Oyunlar

Sizler için profesyonel yazarlarımız ile hazırladığımız makalelerimizi okuyun ve kendinizi geliştirin.

Bobby Kotick: Activision Blizzard çalışanları patronun istifa etmesini istiyor
Bobby Kotick: Activision Blizzard çalışanları patronun istifa etmesini istiyor
Oyun geliştirme devi Activision Blizzard'ın çalışanları, CEO Bobby Kotick'in uzun süredir taciz iddialarından haberdar olduğu raporlarının ardından greve gitti. Wall Street Journal, Bay Kotick'in en az bir davaya "müdahale ettiğini" iddia ederek şirket hakkında kapsamlı bir soruşturma yayınladı. Bay Kotick raporu "yanlış ve yanıltıcı" olarak nitelendirdi. Skandalın ortasında herhangi bir görevi kötüye kullanmakla kişisel olarak suçlanmadı. Kıdemli personel Skandal, Temmuz ayında, Call of Duty ve World of Warcraft'ı yapan şirkete, "frat boy" kültürü nedeniyle Kaliforniya eyaleti tarafından dava açılmasıyla patlak verdi . Ve o zamandan beri, şirket, popüler karakterlerinden birinin adaşı da dahil olmak üzere birkaç kilit kıdemli personelini kaybetti . Ayrı bir gelişmede, Blizzard başkanı J Allen Brack , ifşaların hemen ardından ve ilk personel grevinin ardından Ağustos ayında istifa etti . Gazetenin soruşturması, Bay Kotick'in 2018 yılına kadar en az bir tecavüz iddiası da dahil olmak üzere cinsel taciz iddialarından "yıllardır" haberdar olduğunu, ancak konuyu yönetim kuruluna bildirmediğini söyledi. Ayrıca, yayıncının stüdyolarından birinde üst düzey bir kişi cinsel tacizle suçlandığında ve bir iç soruşturma başlatıldığında Bay Kotick'in "onu tutmak için müdahale ettiği" iddia edildi. Bay Kotick ayrıca 2006 yılında bir kadın personeli öldürmekle tehdit eden bir sesli mesaj bırakmakla da suçlanıyor. Wall Street Journal ayrıca, pilot tarafından cinsel tacizden şikayet ettikten sonra özel jetinde bir uçuş görevlisini kovmakla suçlandığı 2007'de daha önce bildirilen bir olayı da ele aldı. Her iki dava da mahkeme dışında çözüldü. Rapor yayınlandıktan sonra, Activision'ın şirketler çatısı için bir çalışan grubu olan ABK Workers Alliance, o gün daha sonra bir grev düzenlediğini ve Bay Kotick'i istifa etmeye çağırdığını tweetledi. Destekçiler, kısa bir bildirime rağmen 150 kişinin Irvine, California'daki ana ofislerden birinin önünde toplandığını tahmin ediyor. Raporlamaları iç endüstri mekaniği ve çalışma koşulları konusunda uzmanlaşmış olan oyun gazetecisi Jason Schreier, katılımın "iki saat önce arandığını (ve çoğu çalışanın evden çalıştığını) göz önünde bulundurursak etkileyici bir sayı" olduğunu tweetledi . Wall Street Journal'ın kapsamlı raporunda ayrıca, skandalın ortasında Blizzard'a liderlik etmek için adım atan Jennifer Oneal'ın Eylül ayında bir e-posta gönderdiği, kişisel cinsel taciz deneyimini detaylandırdığı ve şirketin kültürünü değiştirmeye yönelik inancının olmadığını ifade ettiği iddia edildi. Gazete ayrıca, Bay Kotick'in katıldığı striptizcilerin yer aldığı 2007 şirket etkinliğini de hatırladığını söyledi. Bu ayın başlarında Activision, Bayan Oneal'in yıl sonunda şirketten ayrılacağını duyurdu. 'Kapsayıcı iş yeri' Bay Kotick, Salı günü tüm çalışanlara bir video mesajı göndererek Wall Street Journal'ın raporunun yayınlanmasını engelledi ve skandalın ortasında şirkette reform yapma çabalarını vurguladı. Resmi bir transkripte göre , "Elbette önümüzdeki birkaç ay içinde bizim ve sektörümüz hakkında medyanın ilgisi devam edecek" dedi . "Aslında bugün şirketimiz, kişisel olarak benim ve liderliğim hakkında yanlış ve yanıltıcı bir görüş sunan bir makale var. "En misafirperver, kapsayıcı iş yeri olduğuna dair inancımdan şüphe duyan biri, bunun benim için ne kadar önemli olduğunu gerçekten takdir edemez." 'Sıfır tolerans politikası' Activision, "Wall Street Journal'ın Activision Blizzard ve CEO'muz hakkında yanıltıcı bir görüş sunan raporunda hayal kırıklığına uğradığını" söyledi. Bir temsilci, şu anda yapılan değişikliklerin göz ardı edildiğini iddia ederek, "Dikkatine getirilen cinsel suistimal örneklerine göre hareket edildi" dedi. "Sürekli daha iyi olma arzusu bu şirketi her zaman farklı kılmıştır. "İşte bu nedenle Bay Kotick'in talimatıyla, uygunsuz davranışlara sıfır tolerans politikası da dahil olmak üzere önemli iyileştirmeler yaptık." Yönetim kurulu ayrıca bir bildiri yayınladı ve şunları söyledi: "Kurul, Bobby Kotick'in dikkatine sunulan işyeri sorunlarını uygun şekilde ele aldığından emin. "Kendimiz için belirlediğimiz hedefler hem kritik hem de iddialı. "Yönetim Kurulu, Bobby Kotick'in liderliğine, bağlılığına ve bu hedeflere ulaşma becerisine güveniyor."
Metin2 Filezilladaki Map İsimleri 2021
Metin2 Filezilladaki Map İsimleri 2021
Metin2 map dosyalarının detaylı bir şekilde isimleri. "metin2_map_a1" : Yongan Bölgesi ( Kırmızı Köy ) "metin2_map_a3" : Jayang Bölgesi "metin2_map_b1" : Joan Bölgesi ( Sarı Köy ) "metin2_map_b3" : Bokjung Bölgesi "metin2_map_c1" : Pyungmoo Bölgesi ( Mavi Köy ) "metin2_map_c3" : Bakra Bölgesi "map_a2" : Seungryong Vadisi "map_n_snowm_01" : Sohan Dağı "metin2_map_n_desert_01" : Yongbi Çölü "metin2_map_deviltower1" : Şeytan Kulesi "metin2_map_guild_01" : Jungrang(Lonca Bölgesi) "metin2_map_guild_02" : Waryong(Lonca Bölgesi) "metin2_map_guild_03" : Imha(Lonca Bölgesi) "metin2_guild_village_01" : Miryan(Lonca Savaşı) "metin2_guild_village_02" : Songpa(Lonca Savaşı) "metin2_guild_village_03" : Daeyami(Lonca Savaşı) "metin2_map_milgyo" : Hwang Tapınağı "metin2_map_monkeydungeon" : Maymun Zindanı(Kolay) "metin2_map_monkeydungeon_02" : Maymun Zindanı(Normal) "metin2_map_monkeydungeon_03" : Maymun Zindanı(Uzman) "metin2_map_n_flame_01" : Ateş Diyarı "metin2_map_spiderdungeon" : Örümcek Zindanı 1.Kat "metin2_map_spiderdungeon_02" : Örümcek Zindanı 2.Kat "metin2_map_spiderdungeon_03" : Örümcek Zindanı 3.Kat "metin2_map_trent" : Hayalet Ormanı "metin2_map_trent02" : Kızıl Orman "metin2_map_WL_01" : Yılan Vadisi "metin2_map_nusluck01" : Devler Diyarı "metin2_map_skipia_dungeon_01" : Sürgün Mağarası 1.Kat "metin2_map_skipia_dungeon_02" : Sürgün Mağarası 2.Kat "metin2_map_devilscatacomb" : Şeytan'ın Catacombu "metin2_map_CapeDragonHead" : Ejderha Kayası "metin2_map_BayBlackSand" : Koy "metin2_map_MT_Thunder" : Gök Gürültüsü "metin2_map_dawnmistwood" : Şafak
Fivem Sunucu Komutlarını Kullanma
Fivem Sunucu Komutlarını Kullanma
Sunucu Komutları FXServer, Cfx.re platform sunucusunun adıdır. Bu sayfa size nasıl çalıştırılacağını gösterir. ExecuteCommand işlevi. Özel bir RCon komutu eklemek , sunucudaki RegisterCommand işlevi veya (eski) rconCommandolay kullanılarak yapılabilir. başlamadan önce start [resourceName] Durdurulmuşsa, bağımsız değişkende belirtilen kaynağı başlatır. Gibi bir kategori adı da belirtmek mümkündür start [cars]. Misal: start lambda-menu start [cars] stop [resourceName] Başlamışsa bağımsız değişkende belirtilen kaynağı durdurur. Olduğu gibi start, bir kategori adı da belirtilebilir. Misal: stop mymode ensure [resourceName] Başlamışsa, bağımsız değişkende belirtilen kaynağı yeniden başlatır. Değilse, bağımsız değişkende belirtilen kaynağı başlatır. Olduğu gibi startve stopbir de bir kategori adını belirtebilirsiniz. Misal: ensure my-testing-resource restart [resourceName] Başlamışsa, bağımsız değişkende belirtilen kaynağı yeniden başlatır. Ayrıca kategori adlarını da destekler. Misal: restart lambda-menu refresh Kaynaklar klasörünü yeniden tarar ve içindeki tüm kaynak bildirimlerini yükler, ayrıca start kullanmaya başlamak için yeni kaynakları kullanılabilir hale getirir . Misal: refresh Global komutlar exec [filename] Dosya adında belirtilen komutları çalıştırır. Yaygın olarak FXServer.exe +exec server.cfg. Misal: exec server_nested.cfg Yönetim komutları status Bu, rconlog kaynağı tarafından sağlanır . Oyuncuların bir listesini birincil tanımlayıcıları, sunucu kimliği, adı, bitiş noktası ve ping ile birlikte gösterir. Misal: status clientkick [id] [reason] Bu, rconlog kaynağı tarafından sağlanır . Kicks (görüldüğü gibi, belirtilen sunucu kimliğiyle istemci durumu belirtilen nedenden sunucudan). Misal: clientkick 43 You're a superstitious idiot! say [message] Bu, sohbet kaynağı tarafından sağlanır . Konsol olarak sohbette bir mesaj gönderir . Misal: say Hi, everybody! svgui Sunucu hata ayıklama GUI'sini açar veya kapatır. Yapılandırma değişkenleri onesync [on/off/legacy] Hangi durum bilincinin kullanılacağını tanımlar. Kapalı : Durum farkındalığı yoktur, istemciler standart GTA / RAGE P2P ağ modelini kullanır ve sunucu yalnızca bir aktarıcı olarak işlev görür. Açık : Tam durum farkındalığı ve sunucu tarafından belirlenen varlık yönlendirmesi. Eski : Tüm oyuncuların her istemcide var olmasını bekleyen komut dosyaları için uyumluluk modu. Performans sorunları ve grafik hataları nedeniyle önerilmez. sv_maxClients [newValue] Sunucunun normalde sahip olabileceği maksimum istemci miktarını 1'den 1024'e kadar bir tamsayı olarak belirten bir konsol değişkeni. 32'den başlayan değerlerin veya onesyncolarak ayarlanması gerekir ve 64'ün üzerindeki değerlerin olarak ayarlanması gerekir .onlegacyonesyncon sv_endpointPrivacy [newValue] Doğruysa, oyuncu IP adreslerini sunucunun çıkardığı genel raporlardan gizleyen bir boole değişkeni. sv_hostname [newValue] Sunucu ana bilgisayar adını içeren bir dize değişkeni. sv_authMaxVariance [newValue] Fark , belirli bir sağlayıcı için kullanıcı kimliğinin ne kadar büyük olasılıkla değişeceğidir (yani, "steam", "ip" veya "lisans"). 1-5 arası bir tam sayı olarak bir konsol değişkeni (varsayılan 1); en azdan en büyük olasılığa. sv_authMinTrust [newValue] Güven , kullanıcının kimliğinin kötü niyetli bir istemci tarafından taklit edilmesinin ne kadar olası olmadığıdır. 1-5 arası bir tam sayı olarak bir konsol değişkeni (varsayılan 5); en azdan en güvenilir olana (5 harici üç yollu kimlik doğrulama gibi bir yöntemdir). load_server_icon [fileName.png] Belirli bir simgeyi yükleyen ve bunu sunucu simgesi olarak ayarlayan bir konsol komutu. Simgenin 96x96 PNG dosyası olması gerekir. Misal: load_server_icon "my-server.png" rcon_password [password] RCon parolasını ayarlar. Bunun ayarlanmaması, RCon'un devre dışı bırakıldığı anlamına gelir. steam_webApiKey [key] Steam tanımlayıcılarının sunucu tarafından iade edilmesine izin vermek için gerekli olan Steam Web API anahtarını ayarlar . Erişim kontrol komutları add_ace [principal] [object] [allow|deny] Sunucunun erişim kontrol listesine bir erişim kontrol girişi ekler. Misal: add_ace group.admin command.potato allow add_ace identifier.steam:110000112345678 command.apple deny add_principal [child_principal] [parent_principal] Bir müdürü başka bir müdürden devralacak şekilde ayarlar. Misal: # makes identifier.steam:110000112345678 inherit from group.admin add_principal identifier.steam:110000112345678 group.admin remove_ace [principal] [object] [allow|deny] Sunucunun erişim kontrol listesinden belirtilen bir ACE'yi kaldırır. Misal: remove_ace identifier.steam:110000112345678 command.apple deny remove_principal [child_principal] [parent_principal] Belirtilen bir asıl miras girişini kaldırır. Misal: remove_principal identifier.steam:110000112345678 group.admin test_ace [principal] [object] Bir müdürün belirli bir nesneye erişmesine izin verilip verilmediğini test eder.
Fivem LUA Fonksiyonları
Fivem LUA Fonksiyonları
FiveM için komut dosyası yazmaya başlamak, çok çeşitli olasılıklar ve seyrek yayılmış dokümantasyon göz önüne alındığında biraz zor olabilir. Bu hızlı ve basit kılavuzda, Lua'da hızlı bir kaynakla nasıl başlayacağınızı göstermeye çalışacağız. CanPlayerStartCommerceSession0x429461C3 -- CAN_PLAYER_START_COMMERCE_SESSIONlocal retval --[[ boolean ]] = CanPlayerStartCommerceSession(  playerSrc --[[ string ]] ) Parametreler:playerSrc :Oyuncu kolu İadeler:Doğru ya da yanlış. Belirtilen oyuncunun bir ticaret oturumu başlatmak için yeterli bilgiye sahip olup olmadığını döndürür. CancelEvent0xFA29D35D -- CANCEL_EVENTCancelEvent() Yürütülmekte olan olayı iptal eder. DeleteEntity0xFAA3D236 -- DELETE_ENTITYDeleteEntity( entity --[[ Entity ]]) Parametreler:varlık :Silinecek varlık. Belirtilen varlığı siler.   DeleteFunctionReference0x1E86F206 -- DELETE_FUNCTION_REFERENCEDeleteFunctionReference( referenceIdentity --[[ string ]]) DeleteResourceKvp0x7389B5DF -- DELETE_RESOURCE_KVPDeleteResourceKvp( key --[[ string ]]) DoesEntityExist0x3AC90869 -- DOES_ENTITY_EXISTlocal retval --[[ boolean ]] = DoesEntityExist(  entity --[[ Object ]] ) DoesPlayerOwnSku0x167ABA27 -- DOES_PLAYER_OWN_SKUlocal retval --[[ boolean ]] = DoesPlayerOwnSku(  playerSrc --[[ string ]],   skuId --[[ integer ]] ) Parametreler:playerSrc :Oyuncu kolu skuId :SKU'nun kimliği. İadeler:Bir boole. Oynatıcının belirtilen SKU'ya sahip olup olmadığını sorar. DoesPlayerOwnSkuExt0xDEF0480B -- DOES_PLAYER_OWN_SKU_EXTlocal retval --[[ boolean ]] = DoesPlayerOwnSkuExt(  playerSrc --[[ string ]],   skuId --[[ integer ]] ) Parametreler:playerSrc :Oyuncu kolu skuId :Tebex'teki paket kimliği. İadeler:Bir boole. Oyuncunun belirtilen pakete sahip olup olmadığını sorar. DropPlayer0xBA0613E1 -- DROP_PLAYERDropPlayer( playerSrc --[[ string ]],  reason --[[ string ]]) DuplicateFunctionReference0xF4E2079D -- DUPLICATE_FUNCTION_REFERENCElocal retval --[[ string ]] = DuplicateFunctionReference(  referenceIdentity --[[ string ]] ) EnableEnhancedHostSupport0xF97B1C93 -- ENABLE_ENHANCED_HOST_SUPPORTEnableEnhancedHostSupport( enabled --[[ boolean ]]) EndFindKvp0xB3210203 -- END_FIND_KVPEndFindKvp( handle --[[ integer ]]) EnsureEntityStateBag0x3BB78F05 -- ENSURE_ENTITY_STATE_BAGEnsureEntityStateBag( entity --[[ Entity ]]) Bir kuruluşun bir devlet çantasına sahip olmasını sağlamak için dahili işlev. ExecuteCommand0x561C060B -- EXECUTE_COMMANDExecuteCommand( commandString --[[ string ]]) FindKvp0xBD7BEBC5 -- FIND_KVPlocal retval --[[ string ]] = FindKvp(  handle --[[ integer ]] ) FlagServerAsPrivate0x13B6855D -- FLAG_SERVER_AS_PRIVATEFlagServerAsPrivate( private_ --[[ boolean ]]) GetAirDragMultiplierForPlayersVehicle0x62FC38D0 -- GET_AIR_DRAG_MULTIPLIER_FOR_PLAYERS_VEHICLElocal retval --[[ number ]] = GetAirDragMultiplierForPlayersVehicle(  playerSrc --[[ string ]] ) GetAllObjects0x6886C3FE -- GET_ALL_OBJECTSlocal retval --[[ object ]] = GetAllObjects() İadeler:Nesne tutamaçlarının listesini içeren bir nesne. Sunucunun bildiği tüm nesne tanıtıcılarını döndürür. Döndürülen veriler aşağıdaki düzene uymaktadır: [127, 42, 13, 37] GetAllPeds0xB8584FEF -- GET_ALL_PEDSlocal retval --[[ object ]] = GetAllPeds() İadeler:Ped tutamaçlarının bir listesini içeren bir nesne. Sunucu tarafından bilinen tüm peds tanıtıcılarını döndürür. Döndürülen veriler aşağıdaki düzene uymaktadır: [127, 42, 13, 37] GetAllVehicles0x332169F5 -- GET_ALL_VEHICLESlocal retval --[[ object ]] = GetAllVehicles() İadeler:Araç tutamaçlarının listesini içeren bir nesne. Sunucunun bildiği tüm araç kollarını döndürür. Döndürülen veriler aşağıdaki düzene uymaktadır: [127, 42, 13, 37] GetConsoleBuffer0xE57429FA -- GET_CONSOLE_BUFFERlocal retval --[[ string ]] = GetConsoleBuffer() İadeler:Bir dizge olarak en son oyun konsolu çıktısı. Geçerli konsol çıktı arabelleğini döndürür. GetConvar0x6CCD2564 -- GET_CONVARlocal retval --[[ string ]] = GetConvar(  varName --[[ string ]],   default_ --[[ string ]] ) GetConvarInt0x935C0AB2 -- GET_CONVAR_INTlocal retval --[[ integer ]] = GetConvarInt(  varName --[[ string ]],   default_ --[[ integer ]] ) GetCurrentResourceName0xE5E9EBBB -- GET_CURRENT_RESOURCE_NAMElocal retval --[[ string ]] = GetCurrentResourceName() İadeler:Kaynağın adı. Yürütülen kaynağın adını döndürür. GetEntityCoords0x1647F1CB -- GET_ENTITY_COORDSlocal retval --[[ vector3 ]] = GetEntityCoords(  entity --[[ Entity ]] ) Parametreler:varlık :Koordinatların alınacağı varlık. İadeler:Mevcut varlık koordinatları. Belirtilen bir varlık için geçerli koordinatları alır. Bu yerel, OneSync kullanılırken sunucu tarafında kullanılır. Bkz  GET_ENTITY_COORDS  istemci tarafı için. Örnekler: luajavascriptc #local function ShowCoordinates()    local player = source    local ped = GetPlayerPed(player)    local playerCoords = GetEntityCoords(ped)     print(playerCoords) -- vector3(...)end RegisterNetEvent("myCoordinates")AddEventHandler("myCoordinates", ShowCoordinates) GetEntityHeading0x972CC383 -- GET_ENTITY_HEADINGlocal retval --[[ number ]] = GetEntityHeading(  entity --[[ Entity ]] )   GetEntityHealth0x8E3222B7 -- GET_ENTITY_HEALTHlocal retval --[[ integer ]] = GetEntityHealth(  entity --[[ Entity ]] ) Şu anda sadece pedlerle çalışıyor. GetEntityMaxHealth0xC7AE6AA1 -- GET_ENTITY_MAX_HEALTHlocal retval --[[ integer ]] = GetEntityMaxHealth(  entity --[[ Entity ]] ) Şu anda sadece pedlerle çalışıyor. GetEntityModel0xDAFCB3EC -- GET_ENTITY_MODELlocal retval --[[ Hash ]] = GetEntityModel(  entity --[[ Entity ]] ) GetEntityPopulationType0xFC30DDFF -- GET_ENTITY_POPULATION_TYPElocal retval --[[ integer ]] = GetEntityPopulationType(  entity --[[ Entity ]] ) Parametreler:varlık :popülasyon türünü elde edecek varlık İadeler:Aşağıdaki numaralandırma ile tanımlanan popülasyon türü kimliğini döndürür: ` cpp enum ePopulationType {POPTYPE_UNKNOWN = 0, POPTYPE_RANDOM_PERMANENT, POPTYPE_RANDOM_PARKED, POPTYPE_RANDOM_PATROL, POPTYPE_RANDOM_SCENARMIO, POPTYPE_RANDTYPE_RANDOM_SCENARIO, POPTYPE_RANDTYPE}; Bu yerel, bir varlığın popülasyon türünü alır. GetEntityRotation0x8FF45B04 -- GET_ENTITY_ROTATIONlocal retval --[[ vector3 ]] = GetEntityRotation(  entity --[[ Entity ]] ) GetEntityRotationVelocity0x9BF8A73F -- GET_ENTITY_ROTATION_VELOCITYlocal retval --[[ vector3 ]] = GetEntityRotationVelocity(  entity --[[ Entity ]] ) GetEntityRoutingBucket0xED4B0486 -- GET_ENTITY_ROUTING_BUCKETlocal retval --[[ integer ]] = GetEntityRoutingBucket(  entity --[[ Entity ]] ) Parametreler:varlık :Yönlendirme paketini alacak varlık. İadeler:Yönlendirme paketi kimliği. Belirtilen varlık için yönlendirme paketini alır. Yönlendirme paketleri, geçmiş yankılarda "boyutlar" veya "sanal dünyalar" olarak da bilinir, ancak bunlar popülasyon farkındadır. GetEntityScript0xB7F70784 -- GET_ENTITY_SCRIPTlocal retval --[[ string ]] = GetEntityScript(  entity --[[ Entity ]] ) GetEntityType0xB1BD08D -- GET_ENTITY_TYPElocal retval --[[ integer ]] = GetEntityType(  entity --[[ Entity ]] ) GetEntityVelocity0xC14C9B6B -- GET_ENTITY_VELOCITYlocal retval --[[ vector3 ]] = GetEntityVelocity(  entity --[[ Entity ]] ) GetGameTimer0xA4EA0691 -- GET_GAME_TIMERlocal retval --[[ long ]] = GetGameTimer() İadeler:Oyun zamanı. Mevcut oyun zamanlayıcısını milisaniye cinsinden alır. GetHashKey0x98EFF6F1 -- GET_HASH_KEYlocal retval --[[ Hash ]] = GetHashKey(  model --[[ string ]] ) Bu yerel, aktarılan dizeyi bir karmaya dönüştürür.   GetHostId0x5F70F5A3 -- GET_HOST_IDlocal retval --[[ string ]] = GetHostId() GetInstanceId0x9F1C4383 -- GET_INSTANCE_IDlocal retval --[[ integer ]] = GetInstanceId() GetInvokingResource0x4D52FE5B -- GET_INVOKING_RESOURCElocal retval --[[ string ]] = GetInvokingResource() GetIsVehicleEngineRunning0x7DC6D022 -- GET_IS_VEHICLE_ENGINE_RUNNINGlocal retval --[[ boolean ]] = GetIsVehicleEngineRunning(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetIsVehiclePrimaryColourCustom0xD7EC8760 -- GET_IS_VEHICLE_PRIMARY_COLOUR_CUSTOMlocal retval --[[ boolean ]] = GetIsVehiclePrimaryColourCustom(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetIsVehicleSecondaryColourCustom0x288AD228 -- GET_IS_VEHICLE_SECONDARY_COLOUR_CUSTOMlocal retval --[[ boolean ]] = GetIsVehicleSecondaryColourCustom(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetNumPlayerIdentifiers0xFF7F66AB -- GET_NUM_PLAYER_IDENTIFIERSlocal retval --[[ integer ]] = GetNumPlayerIdentifiers(  playerSrc --[[ string ]] ) GetNumPlayerIndices0x63D13184 -- GET_NUM_PLAYER_INDICESlocal retval --[[ integer ]] = GetNumPlayerIndices()GetNumPlayerTokens0x619E4A3D -- GET_NUM_PLAYER_TOKENSlocal retval --[[ integer ]] = GetNumPlayerTokens(  playerSrc --[[ string ]] ) GetNumResourceMetadata0x776E864 -- GET_NUM_RESOURCE_METADATAlocal retval --[[ integer ]] = GetNumResourceMetadata(  resourceName --[[ string ]],   metadataKey --[[ string ]] ) Parametreler:resourceName :Kaynak adı. metadataKey :Kaynak bildiriminde aranacak anahtar. Belirtilen kaynağın bildiriminde bulunan belirtilen anahtarla meta veri değerlerinin miktarını alır. Ayrıca bkz: Kaynak bildirimi   GetNumResources0x863F27B -- GET_NUM_RESOURCESlocal retval --[[ integer ]] = GetNumResources() GetPasswordHash0x23473EA4 -- GET_PASSWORD_HASHlocal retval --[[ string ]] = GetPasswordHash(  password --[[ string ]] ) GetPedArmour0x2CE311A7 -- GET_PED_ARMOURlocal retval --[[ integer ]] = GetPedArmour(  ped --[[ Ped ]] ) GetPedCauseOfDeath0x63458C27 -- GET_PED_CAUSE_OF_DEATHlocal retval --[[ Hash ]] = GetPedCauseOfDeath(  ped --[[ Ped ]] ) GetPedDesiredHeading0xC182F76E -- GET_PED_DESIRED_HEADINGlocal retval --[[ number ]] = GetPedDesiredHeading(  ped --[[ Ped ]] ) GetPedMaxHealth0xA45B6C8D -- GET_PED_MAX_HEALTHlocal retval --[[ integer ]] = GetPedMaxHealth(  ped --[[ Ped ]] ) GetPlayerEndpoint0xFEE404F9 -- GET_PLAYER_ENDPOINTlocal retval --[[ string ]] = GetPlayerEndpoint(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerFromIndex0xC8A9CE08 -- GET_PLAYER_FROM_INDEXlocal retval --[[ string ]] = GetPlayerFromIndex(  index --[[ integer ]] ) GetPlayerGuid0xE52D9680 -- GET_PLAYER_GUIDlocal retval --[[ string ]] = GetPlayerGuid(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerIdentifier0x7302DBCF -- GET_PLAYER_IDENTIFIERlocal retval --[[ string ]] = GetPlayerIdentifier(  playerSrc --[[ string ]],   identifier --[[ integer ]] ) GetPlayerInvincible0x680C90EE -- GET_PLAYER_INVINCIBLElocal retval --[[ boolean ]] = GetPlayerInvincible(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerLastMsg0x427E8E6A -- GET_PLAYER_LAST_MSGlocal retval --[[ integer ]] = GetPlayerLastMsg(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerMaxArmour0x2A50657 -- GET_PLAYER_MAX_ARMOURlocal retval --[[ integer ]] = GetPlayerMaxArmour(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerMaxHealth0x8154E470 -- GET_PLAYER_MAX_HEALTHlocal retval --[[ integer ]] = GetPlayerMaxHealth(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerMeleeWeaponDamageModifier0x8689A825 -- GET_PLAYER_MELEE_WEAPON_DAMAGE_MODIFIERlocal retval --[[ number ]] = GetPlayerMeleeWeaponDamageModifier(  playerId --[[ Player ]] ) Parametreler:playerId :Oyuncu endeksi. İadeler:Oyuncuya yakın dövüş silahı hasar değiştirici değerini döndürür. SET_PLAYER_MELEE_WEAPON_DAMAGE_MODIFIER için bir alıcı .   GetPlayerName0x406B4B20 -- GET_PLAYER_NAMElocal retval --[[ string ]] = GetPlayerName(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerPed0x6E31E993 -- GET_PLAYER_PEDlocal retval --[[ Entity ]] = GetPlayerPed(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerPing0xFF1290D4 -- GET_PLAYER_PINGlocal retval --[[ integer ]] = GetPlayerPing(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerTeam0x9873E404 -- GET_PLAYER_TEAMlocal retval --[[ integer ]] = GetPlayerTeam(  playerSrc --[[ string ]] ) GetPlayerTimeInPursuit0x7ADE63E1 -- GET_PLAYER_TIME_IN_PURSUITlocal retval --[[ integer ]] = GetPlayerTimeInPursuit(  playerSrc --[[ string ]],   lastPursuit --[[ boolean ]] ) Parametreler:playerSrc :Hedef oyuncu lastPursuit :Yanlış = CurrentPursuit, True = LastPursuit İadeler:Oyuncu istenmiyorsa veya daha önce peşinde değilse, lastPursuit parametresine bağlı olarak -1 döndürür, lastPursuit == False ise ve oyuncunun aranan bir seviyesi varsa, ancak takip henüz başlamamışsa, 0 döndürür. takibin milisaniyeleri. Gets the amount of time player has spent evading the cops.Counter starts and increments only when cops are chasing the player.If the player is evading, the timer will pause. GetPlayerToken0x54C06897 -- GET_PLAYER_TOKENlocal retval --[[ string ]] = GetPlayerToken(  playerSrc --[[ string ]],   index --[[ integer ]] ) Parametreler:playerSrc :Oyuncu. dizin :0 ile GET_NUM_PLAYER_TOKENS arasında dizin. İadeler:Bir belirteç değeri. Bir oyuncunun jetonunu alır. Belirteçler, yasaklama mantığını geliştirmek için kullanılabilir, ancak bir sunucuya özgüdür. GetPlayerWantedLevel0xBDCDD163 -- GET_PLAYER_WANTED_LEVELlocal retval --[[ integer ]] = GetPlayerWantedLevel(  playerSrc --[[ string ]] ) Parameters:playerSrc: The target player Returns:The wanted level Returns given players wanted level server-side. GetPlayerWeaponDamageModifier0x2A3D7CDA -- GET_PLAYER_WEAPON_DAMAGE_MODIFIERlocal retval --[[ number ]] = GetPlayerWeaponDamageModifier(  playerId --[[ Player ]] ) Parameters:playerId: The player index. Returns:The value of player weapon damage modifier. A getter for SET_PLAYER_WEAPON_DAMAGE_MODIFIER. GetPlayerWeaponDefenseModifier0xF1543251 -- GET_PLAYER_WEAPON_DEFENSE_MODIFIERlocal retval --[[ number ]] = GetPlayerWeaponDefenseModifier(  playerId --[[ Player ]] ) Parametreler:playerId :Oyuncu endeksi. İadeler:Oyuncu silah savunma değiştiricisinin değeri. SET_PLAYER_WEAPON_DEFENSE_MODIFIER için bir alıcı . GetPlayerWeaponDefenseModifier_20x986B65FF -- GET_PLAYER_WEAPON_DEFENSE_MODIFIER_2local retval --[[ number ]] = GetPlayerWeaponDefenseModifier_2(  playerId --[[ Player ]] ) Parametreler:playerId :Oyuncu endeksi. İadeler:Oyuncu silah savunması değiştiricisinin değeri 2. _ SET_PLAYER_WEAPON_DEFENSE_MODIFIER _ için bir alıcı GetRegisteredCommands0xD4BEF069 -- GET_REGISTERED_COMMANDSlocal retval --[[ object ]] = GetRegisteredCommands() İadeler:Kayıtlı komutları içeren bir nesne. Komut sisteminde kayıtlı olan tüm komutları döndürür. Döndürülen veriler aşağıdaki düzene uymaktadır: [{"name": "cmdlist"},{"name": "command1"}] GetResourceByFindIndex0x387246B7 -- GET_RESOURCE_BY_FIND_INDEXlocal retval --[[ string ]] = GetResourceByFindIndex(  findIndex --[[ integer ]] ) Örnekler: lualocal resourceList = {}for i = 0, GetNumResources(), 1 do  local resource_name = GetResourceByFindIndex(i)  if resource_name and GetResourceState(resource_name) == "started" then    table.insert(resourceList, resource_name)  endendprint(table.unpack(resourceList)) GetResourceKvpFloat0x35BDCEEA -- GET_RESOURCE_KVP_FLOATlocal retval --[[ number ]] = GetResourceKvpFloat(  key --[[ string ]] )   GetResourceKvpInt0x557B586A -- GET_RESOURCE_KVP_INTlocal retval --[[ integer ]] = GetResourceKvpInt(  key --[[ string ]] )   GetResourceKvpString0x5240DA5A -- GET_RESOURCE_KVP_STRINGlocal retval --[[ string ]] = GetResourceKvpString(  key --[[ string ]] )   GetResourceKvpString0x5240DA5A -- GET_RESOURCE_KVP_STRINGlocal retval --[[ string ]] = GetResourceKvpString(  key --[[ string ]] )   GetResourcePath0x61DCF017 -- GET_RESOURCE_PATHlocal retval --[[ string ]] = GetResourcePath(  resourceName --[[ string ]] ) Parametreler:resourceName :Kaynağın adı. İadeler:Muhtemelen bölü çizgisi olmadan kaynak dizini adı. Belirtilen kaynağın fiziksel disk üzerindeki yolunu döndürür.   GetResourceState0x4039B485 -- GET_RESOURCE_STATElocal retval --[[ string ]] = GetResourceState(  resourceName --[[ string ]] ) Parametreler:resourceName :Kaynağın adı. İadeler:Kaynak durumu. Biri "missing", "started", "starting", "stopped", "stopping", "uninitialized" or "unknown". Belirtilen kaynağın mevcut durumunu döndürür. GetSelectedPedWeapon0xD240123E -- GET_SELECTED_PED_WEAPONlocal retval --[[ Hash ]] = GetSelectedPedWeapon(  ped --[[ Ped ]] ) Parametreler:ped :Hedef ped. İadeler:Silah karması. Seçili ped silahının bir karmasını döndürür. GetStateBagValue0x637F4C75 -- GET_STATE_BAG_VALUElocal retval --[[ object ]] = GetStateBagValue(  bagName --[[ string ]],   key --[[ string ]] ) İadeler:Değer. Durum çantası anahtarının değerini döndürür. GetVehicleBodyHealth0x2B2FCC28 -- GET_VEHICLE_BODY_HEALTHlocal retval --[[ number ]] = GetVehicleBodyHealth(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleColours0x40D82D88 -- GET_VEHICLE_COLOURSlocal colorPrimary --[[ integer ]], colorSecondary --[[ integer ]] = GetVehicleColours(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleCustomPrimaryColour0x1C2B9FEF -- GET_VEHICLE_CUSTOM_PRIMARY_COLOURlocal r --[[ integer ]], g --[[ integer ]], b --[[ integer ]] = GetVehicleCustomPrimaryColour(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleCustomSecondaryColour0x3FF247A2 -- GET_VEHICLE_CUSTOM_SECONDARY_COLOURlocal r --[[ integer ]], g --[[ integer ]], b --[[ integer ]] = GetVehicleCustomSecondaryColour(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleDashboardColour0xA0DBD08D -- GET_VEHICLE_DASHBOARD_COLOURlocal color --[[ integer ]] = GetVehicleDashboardColour(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleDirtLevel0xFD15C065 -- GET_VEHICLE_DIRT_LEVELlocal retval --[[ number ]] = GetVehicleDirtLevel(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleDoorLockStatus0xD72CEF2 -- GET_VEHICLE_DOOR_LOCK_STATUSlocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleDoorLockStatus(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) enum VehicleLockStatus = {    None = 0,    Unlocked = 1,    Locked = 2,    LockedForPlayer = 3,    StickPlayerInside = 4, -- Doesn't allow players to exit the vehicle with the exit vehicle key.    CanBeBrokenInto = 7, -- Can be broken into the car. If the glass is broken, the value will be set to 1    CanBeBrokenIntoPersist = 8, -- Can be broken into persist    CannotBeTriedToEnter = 10, -- Cannot be tried to enter (Nothing happens when you press the vehicle enter key).} GetVehicleDoorStatus0x6E35C49C -- GET_VEHICLE_DOOR_STATUSlocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleDoorStatus(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleDoorsLockedForPlayer0x1DC50247 -- GET_VEHICLE_DOORS_LOCKED_FOR_PLAYERlocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleDoorsLockedForPlayer(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) Şu anda yalnızca "tüm oyuncular" olarak ayarlandığında çalışır. GetVehicleEngineHealth0x8880038A -- GET_VEHICLE_ENGINE_HEALTHlocal retval --[[ number ]] = GetVehicleEngineHealth(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleExtraColours0x80E4659B -- GET_VEHICLE_EXTRA_COLOURSlocal pearlescentColor --[[ integer ]], wheelColor --[[ integer ]] = GetVehicleExtraColours(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleHandbrake0x483B013C -- GET_VEHICLE_HANDBRAKElocal retval --[[ boolean ]] = GetVehicleHandbrake(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleHeadlightsColour0xD7147656 -- GET_VEHICLE_HEADLIGHTS_COLOURlocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleHeadlightsColour(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleInteriorColour0xCCFF3B6E -- GET_VEHICLE_INTERIOR_COLOURlocal color --[[ integer ]] = GetVehicleInteriorColour(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleLightsState0x7C278621 -- GET_VEHICLE_LIGHTS_STATElocal retval --[[ boolean ]], lightsOn --[[ boolean ]], highbeamsOn --[[ boolean ]] = GetVehicleLightsState(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleLivery0xEC82A51D -- GET_VEHICLE_LIVERYlocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleLivery(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleNumberPlateText0xE8522D58 -- GET_VEHICLE_NUMBER_PLATE_TEXTlocal retval --[[ string ]] = GetVehicleNumberPlateText(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleNumberPlateTextIndex0x499747B6 -- GET_VEHICLE_NUMBER_PLATE_TEXT_INDEXlocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleNumberPlateTextIndex(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehiclePedIsIn0xAFE92319 -- GET_VEHICLE_PED_IS_INlocal retval --[[ Vehicle ]] = GetVehiclePedIsIn(  ped --[[ Ped ]],   lastVehicle --[[ boolean ]] ) Parametreler:ped :Hedef ped lastVehicle :Yanlış = CurrentVehicle, True = LastVehicle İadeler:Araç kimliği. Ped bir araçta ise / değilse 0 döndürür. Araca, bool değerine bağlı olarak belirtilen Ped'in bulunduğu / bulunduğunu alır. Bu yerel, OneSync kullanılırken sunucu tarafında kullanılır. GetVehiclePetrolTankHealth0xE41595CE -- GET_VEHICLE_PETROL_TANK_HEALTHlocal retval --[[ number ]] = GetVehiclePetrolTankHealth(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleRadioStationIndex0x57037960 -- GET_VEHICLE_RADIO_STATION_INDEXlocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleRadioStationIndex(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleRoofLivery0x872CF42 -- GET_VEHICLE_ROOF_LIVERYlocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleRoofLivery(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleTyreSmokeColor0x75280015 -- GET_VEHICLE_TYRE_SMOKE_COLORlocal r --[[ integer ]], g --[[ integer ]], b --[[ integer ]] = GetVehicleTyreSmokeColor(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleWheelType0xDA58D7AE -- GET_VEHICLE_WHEEL_TYPElocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleWheelType(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) GetVehicleWindowTint0x13D53892 -- GET_VEHICLE_WINDOW_TINTlocal retval --[[ integer ]] = GetVehicleWindowTint(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) HasEntityBeenMarkedAsNoLongerNeeded0x9C9A3BE0 -- HAS_ENTITY_BEEN_MARKED_AS_NO_LONGER_NEEDEDlocal retval --[[ boolean ]] = HasEntityBeenMarkedAsNoLongerNeeded(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) HasVehicleBeenOwnedByPlayer0xE4E83A5B -- HAS_VEHICLE_BEEN_OWNED_BY_PLAYERlocal retval --[[ boolean ]] = HasVehicleBeenOwnedByPlayer(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) InvokeFunctionReference0xE3551879 -- INVOKE_FUNCTION_REFERENCElocal retval --[[ string ]], retvalLength --[[ integer ]] = InvokeFunctionReference(  referenceIdentity --[[ string ]],   argsSerialized --[[ string ]],   argsLength --[[ integer ]] ) IsAceAllowed0x7EBB9929 -- IS_ACE_ALLOWEDlocal retval --[[ boolean ]] = IsAceAllowed(  object --[[ string ]] ) IsDuplicityVersion0xCF24C52E -- IS_DUPLICITY_VERSIONlocal retval --[[ boolean ]] = IsDuplicityVersion() İadeler:Bir boole değeri. Bunun CitizenFX sunucusu olup olmadığını belirler. IsPedAPlayer0x404794CA -- IS_PED_A_PLAYERlocal retval --[[ boolean ]] = IsPedAPlayer(  ped --[[ Ped ]] ) İadeler:İade trueped, bir oyuncu eğer falseaksi. Bu yerel, verilen pedin bir oyuncu olup olmadığını kontrol eder.   IsPlayerAceAllowed0xDEDAE23D -- IS_PLAYER_ACE_ALLOWEDlocal retval --[[ boolean ]] = IsPlayerAceAllowed(  playerSrc --[[ string ]],   object --[[ string ]] ) IsPlayerCommerceInfoLoaded0xBEFE93F4 -- IS_PLAYER_COMMERCE_INFO_LOADEDlocal retval --[[ boolean ]] = IsPlayerCommerceInfoLoaded(  playerSrc --[[ string ]] ) Parametreler:playerSrc :Oyuncu kolu İadeler:Bir boole. Belirtilen oynatıcı için ticaret verilerinin yüklenip yüklenmediğini sorar. IsPlayerCommerceInfoLoaded0xBEFE93F4 -- IS_PLAYER_COMMERCE_INFO_LOADEDlocal retval --[[ boolean ]] = IsPlayerCommerceInfoLoaded(  playerSrc --[[ string ]] ) Parametreler:playerSrc :Oyuncu kolu İadeler:Bir boole. Belirtilen oynatıcı için ticaret verilerinin yüklenip yüklenmediğini sorar. IsPlayerCommerceInfoLoadedExt0x1D14F4FE -- IS_PLAYER_COMMERCE_INFO_LOADED_EXTlocal retval --[[ boolean ]] = IsPlayerCommerceInfoLoadedExt(  playerSrc --[[ string ]] ) Parametreler:playerSrc :Oyuncu kolu İadeler:Bir boole. Belirtilen oyuncunun ticaret verilerinin Tebex'ten yüklenip yüklenmediğini sorar. IsPlayerEvadingWantedLevel0x89A3881A -- IS_PLAYER_EVADING_WANTED_LEVELlocal retval --[[ boolean ]] = IsPlayerEvadingWantedLevel(  playerSrc --[[ string ]] ) Parametreler:playerSrc :Oyuncu kolu İadeler:Bir boole. This will return true if the player is evading wanted level, meaning that the wanted level stars are blink.Otherwise will return false. If the player is not wanted, it simply returns false. IsPlayerUsingSuperJump0xC7D2C20C -- IS_PLAYER_USING_SUPER_JUMPlocal retval --[[ boolean ]] = IsPlayerUsingSuperJump(  playerSrc --[[ string ]] ) IsPrincipalAceAllowed0x37CF52CE -- IS_PRINCIPAL_ACE_ALLOWEDlocal retval --[[ boolean ]] = IsPrincipalAceAllowed(  principal --[[ string ]],   object --[[ string ]] )IsStreamingFileReady0xA194934D -- IS_STREAMING_FILE_READYlocal retval --[[ boolean ]] = IsStreamingFileReady(  registerAs --[[ string ]] ) Parametreler:registerAs :Örneğin, kontrol edilecek dosya adı asset.ydr. İadeler:Akış dosyasının kaydedilip kaydedilmediği. Deneysel : Bu yerel, CitizenFX'in gelecekteki sürümlerinde uyarı yapılmadan değiştirilebilir veya kaldırılabilir. Eşzamansız bir akış dosyası kaydının tamamlanıp tamamlanmadığını döndürür. IsVehicleAlarmSet0xDC921211 -- IS_VEHICLE_ALARM_SETlocal retval --[[ boolean ]] = IsVehicleAlarmSet(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) IsVehicleEngineStarting0xBB340D04 -- IS_VEHICLE_ENGINE_STARTINGlocal retval --[[ boolean ]] = IsVehicleEngineStarting(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) IsVehicleExtraTurnedOn0x42098B5 -- IS_VEHICLE_EXTRA_TURNED_ONlocal retval --[[ boolean ]] = IsVehicleExtraTurnedOn(  vehicle --[[ Vehicle ]],   extraId --[[ integer ]] ) IsVehicleInteriorLightOn0xA411F72C -- IS_VEHICLE_INTERIOR_LIGHT_ONlocal retval --[[ boolean ]] = IsVehicleInteriorLightOn(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) IsVehicleNeedsToBeHotwired0xF9933BF4 -- IS_VEHICLE_NEEDS_TO_BE_HOTWIREDlocal retval --[[ boolean ]] = IsVehicleNeedsToBeHotwired(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) IsVehiclePreviouslyOwnedByPlayer0xF849ED67 -- IS_VEHICLE_PREVIOUSLY_OWNED_BY_PLAYERlocal retval --[[ boolean ]] = IsVehiclePreviouslyOwnedByPlayer(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) IsVehicleSirenOn0x25EB5873 -- IS_VEHICLE_SIREN_ONlocal retval --[[ boolean ]] = IsVehicleSirenOn(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) IsVehicleTyreBurst0x48C80210 -- IS_VEHICLE_TYRE_BURSTlocal retval --[[ boolean ]] = IsVehicleTyreBurst(  vehicle --[[ Vehicle ]],   wheelID --[[ integer ]],   completely --[[ boolean ]] ) IsVehicleWanted0xA7DAF7C -- IS_VEHICLE_WANTEDlocal retval --[[ boolean ]] = IsVehicleWanted(  vehicle --[[ Vehicle ]] ) LoadPlayerCommerceData0xA8F63EAB -- LOAD_PLAYER_COMMERCE_DATALoadPlayerCommerceData( playerSrc --[[ string ]]) Parametreler:playerSrc :Oyuncu kolu Sahip olunan SKU'lar dahil, belirtilen oynatıcı için ticaret verilerini ister. Yüklenip IS_PLAYER_COMMERCE_INFO_LOADEDyüklenmediğini kontrol etmek için kullanın . LoadPlayerCommerceDataExt0x7995539E -- LOAD_PLAYER_COMMERCE_DATA_EXTLoadPlayerCommerceDataExt( playerSrc --[[ string ]]) Parametreler:playerSrc :Oyuncu kolu Sahip olunan SKU'lar dahil olmak üzere belirtilen oynatıcı için Tebex'ten ticaret verilerini ister. Yüklenip IS_PLAYER_COMMERCE_INFO_LOADEDyüklenmediğini kontrol etmek için kullanın . LoadResourceFile0x76A9EE1F -- LOAD_RESOURCE_FILElocal retval --[[ string ]] = LoadResourceFile(  resourceName --[[ string ]],   fileName --[[ string ]] ) Parametreler:resourceName :Kaynak adı. fileName :Kaynaktaki dosya. İadeler:Dosya içeriği Belirtilen bir kaynaktaki bir metin dosyasının içeriğini okur. İstemcide çalıştırılırsa, bu dosyanın fileskaynak bildirimine dahil edilmesi gerekir . Misal:local data = LoadResourceFile("devtools", "data.json")   MumbleAddVoiceChannelListen0xC79F44BF -- MUMBLE_ADD_VOICE_CHANNEL_LISTENMumbleAddVoiceChannelListen( channel --[[ integer ]])
Epic Games Bu Hafta 69 TL'lik Oyunu Ücretsiz Veriyor
Epic Games Bu Hafta 69 TL'lik Oyunu Ücretsiz Veriyor
Epic Games, geçtiğimiz yıl başlattığı bir etkinlikle her hafta ücretsiz olarak bazı oyunlar sunacağını açıkladı. Bu kampanyanın 2021'in başına kadar devam edeceği söyleniyordu ancak durum çok da böyle olmadı. Epic Games, bazı oyunları ücretsiz olarak sunmaya devam ediyor. Platformda ücretsiz olarak sunulan oyunların başka platformlarda zaman zaman hayli yüksek bedellere satılması da oyun tutkunlarının ilgisini çekiyor. Epic Games, bu hafta Europa Universalis IV adlı oyunu ücretsiz yaptı. Europa Universalis IV nasıl bir oyun? Oyun türü: Strateji Oyun boyutu: 6 GB kullanılabilir alan Fiyatı: 69 TL Oyunun ücretsiz olduğu süre: 30.09.2021'den itibaren 1 hafta Europa Universalis IV, bir haritaya tepeden bakarak gerçek zamanlı olarak bir ülkeyi yönlendirdiğimiz bir oyun. Grafiklerinin sadeliğine kanmamanız gereken bu oyun oldukça kapsamlı bir çalışmanın ürünü. Tarih boyunca var olduğunu bile bilmediğimiz bazı ülkeleri bile detaylı şekilde bünyesinde barındıran oyunda bir ülkeyi çağlar boyunca yönetip küresel süper güç olmaya çalışıyoruz. Europa Universalis IV sistem gereksinimleri: Minimum: İşletim Sistemi: Windows® 8.1 64 bit İşlemci: Intel® Core™ i3-2105 / AMD® FX 4300 Bellek: 4 GB RAM Ekran Kartı: Nvidia® GeForce™ GTX 460 / AMD® Radeon™ HD 5850 Video Belleği: 1 GB RAM DirectX®:9.0c Depolama:6 GB Ses: Direct X uyumlu ses kartı Önerilen: İşletim Sistemi: Windows® 10 Home 64 bit İşlemci: Intel® Core™ i3 3240 / AMD® FX 8120 Bellek: 8 GB RAM Ekran Kartı: Nvidia® GeForce™ GTX 560 Ti Video Belleği: 1 GB RAM DirectX®:9.0c Depolama:6 GB Ses: Direct X uyumlu ses kartı Oyunu kütüphanenize nasıl ekleyebilirsiniz? Oyunları arşivinize eklemeniz için sahip olmanız gereken tek şey bir Epic hesabı, onu da zaten ücretsiz olarak dakikalar içerisinde edinebiliyorsunuz.
Knight Online Nedir? Knight Online Nasıl Oynanır?
Knight Online Nedir? Knight Online Nasıl Oynanır?
Knight Online Nedir? Knight Online Nasıl Oynanır? Knight Online, MGame Corporation yapımcılığında Noah System tarafından geliştirilen çok oyunculu bir online oyundur. Dünyanın farklı ülkelerinde milyonlarca oyuncu tarafından oynanmaktadır. Bazı ülkelerde ücretli olsa da dünya çapında genelde ücretsiz olarak oynanmaktadır. Knight Online Nasıl Oynanır? Knight Online tek başınıza veya arkadaşlarınızla birlikte oynayabileceğiniz bir oyun türüdür. Bu oyunda 19 farklı server vardır. Oyunu oynamak isteyen bir kişi bu serverlardan birini tercih etmek zorundadır. Oyuna girdiğinizde Human ya da Org ırklarından birini seçerek oyuna başlarsınız. Oyunda level sistemi mevcuttur. Oyundaki canavarları keserek xp kazanırsınız ve bu xp’ler sonucunda level atlarsınız. Oyundaki en son level 83’dür. Oyunda pk sınıfları vardır. Bu sınıflar Andream, Base, Cz olmak üzere 3’e ayrılmıştır. Adream, 59 level üstü iseniz oynayabileceğiniz bir sınıftır. Base, 69 level üstü iseniz oynayabileceğiniz bir sınıftır. Cz ise her levelde girebileceğiniz bir sınıftır. Oyuna başladığınızda Asas/ Rogue, Mage, Priest, Warrior olmak üzere 4 karakterden birini seçerek oyuna başlarsınız. Daha sonra oyunda bulunan canavarları keserek altın ve eşya toplayarak karakterlerinizi güçlendirebilirsiniz. Oyun içerisinde yer alan özel etkinliklere katılarak daha keyifli zaman geçirebilirsiniz ayrıca bu etkinliklerden ödüller kazanabilirsiniz. Oyundaki asal amaç level kasmak değil, seçtiğiniz karakterin özelliklerine göre düzgün ve sağlam itemler yapmaktır. Bu sayede oyunda güçlü bir duruma gelirsiniz. Oyunda arkadaşlarınızla oluşturacağınız klan adı verilen gruplarla daha kolay kasılabilirsiniz. Oyundaki Karakterlerin Özellikleri Oyun içerisinde birbirinden farklı özelliklerde 4 ayrı karakter bulunmaktadır. Bu karakterler hakkında ki bilgiler aşağıda ki gibidir. Asas Karakteri  Bu karakter oyunda güçsüz olarak ifade edilen bir şampiyondur. Ancak asaslar minor özellikleri ile manalarından belirli bir kısmını alarak canlarını doldurabilirler. Bu özellik savaşlarda çok işe yaramaktadır. Ayrıca asaslar haritada uzak bir noktaya gidecekleri zaman hem kendini hem de arkadaşlarını hızlandırırlar. Kullanacakları skilerle canavarların canını çok kolay azaltabilirler. Mage Karakteri Bu karakterler büyücülük özelliklerine sahiptir. Örneğin anında şehre ışınlanabilirler ya da sizi herhangi bir yere ışınlayabilirler. Warrior Karakteri  Bu karakter tam bir tanktır. Canı çok fazla olduğu için savaşlarda en önde giderek takım arkadaşlarını korur ve onların rakipleri kesmesine yardımcı olur. Özel canavarları keserken canavarın vereceği hasarı karşılar ve takım arkadaşlarına yardımcı olurlar. Priest Karakteri Knight Online oyununda warrior ile mage arasında bulunmaktadır. Yani warriorlar gibi çok canları varken mageler gibi büyü yapabilirler. Bu karakterin oyunda kendini tek başına kasması zordur. Bu nedenle partilere ihtiyaç duyarlar.
World of Warcraft Nedir?
World of Warcraft Nedir?
World of Warcraft (çoğunlukla WoW şeklinde kısaltılmaktadır), Blizzard Entertainment firması tarafından geliştirilen bir MMORPG, yani devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur. İlk olarak 1994 yılında çıkarılan Warcraft:Orcs & Humans oyunu ile tanıtılan Warcraft serisinin 4. oyunudur, ancak bu oyundan önceki oyunlar gerçek zamanlı strateji (RTS) türündedir. Warcraft III: The Frozen Throne oyunundan sonra kaldığı yerden devam eden oyunun konusu, yine önceki oyunlar gibi Azeroth adı verilen sanal gezegende devam etmektedir. World of Warcraft ilk olarak Blizzard Entertainment tarafından 2 Eylül 2001’de duyuruldu[2] ve Warcraft serisinin 10. yılında 23 Kasım 2004’de satışa sunuldu. Oyunun ilk genişleme paketi olan The Burning Crusade, 16 Ocak 2007’de yayınlandı.[3] Bu genişleme paketi ile Outland oyun dünyasına katılmış oldu. İkinci genişleme paketi Wrath of the Lich King ise 13 Kasım 2008’de yayınlandı.[4] BlizzCon 2009 konferansında ise oyunun üçüncü genişleme paketi Cataclysm duyuruldu.[5][6] Yeni eklenti paketi 7 Aralık 2010’da piyasaya sürülmüştür.[7] Bu eklenti paketiyle oyunun çıkış zamanında tanıtılan eski Azeroth kıtaları Eastern Kingdoms ve Kalimdor’da yıkım sonucu bir çok kalıcı değişiklik olmuştur. 30 Haziran 2011’den itibaren World of Warcraft’ın klasik sürümü, The Burning Crusade genişletme paketi içeriğini de kapsayacak şekilde güncellenmiştir.
Metin2 Lua Kullanımı
Metin2 Lua Kullanımı
Metin2 Lua(Quest) Geçen günki makalemizde, lua nedir nerde kullanılır ? hakkında bilgiler vermiştikBugünki makalede ise, metin2 oyununda lua nasıl kullanılır onunda hakkında örnekler ilekısa bilgiler vericeğiz. Metin2 MMORPG oyunudur. Kısaca bahsetmek gerekirse, oyun ticaret, savaş, dostluk, krallık gibikavramları benimseyen global çaplı bir oyundur. Metin2 Lua Dili kullanımı Oyunun genel haltları ile %70 olarak lua dili ile NPC veya oyun eşyaları üzerindekullanımı oldukça fazladır. Bir nesne iteminin kullanımı, kullanılan nesnenin luaüzerinden yapabiliceği işler vb. gibi bir çok işlemleri lua ile yapılabilinir. Metin2 Quest(Lua) Lua kodlaması olan ve .quest uzantısı ile betimleme ile çalışmaktadır.Notepad++ veya benzeri bir program açtıktan sonra, diller bölümünden “L” harfi üzerindenlua dilini seçmelisiniz. Yaptığınız kodlamarı görmek ve kısayol ile pratik bir şekilde kod bloğunuotomatik tamamlamanıza yardımcı olucaktır. Boş penceremize ilk olarak 1. Satırına; quest questadi begin Metin2 Quest Okutma lua(quest) başlangıcımızı bu şekilde yaptık. Dosya uzantımızın ismi “questadi.quest” yapıyoruz.questimizi ftp bağlantısı sağlayarak, oyunumuzun kurulu olduğu sunucu ile bağlantı sağlıyoruz.usr/game/share/locale/turkey/quest adresine hazırladığımız dosyayı atıyoruz. Putty aracılığı ile sunucumuzun “root” bağlantısını yapıyoruz.komut satırına;cd usr/game/share/locale/turkey/quest [ENTER] tuşuna basıyoruz.komut satırına;ee hongkong_list [ENTER] tuşuna basıyoruz.sonraki satır komutuna;questadi.quest yazıp kaydedip çıkıyoruz. sonra tekrardan komut satırına ./qc questadi.quest quest dosyamızı okutuyoruz. Object klasörünü oluşturmamızı sağlıyor. Object klasörünü biz kendimiz oluşturup atabiliriz fakatoyun dosyalarının yenilenmesi yani “relaod” veya “make” durumunda object klasörü tekrardan sistemoluşturması için listeye eklemiş olduk. Sunucunun reload olması veya “sh make.sh” ile listeyi yenilemekomutu verirsek questimizi görmesi için tanımlamış olduk. Metin2 Quest(Lua) nasıl yazılır ? İsminden de anlaşıldığı üzere questimize şu şekilde başlamamız gerekiyor quest questadi begin bir sonraki aşamada ise yazmamız gereken komut satırı şu şekilde; state start beginbaşlat komutunu verdik ve artık questimize başlamış olduk. when komutu ile questimizin nerde ne zaman ne yapacağını biz yön vericeğiz. when login or logout beginBu komutumuzda “User” olan bir oyuncumuz oyuna giriş yaptığında veya çıkış yaptığında bu questimiz çalışmaya başlasın dedik. syschat("Oyunumuzun web adresi: www.xxx.com")Burada system chat ile yani oyuncumuza kırmızı renkte bir yazı göndermiş olduk.Oyuncu eğer oyuna girerse bu mesajı her seferinde görücek. Aynı şekilde çıkış atarsa bu şekilde yazımızı görmüş olucaktır. questimizin son hali ve rutuşlar. when – state – quest lerimizin blog sonuna 1 adet end ekledik ve questimizi bitirmiş olduk.