirler. Bunun ardından ise e-ticaret sitesi kurulumu ve özelleştirmelerini yaparak internetten ürün satmaya başlarlar.   Gelin şimdi hep beraber e-ticaret hakkında önemli konulara daha detaylı bir şekilde göz atalım ve e-ticarette başarılı olmak için neyi nasıl yapmanız gerektiğini inceleyelim.   İyi Bir İş Fikriniz Olsun   E-ticaret ile internetten ürün ve hizmet satmak isteyen kişi ve işletmelerin iyi bir iş fikri olması oldukça önemlidir. Çünkü e-ticaret iş fikirleri ne kadar sağlam olursa işletmelerin e-ticarette atacakları adımlar da o kadar sağlamlaşacaktır. Bu nedenle işletmelerin ilk olarak iyi bir iş fikri bulması gerekmektedir.   İş fikrinizi bulmak ve hayata geçirmek için belirli konularda araştırmalar yapmanız gerekmektedir. Genellikle e-ticaret firmaları kendi iş fikirlerini bulabilmek için şu konularda araştırmalar ve analizler yapmaktadır;   E-ticaret istatistikleri E-ticaret trendleri E-ticarette yer alan sektörler İnternetten satılabilecek ürün tavsiyeleri Farklı markaların e-ticaret hikayeleri Yurtdışında yer alan işletmelerin e-ticarette sattığı ürünler Pazaryeri platformlarında en çok satılan ürünler   Gibi birçok konuda araştırma yapın. Araştırmalarınız sonucunda e-ticarette ne satabilirim sorunuz için yanıtlar oluşturun. Böylece kendi iş fikrinizi daha kolay bir şekilde belirleyebilir ve hayata taşıyabilirsiniz. E-ticarette ne satacağınıza karar verdikten sonra;   E-ticaret sitesi kurulumu E-ticaret sitesi tasarımı Ürün ve stok yönetimi Tedarikçi seçimi Sanal pos ve kargo anlaşmaları E-ticaret kampanyaları E-ticarette lojistik süreçleri Dijital pazarlama   Gibi önemli e-ticaret süreçlerindeki yapacaklarınızı listeleyin. Bunun ardından bu süreçleri nasıl yöneteceğinizi belirleyin ve böylece iş planınızı detaylı bir şekilde hazırlayın. Unutmayın ki iş planınızı hazırlarken ne kadar profesyonel davranırsanız ve e-ticaret süreçlerini nasıl yöneteceğinizi belirlerseniz ve böylece ileride e-ticaret işletmeniz için daha kolay yatırımlar bulabilirsiniz.     1. Müşterilerinizin Problemlerini Çözün   E-ticaret yapmak ve bu sektörde başarılı olmak isteyen kişi ve işletmelerin aslına bakıldığında bir problemi çözmesi gerekmektedir. Özellikle çözülmesi gereken bu problem insanların ihtiyaçlarına yönelik olan bir problemdir.   Bu nedenle e-ticaret firmaları satacakları ürünlere karar vermeden önce bu ürünlerin gündelik ya da iş yaşamına katkısının ne olacağını belirlemesi gerekmektedir. Bununla beraber bu ürünlerin kişilerin yaşamında yer alan hangi problemleri çözeceği belirlenmelidir.   Böylece e-ticaret firmaları satacakları ürün ve hizmetleri nasıl farklılaştırmaları gerektiğini tespit edecek ve sektörde başarılı olma imkânı yakalayacaktır. Sizler de e-ticarette satılacak ürünleri belirlerken bu doğrultuda hareket edebilirsiniz. Problemleri nasıl çözeceğinizi belirlemek için bir hedef kitle belirleyebilir ve bu hedef kitlenin davranışlarını göz önünde bulundurarak ürünlerinizi ve işletmenizi nasıl farklılaştıracağınız bulabilirsiniz.   2. Niş Ürünler Satın   Niş ürünler, e-ticaret pazarında yer alan ürünlerin arasında özel bir ürünü ifade eden ürünlere verilen isimdir. Niş ürünler, küçük bir kitleye hitap eden ürünler arasında yer alsa da iyi pazarlama çalışmalarıyla sektörde önemli ürünler haline gelebilmektedir.   Niş ürünler satmanın e-ticaret firmalarına sağladığı birçok avantaj da bulunmaktadır. Genellikle;   Niş ürün satışı yapan işletmelerin rakip sayısı oldukça azdır. Niş ürünler daha az maliyet ile satışını gerçekleştirebileceğiniz ürünlerdir. Bu ürün grubunda yapılacak pazarlama çalışmaları için firmaların masraflarının az olduğunu söylemek mümkündür. Özellikle SEO çalışmalarında niş ürünlerin rakipleri oldukça azdır.   Sizler de bu tür avantajlardan yararlanmak ve e-ticaret ile gelir elde etmek istiyorsanız niş ürünler hakkında araştırma yapabilir ve bu kategoride yer alan ürünleri satarak gelirlerinizi arttırabilirsiniz.   3. Kendi Tecrübelerinizi ve Hobilerinizi Ürünleştirin   E-ticaret ile internetten ürün satmak istiyorsanız bilmeniz gereken bir diğer önemli konu da birçok kişinin bu sektörde kendi tecrübelerini ürünleştirdiğir. Günümüzde farklı sektörlerde hizmet veren birçok kişinin bulundukları sektörlere yönelik tecrübeleri bulunmaktadır ve herhangi bir konuda yeteneği bulunan kişiler bu tecrübelerini ürünleştirerek satışını gerçekleştirmektedir.   El emeği ürünler Kendin yap ürünleri Hobi ürünleri Sanat ürünleri Tasarım ürünler Seramik ürünleri Mum, biblo, tablo vb. ürün grupları   Kategorisinde satış yapan birçok kişi ve işletme kendi tecrübe ve tasarımlarını ürünleştirerek internetten satış yapmaktadır. Sizlerin de bu tarz konularda bilgi ve yetenekleri bulunuyorsa bir e-ticaret sitesi kurabilir ve tecrübelerinizi ürünleştirerek internetten satış yapmaya başlayabilirsiniz. Böylece hem sevdiğiniz işi yapabilir hem de ürettiğiniz şeyleri satarak gelir elde edebilirsiniz.   Akılda Kalıcı Bir Marka Profili Oluşturun   E-ticaret sektöründe faaliyet göstermek isteyen kişi ve işletmelerin önem vermesi gereken bir diğer konu ise marka profili oluşturmaktır. Başarılı bir marka yaratmak isteyen kişi ve işletmeler ilk olarak markalarının özgün olmasına önem vermelidir. Bununla beraber önem verilmesi gereken bir diğer konu ise akılda kalıcı bir marka yaratmak olmalıdır.   Çünkü akılda kalıcı markalar arasında yer alan e-ticaret firmaları müşterileri tarafından kolay hatırlanmaktadır. Bu da işletmelerin hem var olan müşterilerini sadık müşterilere dönüştürmelerini hem de yeni müşteri kitlesi yaratabilmelerini kolaylaştırmaktadır. Bu nedenle işletmeler;   İş modeli İşletme yapısı Marka adı bulma Alan adı Logo tasarımı   Gibi birçok konuda özel çalışmalar yapmalıdır. Gelin şimdi bu konulara detaylı bir şekilde göz atalım.   1. Benzersiz İş ve Satış Modeliniz Olsun   E-ticaret nasıl yapılır? sorusuna yanıt arayan kişi ve işletmelerin bu sektörde faaliyet gösterebilmeleri için bir satış modeli yaratması gerekmektedir. Çünkü her e-ticaret firmasının, bir değer yaratması ve bu değeri tüketicilere sunması gerekmektedir. Bunu yapabilmek için de benzersiz bir satış modeli yaratmak oldukça önemlidir.   Benzersiz satış modeli yaratmak isteyen kişi ve işletmeler;   İlk olarak ürünlerini satacakları hedef kitlelerini belirlemelidir. Hedef kitleleri üzerinde analiz yapmalıdır. Rakiplerini incelemeli ve analiz etmelidir.   Bu çalışmanın ardından işletmeler rakiplerinin aynı hedef kitlede yer alan kişilere nasıl ulaştığını kavramalı ve hangi iş modelini kullandıklarını belirlemelidir. Bunun ardından ise e-ticaret firmaları kendi iş modellerini yaratarak farklılaştırmalıdır. Böylece işletmeler daha kolay bir şekilde satış modeli yaratabileceklerdir.   2. İşletme Yapınızı Belirleyin   E-ticaret firmalarının bir e-ticaret sitesi kurmadan ve internetten satış yapmaya başlamadan önce bir işletme yapısı belirlemesi gerekmektedir. İşletme yapılarını doğru bir şekilde belirleyen firmalar bu sektörde daha başarılı olabilme imkânı yakalamaktadır. Bu yapmak için;   İlk olarak şirketinizde bulunacak departmanları belirleyin. Departmanlarınızı belirlerken ürün, stok, kalite kontrol, teslimat, muhasebe ve pazarlama departmanlarını önceliklendirin. Departmanlarda çalışacak kişilerin kim olduğunu ve işletmeniz için nasıl hizmet etmeleri gerektiğini belirleyin. Departmanlar arası ilişkilerin nasıl yürütüleceğini belirleyin. İşletmenizin nasıl çalışacağını kendine değer katmak için nelere önem vereceğini işletme yapınızı belirlerken ele alın.   Böylece e-ticaret firmanızın işletme yapısını daha kolay bir şekilde belirleyebilir ve departmanlar arasındaki iletişimi kuvvetlendirerek şirketiniz içerisindeki iş birliğini arttırabilirsiniz.   3. Benzersiz Bir Marka Adı Bulun   E-ticarette başarılı bir marka yaratmak isteyenlerin marka adı bulma süreçlerini iyi bir şekilde yönetmesi gerekmektedir. Bu süreci iyi bir şekilde yönetebilmek için ise Marka adı bulurken dikkat etmeniz gereken başlıca unsurlar bulunmaktadır.   Marka adlarının özgün olması gerekmektedir. Böylece diğer işletmeler ile karıştırılma ihtimaliniz ortadan kalkacaktır. Marka adınızı seçerken akılda kalıcı bir marka adı bulmaya özen göstermeniz gerekmektedir. Marka adınız akıcı olmalıdır. Marka isminizi belirlemeden önce domain ve sosyal medya hesaplarını kontrol etmeniz gerekmektedir. Domainin ya da sosyal medya hesaplarının farklı bir kişi ya da işletme tarafından kullanılmaması kurumsal itibarınız için oldukça önemlidir.   Bu sayede daha doğru ve benzersiz bir marka adı bulabilir ve başarılı bir marka yaratmak için ilk adımı atabilirsiniz.   4. Alan Adı Satın Alın   Marka isminizi bulduktan sonra yapmanız gereken en önemli işlem bir e-ticaret sitesi açmak için alan adı satın almak olmalıdır. Alan adı tescili yaparken işletmelerin dikkat etmesi gereken önemli noktalar bulunmaktadır.   Alan adınızın kurumsal kimliğiniz ve marka adınız ile uyuşması gerekmektedir. Alan adınızın 3 – 13 karakter arasındaki bir uzunlukta olması önemlidir. Alan adının akılda kalıcı olması, özgün olması ve akıcı olması gerekir. Alan adı uzantılarının faaliyet göstereceğiniz sektör ile örtüşmesi gerekir. Alan adı satın almadan önce alan adınızın geçmişine göz atmanız önemlidir. SEO uyumlu alan adı satın almaya özen göstermeniz gerekmektedir.   Bunları göz önünde bulundurarak sizler de alan adı satın alma işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Benzersiz alan adları sayesinde markanızın bilinirliğini daha kolay bir şekilde arttırabilir ve e-ticaret sektöründe rakiplerinizle daha kolay bir şekilde rekabete girebilirsiniz.     5. Akılda Kalıcı Bir Logo Oluşturun   Akılda kalıcı bir marka profili oluşturmak ve başarılı bir marka yaratmak isteyen kişi ve işletmelerin akılda kalıcı bir logo oluşturması gerekmektedir. E-ticaret firmaları için logo tasarımı yaparken logoların özgün olması kadar profesyonel bir şekilde tasarlanması da oldukça önemlidir. Logo tasarımı yaparken işletmeler;   Adobe Illustrator ve Adobe Photoshop gibi profesyonel araçlar kullanmaya özen göstermelidir. Logo tasarımı yaparken kullanılacak renklerin uyum içinde olması gerekmektedir. Logoların markanız ve markanız yapacağı iş hakkında bilgi vermesi gerekmektedir. Logo tasarımı esnasında kullanmanız gereken renk sayısı üçü geçmemelidir. Logoda kullanılacak slogan ya da marka ismi gibi yazılar bulunuyorsa bunların okunaklı olması gerekmektedir.   Logo tasarımı yaparken işletmelerin bu noktaları göz önünde bulundurarak hareket etmesi ve özgün logo tasarıma önem vermesi gerekir. Sizler de e-ticaret firmanız için logo tasarımı yaptırırken çalışacağınız tasarımcılara bu noktada şartlar koyabilir ve işletmeniz için profesyonel logo tasarımı yaptırabilirsiniz.       Pazar Analizi ve Rakip Araştırması Yapın   E-ticaret nasıl yapılır diyen kişi ve işletmelerin marka ve kurumsal kimlik tasarım aşamalarını tamamladıktan sonra faaliyet gösterecekleri sektörlere yönelik araştırma yapması gerekmektedir.   Pazar analizi Rakip Araştırması   E-ticaret firmaları tarafından yapılması gereken başlıca araştırmalardır. Çünkü bu araştırmalar sayesinde e-ticaret firmaları girecekleri pazarı daha kolay tanıyabilmekte ve rakiplerinin bu pazarda nasıl hareket ettiğini görebilmektedir.   Pazar Analizi; E-ticaret firmalarının hedeflerinde yer alan müşteri kitlesi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayan araştırmalara verilen isimdir. Müşterilerin toplumsal durumları, coğrafi konumları, Sosyo-ekonomik ilişkileri gibi özellikleri hakkında bilgi almanızı sağlamaktadır. Böylece internetten satacağınız ürünlere olan talebi gözlemleyebilir ve rakiplerinizi daha kolay bir şekilde analiz edebilirsiniz.   Yapacağınız Pazar araştırması sayesinde;   Satacağınız ürünlere gireceğiniz pazardaki olan talebi görebilirsiniz. Tüketicilerin Sosyo ekonomik durumları hakkında daha fazla bilgi alabilir ve ürün fiyatlandırma stratejinizi belirleyebilirsiniz. Ürünlerinizin ilgili Pazar içerisindeki boşlukları doldurup doldurmayacağını tartabilirsiniz. İşletmenize en çok fayda sağlayacak pazarlara karar verebilir ve bu pazarlara giriş yaparak satışlarınızı daha kolay bir şekilde yapabilirsiniz. Pazar analizi yapabilmek için devlet teşvik ve hibelerinden yararlanabilirsiniz.   Bu tür avantajlardan yararlanmak ve iyi bir iş fikri ile doğru pazarda yola çıkmak istiyorsanız sizler de işletmeniz için Pazar analizi yapmalısınız.   Rakip Araştırması; E-ticaret ile faaliyet göstereceğiniz sektörde yer alan rakiplerinizi tanımanıza ve bu sektörde farklılaşmak için neler yaptıklarını anlamanıza olanak sağlayan araştırmalardır. Rakip araştırmaları işletmelerin e-ticaret süreçlerini yönetirken doğru kararlar vermesini sağlayan araştırmalardan birisidir. İşletmeler rakip araştırmaları sayesinde;   Rakiplerini doğru bir şekilde tanıyabilirsiniz. Rakiplerinin ürün fiyatlandırma stratejileri hakkında bilgi alabilirsiniz. Rakip firmaların düzenlediği kampanyalar ve kampanya stratejileri analiz edebilirsiniz. Markaların güçlü yönlerini saptamanıza kolaylık sağlar. İşletmelerin kendilerini nasıl farklılaştıracağını anlamalarını kolaylaştırır.   Pazar analizi ve rakip araştırması sayesinde işletmeler e-ticaret süreçlerinde nasıl yol izleyeceklerini girecekleri pazarda rakiplerinin zayıf yönlerini kullanarak nasıl ön plana çıkacaklarını anlar ve böylece doğru bir e-ticaret iş ve satış modeli geliştirerek e-ticaret sektöründe başarılı olma şansı yakalar.  
Dropshipping Nedir? Dropshipping Hakkında Bilgi
Dropshipping Nedir? Dropshipping Hakkında Bilgi
Dropshipping nedir? Dropshipping, kısaca fiziksel ürünlere sahip olmadan ürün satabileceğiniz iş modelidir. Yani bir müşteri bir şey satın aldığında, ürün tedarikçisi ürünü direkt olarak müşteriye yollayacaktır. E-ticarette çok tercih edilen bir yöntemdir. Türkçede çeşitli biçimlerde kullanılmaktadır. Ancak en bilinenleri fabrikadan halka satış ve stoksuz satıştır. Başka bir deyişle, yalnızca müşterinin ürünü satın almasına yardımcı olursunuz. Dropshipping işinde envanter yönetim sistemleri, depolama, nakliye maliyetleri ve lojistik ile uğraşmaya gerek yoktur. Bunlar sizin için halledilir. Ancak dropshipping yapanların yine de kâr marjı hesaplaması, ürün pazarlaması yapması ve stoksuz satış iş fikirleri üretmesi gerekir. Ayrıca bir müşteri nakliye veya ürünle ilgili bir sorunla karşılaşırsa, önce stoksuz satış yapan işletmeyle iletişime geçecektir. Peki stoksuz satıştan nasıl kâr edilir? Tabii ki de satış fiyatlarınızı yükselterek. Bu demektir ki tedarikçinin fiyatından daha yüksek bir fiyat belirlemeniz gerekmektedir. Kâr marjı olarak da geçer. Kısaca dropshipping şöyle işler: Müşteri ürünü perakendeciden alır, Perakendeci ürünü tedarikçiden sipariş eder, Tedarikçi ürünü müşteriye yollar. Popülerliğine rağmen dropshipping işletmesinin dikkate almanız gereken avantajları ve dezavantajları bulunmaktır. İşte stoksuz satış dünyasına adımınızı atmadan önce bilmeniz gereken şeyler. Dropshipping nedir konusunu daha iyi anlamak için dropshipping’in avantajları ve dezavantajlarını bilmek önemlidir Dropshipping avantajları: Bu listede size bu yöntemi cazip kılan bazı unsurları göstereceğiz. Dropshipping nedir konusunu daha iyi anlamak için stoksuz satışın avantajları ve dezavantajları şöyle: Başlaması kolaydır – sizi bazı karışık prosedürleri takip etmek takip etmeye ve sadece belirli kaynaklara sahip olmaya zorlayan diğer iş modellerine göre başlamak daha kolaydır. Online dropshipping işletmesi ise sadece bir laptop ve stabil bir internet bağlantısı gerektirir. Düşük risk – düşünmeniz gereken tek ücret müşteriye sunacağınız ürünün ücretidir. Düşük sabit maliyet –  depo masrafları veya deponuzla ilgilenecek elemanların maaşlarını düşünmenize gerek kalmaz. Sabit maliyetiniz düşündüğünüzden çok daha az olacaktır Ürün çeşitliliği – bir dropshipping işletmecisi olarak birden fazla tedarikçiden ürün satabilirsiniz. Bu da müşterilerinize sunmak istediğiniz ürünler konusunda yaratıcı olabileceğiniz anlamına gelir. Rahatlık – işinizi laptop üzerinden yaptığınız için istediğiniz yerden çalışabilirsiniz. Dropshipping’in dezavantajları: Bu iş modeli kulağa ümit verici gelse de dropshipping işine girmeden önce hazırlıklı olmanız gereken bazı şeyler bulunmaktadır: Yüksek rekabet – dropshipping işini yapan birçok kişi bulunmaktadır, bu yüzden de öne çıkabilmeniz için sıkı çalışmanız gerekmektedir. Düşük kar marjı – birçok satıcı ile rekabet içinde olduğunuzdan büyük ihtimalle fiyat savaşları olacaktır. Bu da tekliflerinizi daha cazip kılabilmek için fiyatlarınızı olabildiğince düşük olarak ayarlamanız gerektiği anlamına gelir. Ancak bunu düşük rekabet olan bir niche ürünü bulursanız önleyebilirsiniz. Tedarikçi sorunları – eğer kötü bir tedarikçi seçerseniz en baştan başarısız olmaya mahkum olabilirsiniz. Kötü bir tedarikçi ürün teslimi hataları, kötü paketleme ve uzun yanıt süreleri ile markanızın güvenirliğini azaltabilir. Ancak bu konuda yapabileceğiniz pek de bir şey olmaz. Yönetimi zor envanter – tedarikçinizin stok durumunu sürekli kontrol ederek kendi mağazanızdaki stokları da sürekli güncellemeniz gerekir. Müşteri hizmeti – müşteriyle direkt olarak bağlantılı olan tek kişi sizsiniz. Eğer herhangi bir sorun olursa şikayetleri sakince dinlemeniz gerekir. Dropshipping Nasıl Yapılır? 2021’de Dropshipping’e Nasıl Başlanır? Dropshipping nedir artık biliyorsunuz. Sıra nasıl yapıldığında. Stoksuz satış çalışma planınızın ana hatlarını oluşturmak, mağazanızın kurulumunu kolaylaştıracak ve onu yönetmenize yardımcı olacaktır. Dropshipping nasıl yapılır ipuçları işte aşağıda: 1. Bir Dropshipping İşletmesi Fikri Üretin Pazara girmeden önce ne satmak istediğinizi bilmeniz gerekir. Çünkü kendinize göre araştırmadan rasgele ürün satmak kar marjınızı düşürür; size yük olur. İlk olarak kime hizmet edeceğinizi belirleyin. Sorunlarının ne olduğunu bulun ve bu sorunları çözecek bir ürün seçin. Böylece ürünleriniz müşterileriniz tarafından değerli olarak görülecektir. Her şeyden önce ürününüz hem alıcı, hem de satıcı için değerli olmalıdır. Bu yüzden satmak istediğiniz ürünün karlı olup olmadığını ve bu endüstrinin gelecek vaat edip etmediğini öğrenmeniz gerekmektedir. Google Trends ile seçtiğiniz ürünlerin trendde olup olmadığını görebilirsiniz. Eğer belirli bir niche seçmek konusunda emin değilseniz sıradaki aşama doğru tedarikçiyi bulmaktır. Tedarikçi adaylarınızı güvenilirlik, ticaret politikaları ve sundukları ürünlerin kalitesi kategorilerinde karşılaştırın. Dropshipping tedarikçinizin uzun vadede işletmeniz için zararlı olmayacağından emin olun. Üstelik tedarikçiyi harika bir partner olacağınıza dair ikna etmeniz de gerekir. Bir başka deyişle partnerliğiniz iki taraf için de karlı olmalıdır. İşte ürününüzü seçmeden önce cevaplamanız gereken bazı sorular: Ürün niche’iniz ne kadar popüler? Ne türden tedarikçilerle çalışmak istiyorsunuz? Hangi bölgeye ürün satacaksınız? Bu soruları cevaplamak işletmeniz için doğru ürünü bulmanıza yardımcı olacaktır. 2. Dropshipping için Pazar Analizi Yapın Pazar analizi, içinde bulunduğunuz iş endüstrisinin kapsamlı bir değerlendirmesidir. Markanızı tanıtmak için hedef pazar, rekabet ve stratejinin bir değerlendirmesini içerir. Dropshipping yapacaksanız bu adım çok önemlidir. Pazar analizi geleceğinizi belirler. İyi bir pazar analizi şu soruları yanıtlamalıdır: Potansiyel müşterilerim kimler? İhtiyaçları ve satın alma biçimleri nelerdir? Pazar ne kadar büyük ve insanlar ürün için ne kadar ödemeye istekli? Başlıca rakiplerim kimler? Güçlü ve zayıf yönleri nelerdir? Dropshipping’de pazar araştırması çok önemlidir. Böylece müşterilerinizin ihtiyaçlarını bilirsiniz ve anlama olasılığınız olur. Ayrıca reklam amaçlı, gelir ve kârı tahmin etmek ve işletmenizin büyümesini tahmin etmek için de yararlıdır. İyi bir pazar analizi nasıl yapılır: Sektörün hacmini ve değerini araştırın. Bu, boyut, eğilimler, görünüm ve büyüme oranı hakkında ayrıntılı istatistikleri içerir. Satmayı planladığınız ürünlerle ilgilenen yeterli sayıda müşteri olup olmadığını bilmeniz gerekir. Hedef kitlenizi belirleyin. Demografik segmentasyonuyla başlayın – yaş aralığı, cinsiyet, gelir düzeyi, hobiler ve yaşam tarzı tercihleri. Pazar büyüklüğünü ve müşteri satın alma alışkanlıklarını not edin. İnsanların satın alma kalıplarını ve davranışlarını gözlemlemek önemlidir. Bundan, taleplerini neyin motive ettiğini ve yönlendirdiğini de göreceksiniz. Hedef pazarınızı bilerek, o pazara ulaşmak kolay bir iş olacaktır. Rakiplerinizi araştırın ve anlayın. Rakip siteleri bulmak ve performanslarını incelemek için Similarweb ve Alexa gibi araçları kullanın. Güçlü ve zayıf yönlerini görmek için bir SWOT analizi yapın. Hatalarından neler öğrenebileceğinizi öğrenin ve işletmeniz için bir ölçüt oluşturun. Ayrıca, rakiplerinizi araştırmak, bir ürünün ortalama perakende fiyatını ve satış oranını ortaya çıkarır. Yaptığınız pazar araştırmasına dayalı olarak satılacak sağlam bir ürün listesi varsa, stoksuz satış tedarikçileri bulmak zor olmayacaktır. 3. Dropshipping Tedarikçisi Bulun Bir stoksuz satış tedarikçisi bulmak çok önemlidir. Şirketin veya girişimcinin güvenilir olduğundan ve kriterler listenizi karşıladığından emin olun. Bir dropshipping tedarikçisi ararken kullanabileceğiniz bazı ipuçları: Yasal ve kanunlara uygun olduklarından emin olun. Güvendiğiniz tedarikçilerle çalışın. Onlarla uğraşırken para ve zaman kaybetmek istemediğiniz için dolandırıcılara dikkat edin. Tedarikçinin işletme lisansını veya benzersiz kimlik numarasını isteyin ve yerel idari hükümet web sitesi aracılığıyla doğrulayın.  Şirketin telefon numarasını ve adresini kontrol edin. Bilgilerin Google Haritalar’da olduğundan ve farklı bir şirkete kayıtlı olmadığından emin olun. Ücretsiz bir e-posta hizmetinden değil, profesyonel bir iş e-posta adresine sahip olup olmadıklarını kontrol edin.  Deneyimli ve yardımsever personeli olup olmadığını öğrenin. Onları aramaktan ve soru sormaktan korkmayın. Ürünün kaliteli olup olmadığına bakın. Birkaç numune sipariş edin ve bunları doğrulayın. Tedarikçinin web sitesinde yayınlanan fotoğraflara benziyorlar mı? Sitedeki açıklama ürünle eşleşiyor mu? Ambalajın uygun ve güvenli olup olmadığını kontrol edin. Kırılgan bir ürün sipariş etmeyi deneyin. Bazı ürünleri arkadaşlarınıza göndererek tedarikçilerin paketleme konusunda tutarlı olup olmadığına bakın. Gönderim ve sipariş karşılamanın kriterlerinizi karşıladığından emin olun. Bir siparişi işleme koymaları ve göndermeleri ne kadar sürüyor? İade sürecini nasıl yönetiyorlar? SaleHoo, Modalyst, ve Spocket güvenilir tedarikçiler bulmak için birkaç stoksuz satış web sitesidir. Güvenilir bir stoksuz satış tedarikçisiyle çalışarak, müşteri kaybetme veya elde edememe konusunda endişelenmenize gerek kalmaz. 4. Online Mağaza ve E-ticaret sitesi Kurun Ürünleri ve dropshipping tedarikçilerini belirledikten sonra sıra online mağaza oluşturmaya gelir. Web geliştirme veya kodlama konusunda önceden bilgi sahibi olmanıza gerek yoktur. Aşağıdaki rehberi uygulamanız yeterlidir: Alan Adı ve hosting sayın alın Her web sitesinin bir alan adına ve web hosting‘e ihtiyacı vardır. Alan adı, web sitenizin adresi olarak işlev görürken, web hosting siteyi internete açar.. Alan adı için dropshipping işletmenizin adını kullanın. Henüz bir tane bulmadıysanız, kısa ve akılda kalıcı hale getirin. Bunu, nişinizle ilgili bir anahtar kelimeye veya işinizi temsil eden yeni bir marka adına dayandırabilirsiniz. Bir domain sorgulama aracı kullanarak alan adının uygun olup olmadığını kontrol edin. Varsa, hemen veya daha sonra web hosting kaydı sırasında kaydedin. Bir hosting planı seçerken, bir sanal mağaza oluşturmak ve işletmeniz büyüdükçe ölçeklendirmek için yeterli özelliklere sahip olduğundan emin olun. Bütçeniz düşükse, önce en uygun fiyatlı planı seçmenizde bir sakınca yoktur. Dropshipping işletmeniz büyüdüğünde hosting planınızı yükseltebilirsin. WordPress ile online bir mağaza kurabilirsiniz. Bu nedenden dolayı ilk aşama WordPress’i kurmaktır. Hayatınızı kolaylaştırmak ve işinizi daha verimli yapmak için Hostinger‘daki otomatik WordPress otomatik yükleyiciyi kullanın. WordPress web sitenize otomatik olarak yüklenecek ve kurulacaktır. WordPress sitenizi başarıyla kurduktan sonra WooCommerce eklentisini yüklemeye başlayabilirsiniz. Bu eklenti web sitenizde onlnie bir mağaza oluşturmanıza izin verecektir. Son olarak WordPress ve WooCommerce kurmayı tamamladıktan sonra web sitenize ürünler ekleyerek ve online mağazanızı tasarlayarak web sitenizi tamamlamaya hazırsınız. Bir çevrimiçi mağaza oluşturmak için Magento, Prestashop ve OpenCart gibi diğer popüler e-Ticaret CMS’lerini de deneyebilirsiniz. 5. Dropshipping Detaylarına Karar Verin Online mağazanıza ürün eklemek çaba ister. Çünkü göz önüne almanız gereken bazı şeyler bulunmaktadır: Sevkiyat Masrafları Müşterilerinize sunacağınız sabit ücretli kargoyu belirlemeniz gerekir. Bazen müşteriler bir ürünü satın almadan önce sevkiyat masraflarını incelerler. Bu arada seçebileceğiniz üç adet sabit tarifeli kargo bulunmaktadır: Ürüne göre kargo ücreti – bu oran ücreti ürünlerin boyutlarına göre kategorize edecektir. Bu, küçük ürünlerin büyük ürünlerden daha az kargo ücretine sahip olacağı anlamına gelir. Ürün ve mesafeye göre kargo ücreti – bu seçenek daha esnektir. Çünkü ücret ürünün ağırlığına ve varacağı adrese göre olacaktır. Bu yüzden ürünler arasında kargo ücreti değişmektedir. Sabit ücretli kargo – sabit tarife uygulaması en kolay oranlardan biridir. Çünkü tüm türden kargolar için sabit bir fiyat uygular. Vergiler Vergilere dikkat etmelisiniz. Satacağınız ürünler için Türkiye’de verginin ne kadar olduğunu kontrol etmeli ve fiyatlarınızı ona göre ayarlamalısınız. Bu işlem için bir vergi uzmanına danışmak en iyisi olacaktır. Ödeme Yöntemleri Ödeme yöntemi müşterinizin alışveriş deneyimini etkileyecektir. Ne kadar rahat olursa müşterileriniz de o kadar mutlu olacaktır. Ayrıca müşterinizin dikkatini çekmek için belirli bir ödeme yönteminin popülerliğinden yararlanabilirsiniz. Üstelik ödeme yönteminin düşük bir işlem ücreti aldığından da emin olmanız gerekir. 6. Sanal Mağazanızı Pazarlayın Temel olarak dropshipping nedir ve nasıl yapılır artık biliyorsunuz ancak bu aşamayı uygulamadan diğerlerinin pek de bir anlamı olmaz. Bu aşamada stoksuz satış işletmenizi pazarlamayı düşünmeniz gerekir. İşletmenizi herkesin bilmesi için bazı dijital pazarlama tekniklerinden yararlanabilirsiniz. Online dropshipping mağazanız için kullanabileceğiniz dijital pazarlama yöntemlerinden bazıları: SEO İnsanlar internette sürekli arama yapmaktadırlar. Eğer arama reklamcılığından yararlanırsanız iyi bir avantaj elde etmiş olursunuz. Arama reklamcılığının en popüler yöntemlerinden biriyse Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu’dur (SEO). Web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamalarını yükseltmenin iyi bir yoludur. Web sitenizin SEO performansını yönetmek için arama motorlarının nasıl çalıştığını öğrenmek için araştırma yapmanız gerekir. Eğer SEO’yu iyi bir şekilde kullanırsanız web sitenizin sıralamasını git gide artırarak daha popüler olabilirsiniz. Ücretli Reklamlar (PPC) Web sitenizi arama motorları sonuç sayfalarının en üstünde konumlandırmanın bir başka yöntemiyse Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlamacılığı’dır (SEM). Bu, dijital pazarlama stratejilerinizden biridir. Basitçe arama motorunda bir reklam alanı aldıktan sonra kampanyanıza bir anahtar kelime girmeniz gerekir. Teklifinizin başarısı anahtar kelimenizin reklamlarınızla ne kadar alakalı olduğuna ve teklifinizin değerine bağlıdır. Bütün bunları yönetmek için Google Adwords kullanabilirsiniz. SEO’nun aksine bu yöntem ücretlidir. Adından da anlayabileceğiniz gibi reklamların aldığı tıklamalar kadar ücret ödemeniz gerekir. Ne kadar tıklanırsa o kadar ödeme yapmanız gerekir. Ancak buna karşılık dropshipping online mağazanız aldığınız reklam alanında herkes mağazanızı görür. Bir başka PPC seçeneğiyse sosyal medyadır. Facebook veya Instagram’dan belirli bir bölgeyi hedeflemek ve onları dropshipping işletmenize yönlendirmek için ücretli reklam alabilirsiniz. E-posta Pazarlama E-posta pazarlamanın ilk aşaması bir e-posta listesidir. Bunu ücretsiz ürünler, indirimler ve diğer dikkat çekici teklifler sunarak yapabilirsiniz. Daha sonra ise bir e-posta pazarlama kampanyası yapmanız gerekmektedir. Bültenler, özel teklifler ve tetiklenmiş e-postalar vb. gibi şeyler yollamanız mümkündür. Bu strateji müşterilerinizle yakın bir ilişki kurmanıza yardımcı olacaktır. Neden Dropshipping’e Başlamalısınız? Zorluklara rağmen, dropshipping yapmanın birçok faydası vardır. Başlangıç olarak, bir stoksuz satış iş modelinin kurulumu kolaydır. Her şeyi ayarlayabilir ve bir gün, hatta saatler içinde çevrimiçi satışa başlayabilirsiniz. Çok fazla yatırım gerektirmez. Herhangi bir envanter tutmayacağınız için önceden satın alma yoktur. Depo depolamaya gerek yoktur ve paketleme ve nakliye maliyetleri konusunda da endişe duymazsınız. Dropshipping esnektir. Sadece bir dizüstü bilgisayar ile evinizin rahatlığında çalışabilirsiniz. Yeni ürünlerin listelenmesi her zaman ve her yerde yapılabilir. Envanter taşımadığınız için satılmamış ürün riski düşüktür. Bunu çeşitli ürünler satmak için bir fırsat olarak kabul edin. Veya mağazanız için heyecan verici bir ürün yelpazesi planlayın. Hiçbir kural dropshipping’in tam zamanlı bir iş olması gerektiğini söylemez. Yani ek iş olarak stoksuz satış yapabilirsiniz. İşletmenizi istediğiniz kadar büyük veya küçük yapmaktan çekinmeyin. Dropshipping aynı zamanda yönetimi kolay bir iştir. Güvenilir tedarikçiler bulduktan sonra tek yapmanız gereken pazarlama ve müşteri hizmetlerinin yanı sıra online mağazanızdır. Bir stoksuz satış mağazasını veya ek ekip üyelerini yönetmek için önceden iş deneyimine ihtiyacınız yoktur. Sadece ilk adımı atmak ve onu başlatmak için cesaret gerekir. Umarız dropshipping nedir konusunu iyi bir biçimde açıklayabilmişizdir. Mali Durumunuzu Kontrol Etmeyi Unutmayın Bir dropshipping işi planlarken, karışıklığı önlemek için kişisel ve ticari finansmanı ayırdığınızdan emin olun. Ayrıca, muhasebeyi çok daha yönetimli ve temiz hale getirir. Bir stoksuz satış işi yürütmek için gerekli tüm belgelere sahip olduğunuzdan emin olun. Gelecekte herhangi bir mali yardım veya yasal anlaşmazlıkları çözmek için onlara ihtiyacınız olacak. Bir perakendeci neleri mi kontrol etmeli? Hemen bakalım: Bir işletme çek hesabı ve kredi kartı açın. İşletme giderlerinizi ödemek ve gelir toplamak için bunları kullanın. Gelir için, kişisel hesabınıza aktarmayı unutmayın. Yerel lisanslar ve izinler için başvurun. Herhangi bir yasal belgeye ihtiyacınız olup olmadığını öğrenmek için yerel yasalarınızı ve düzenlemelerinizi inceleyin. Genellikle, genel bir işletme lisansı, vergi izni ve yeniden satış sertifikasıdır. Amerika Birleşik Devletleri’ndeyseniz, daha fazla bilgi için Dışişleri Bakanınızın web sitesine bakın. Vergilerinizi ödeyin. Her işletmenin ödemesi gereken bazı vergiler vardır. Gerek Anonim, gerek limited, gerek şahıs şirketi olun, hepsinin kendisine göre vergileri vardır. Bunları ödeyerek ileride büyük sorunlardan kaçınırsınız. Yukarıdaki noktaları ele alarak, dropshipping satış işletmeniz konusunda ciddi olduğunuzu göstermiş olursunuz. Uzun vadede tedarikçileriniz ve müşterilerinizle olan ilişkinizi geliştirir. Sonuç Dropshipping işine girmeden önce avantajlarını ve dezavantajlarını göz önünden geçirmeniz gerekir. Ancak, eğer sıkı çalışırsanız başarılı olacağınızdan şüphemiz yok. Bu makalede size dropshipping nedir, nasıl yapılır gösterdik ve bazı gerekli adımları sunduk. Bunlar neydi, haydi hatırlayalım: Bir Dropshipping İşletmesi Fikri Üretin Pazar Analizi Yapın Dropshipping Tedarikçisi Bulun Online Mağaza ve E-ticaret sitesi Kurun Detaylara Karar Verin Mağazanızı Pazarlayın İşte bu kadar! Artık dropshipping nedir ve nasıl yapılır öğrendiğinize göre hemen işe başlayın. Düşüncelerinizi ve yorumlarınızı aşağıdaki yorumlar kısmında bizimle paylaşmayı unutmayın! Dropshipping işletmenizde iyi şanslar!