SEO

Sizler için profesyonel yazarlarımız ile hazırladığımız makalelerimizi okuyun ve kendinizi geliştirin.

Wordpress SEO: Performans Rehberi
Wordpress SEO: Performans Rehberi
Site performansı ve arama motoru site sıralaması sonuçlarında birinci sayfalarda yer almak isteyen site sahipleri tarafından (SSS) sıkça sorulan soruların başında WordPress SEO için iyi mi? kötü mü? Bu sorunun cevabını verirken, wordpress temaların faydaları – zararları nedir? ve kullanmanız gereken en iyi SEO eklentileri hakkında önemli ipuçlarını da yazımın devamında önerilerimle birlikte paylaşacağım.  Wordpress nedir?: GPL lisanslı, PHP ve MySQL kullanılarak yazılmış bir (CMS) hazır içerik yönetim sistemidir. SEO Eklentisi nedir, bir wordpress sitenin site başlığı, meta açıklamaları en doğru şekilde arama motorlarına tanıtılmasını sağlayan hazır kodlanmış kaynak yazılımdır.  Sorunuzun cevabına wordpress için teredüt etmeden, evet SEO dostu diyebilirim. Fakat wordpress temanın sunduğu özellikler, arama motoru örümcekleri ve algoritmalarının aradığı tek kriter değildir. Google (SERP’ler) için arama motoru örümcekleri ve algoritmalarının 200’den fazla site sıralama kriteri ile filtreleme yaptığını biliyor musunuz? WordPress, (SEO) açısından “JavaScript” açık kaynak kodlu temaları ve eklentileri ile arama motoru optimizasyonu sürecinde önemli rol oynamaktadır. Şimdi, sizlerden sıkça gelen soruları önce sıralayalım sonra da “temel başlangıç rehberi” ile cevaplayalım. Wordpress web sitesi için SEO yapmaya nasıl başlanır?, Adım adım Wordpress SEO nasıl yapılır?, Wordpress site için Google SEO nasıl yapılır?, En iyi Ücretsiz Wordpress temaları hangileri? En iyi Ücretsiz SEO eklentileri hangileri?, Wordpress SEO: Temel Başlangıç Rehberi #1.SSL (HTTPS) sertifikanızı yükleyin SSL, HTTPS ek güvenlik protokolüdür. Google E.A.T’nin yani Expertise, Authoritativeness ve Trustworthiness bir parçasıda SSL’dir Peki,Google E.A.T açılımı nedir? Expertise, Authoritativeness ve Trustworthiness. EAT’ın Türkçe anlamı ise uzmanlık, otoriterlik ve güvenilirlik kelimeleridir. Güvenlik, Google algoritmalar için en önemli bir site sıralaması kriterdir. Arama motorları örümcekleri açısından site genelinde güvenlik ve güvenilirlik önemli etkendir. Etki alanı yani domain adınızı wordpress yönetici panelinden ayarlar/genel içinde bulunan alan adı kısmındaki http://aktif.net.tr – https://aktif.net.tr şeklinde düzeltmeyi unutmayın .SEO’ya etkisi olan bir kriter değildir. #2.Performansı değerleri yüksek ve mobil uyumlu temayı seçin Google, mayıs 2020 itibari ile yeni sayfa deneyimi sinyalleri, mobil uyumluluk , güvenli gezinme , HTTPS güvenliği ve müdahaleci geçiş kuralları dahil olmak üzere mevcut arama sinyallerini temel web hayati değerlerini birleştiriyor. Bu, nedenle web siteniz için tema satın almadan ve kullanmaya başlamadan önce (GTMetrix ) Lighthouse ve Google (PageSpeed ​​Insights) araçları ile mobil/masaüstü performans verilerini kontrol ederek kullanmanızı öneririm. Wordpress SEO açısından önemli bir sıralama kriterdir.  #3.Google search console ve analytics kit kurun yada doğrulayın. Wordpress SEO yaparken Google search console ve analytics bir web sitesinin olmazsa olmazları diyebilirim. Web sitenize heed bölümünden kodla yada direk olarak (Site Kit by Google) eklentisini kurarak da yapabilirsiniz.  #4.En iyi SEO eklentisini ekleyin Wordpress siteniz için önerilen en iyi iki SEO eklentisinden birini kullanabilirsiniz. Benim tercihim All in One SEO Pack özellikle ücretsiz versiyon olarak biraz daha seo açısından kullanımsal olduğunu düşünüyorum. Yoast SEO ücretsiz fakat tam kullanıcı deneyimini PRO da sunmaktadır.  All in One SEO Pack Yoast SEO All in One SEO Pack veya Yoast SEO eklentisini yükledikten sonra ayarlarını doğru şekilde ve eksiksiz olarak yapmanızı öneririm. SEO eklenti ayarları kısmında örnek olarak All in One SEO Pack ayarlarını göstereceğim.  #5.Robots.txt test aracı ile site görünürlüğünüzü test edin Google search console yükledikten sonra Robots.txt test aracı ile sitenizin görünürlüğü test edin.Wordpress SEO çalışmasının önemli bir parçasıdır.  Robots.txt, tüm arama motorlarının bir sitenin hangi sayfalarının indekslenip, hangi yazılarının indekslenmeyeceğini söyleyen dosya türüdür. #6.Kalıcı bağlantılar ayarını yapın Kalıcı bağlantılar, SEO açısından önemli bir sinyal gönderme kriteri olduğunu söyleyebilirim. Arama motoru örümcekleri diğer adı ile algoritmalar site haritanızı tararken içeriğinizin kısaca konusunu da anlamış olur. Bu, size organik tıklanma alarak site trafiğinizi yükseltmeye faydalı olur.  Kalıcı bağlantı ayarlarınızı yapılandırırken url yapınızı değişik şekillendirebilirsiniz. Benim sitemde kullandığım kalıcı bağlantı şekli resimdeki paylaştığımdır, fakat siz şu alternatifleri de kullanabilirsiniz. Aslında burada kalıcı bağlantılar sektörden sektöre değişik kullanılmasında fayda var.  Örnek Url: https://aktif.net.tr/seo/wordpress-seo olurdu, şuan kullandığım ise https://aktif.net.tr/wordpress-seo bu kalıcı bağlantı şeklidir. #7.Anahtar kelimeli site başlığınızı ve açıklamanızı oluşturun Site başlığınızda ve açıklama kısmında mutlaka ana anahtar kelimelerinize yer vermeye özen gösterin. Site başlık ve açıklama kısmı SEO açısından önemli olup arama motoru algoritmalarına kaynak niteliğinde sinyal göndermenizde etkilidir. #8.Mobil uyumluluk testinizi yapın  Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını, Google arama motorlarında nasıl gözüktüğünü kontrol ve test edin.   WordPress, Google SEO Optimizasyonu (Önerilen) 2021 yılı Wordpress sitenizin Google site sıralamasını iyileştirmek için SEO optimizasyonu nasıl yapılır? Benzersiz ve kaliteli içeriği nasıl oluşturacağınızı gelin birlikte inceleyelim. Ürün ve hizmetlerinizi adım adım listeleyin:  Anahtar kelime fikirleri araştırmaya başlamadan önce ürün ve hizmetlerinizi listelemek, doğru arama sorgusu terimleri ile daha yüksek organik tıklanma alacağınız içerikler oluşturmanıza olanak sağlar.  Sesli aramalar için tekil ve uzun kuyruklu anahtar kelime fikirleri araştırın Tekil anahtar kelimeler yüksek aranma hacmi ile beraber daha fazla rekabet etmeniz demektir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ise arama hacmi düşük fakat sire sıralaması açısından rekabet etme şansınız daha yüksektir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler sizi tekil arama terimlerinde birinci sayfada site sıralamasına almanız için önemli rol oynamaktadır.  Arama motorlarında aranan 306 milyon kelime üzerinde yapılan araştırmaya göre arama terimlerinin büyük çoğunluğu yani (% 91,8) gibi büyük oranla uzun kuyruklu anahtar kelimeler olduğu tespit edilmiştir.Bununla birlikte, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin arama hacminin yüzdesinin yüksek olmadığı da beraberin de görülmüştür.Aslında, birleştirilmiş tüm uzun kuyruklu anahtar kelimeler toplam arama hacminin yalnızca% 3,3’ünü oluşturuyormuş. (Bu analiz için, ayda 1-100 arama yapılan herhangi bir anahtar kelimeyi “uzun kuyruklu” olarak kabul edilmiştir.) Anahtar kelimeli site başlıkları ve URL’ler oluşturun Site ve sayfa başlıklarında mümkün olduğunca anahtar kelimelere yer vermenizi tavsiye ederim. Bu şekilde url yapısı ve sayfa başlığı anahtar kelime içeren yazılarınız arama motoru algoritmaları tarafından daha hızlı taranabilecektir. Google site sıralaması kriterleri arasında önemli bir sinyal türüdür. İçeriğinizi şemalandırın  İçeriğinizi liste, tablo ve soru cevap şeklinde başlıklarla şemalandırın. Bu, şekilde sayfanız arama motorları tarafından daha kolay taranabilir ve hem de kullanıcı tarafından okunabilirliği artar. Buda size öne çıkan snippet’ler de ve diğer arama motoru sıralama araçlarında sitenize öncelik avantajlarını beraberinde sunacaktır. İçeriklerinizi uzun formda (en az 1000 – 3000 kelime) arasında yazın Burada rakamlar değil, içeriğinizin ne derece uzun formda olduğu ve içeriğin kalitesinin önemini vurgulamaktır. Gereksiz ve alakasız 1000 kelimelik bir içerik oluşturmaktansa, 300-500 kelimelik belki 10 arama sorgusuna cevap verebilecek içeriğiniz arama motoru algoritmalarına göre daha önemli ve değerlidir. İçeriklerinizi parçalara bölün Arama motorları tarafından dümdüz yazılmış bir yazının taranması ve kullanıcı tarafından okunması zordur. Bu nedenle içeriğinizi oluştururken renklerle veya listeleme ile parçalara bölün. Orantılı dahili bağlantılar oluşturun  Sayfa içi içeriklerinizin formuna göre dahili bağlantılara veya harici bağlantıları orantılı bir şekilde oluşturun. Gereğinden fazla oluşturulmuş dahili veya harici bağlantılar algoritmalar tarafından spam olarak algılanabilmektedir.  Arama motorlarına cevap verebilecek meta açıklamalar yazın  Yazı içeriğinizde olduğu gibi meta açıklama kısmında da google ve diğer arama motorları sorgu sayfasında sıkça sorulan sorulara cevap veren içerikler oluşturun. Bu size iyi bir site sıralaması ve beraberinde organik tıklanma almanızı sağlayacaktır.  Görsellerinizin boyutlarını ve kalitesini optimize edin (resim, video veya gif) gibi görsellerinizin boyutlarını ve kalitesini arama motorları içi optimize edin. Büyük boyutlarda yada hatalı yüklenmiş görseller geç açılan sayfalar nedeniyle arama motoru algoritmaları tarafından sitenizi sayfa yükleme hızı düşük olduğundan site sıralamasında yer almanız yerine sizi cezalandırarak sıralamanızı düşürecektir.  Görsellerinizde anahtar kelimeler ile isimlendirin ve alt metin girin Görsellerinizin alt metin kısmına google algoritmaları için doğru şekilde anahtar kelimeli içerikle arama motoru optimizasyonu yapabilirsiniz. Sayfa içerisinde taranamayan bir alanı resim ve alt metin ile öne çıkabilirsiniz.  2021 için En İyi (Ücretsiz) Wordpress Temaları WP Neve WP Hestia WP ColorMag WP Sydney WP Shapely WP Zerif Lite WP Customizr WP Vantage WP Flash WP News Portal WP Spacious WP Striker WP Virtue WP iFeature WP Optimizer WP Edge WP Make WP MH Magazine Lite WP One Page Express WP Athena WP Moesia WP Corporate Plus WP ShopIsle WP The Minimal WP FlatOn WP OceanWP WP Storefront WP Zakra WP Freesia Empire WP Accelerate WP Portfolio Lite WP TheFour Lite WP Zigcy Lite WP EightyDays Lite WP Yosemite Lite WP Riba Lite WP Orfeo WP Ashe WP Kale WP Freddo WP Cenote WP Bizlight WP Airi WP Allegiant WP AccessPress Parallax WP Suffice WP Gist WP Kumle WP Audioman WP Yatri WP Astrid WP Punte WP Driving School Lite WP Activello WP Vertex WP EightStore Lite WP Olsen Light WP Bento WP Talon WP Radiate WP Fascinate WP Baskerville WP Tracks WP Mesmerize WP Ripple WP Interior Lite En iyi Ücretsiz SEO Eklentileri Yoast SEO All in One SEO The SEO Framework SEO Optimized Image All in One WP Security Firewall SEO Squirrly CDN Cache SONUÇ: Wordpress siteler hiç tartışmasız kullanıcı deneyimi sunduğu gibi aynı şekilde site sahibi açısından ise içerik yönetim konusunda SEO dostu olarak performansı maksimum sunmaktadır. Wordpress SEO (Temel Başlangıç Rehberi) yazımızdaki önerilerim sizlere umarım kendi teknik ve stratejilerini oluşturmanız için kaynak olmuştur. Wordpress sitenizi bir kaç adım da eklentiler ve içeriğinizle birlikte doğru optimizasyon yaparak yüksek site sıralaması performansı olan sitelerle rekabet edebilir hale getirecektir. Tüm sorunlarınıza veya aklınızdaki cevap almak istediğiniz sorulara (yorumlar) kısmına yazarak hızlıca cevap alabilirsiniz.
En İyi Ücretsiz SEO Araçları
En İyi Ücretsiz SEO Araçları
SEO: Google gibi arama motorlarında üst sıralarda yer almak için uğramamız gereken dolambaçlı yollarla dolu bir şehir! Bu gizemli şehrin sonu gelmeyen yollarında işinizi kolaylaştıracak en iyi ücretsiz SEO araçları hakkında uzun bir liste hazırladık. Listemizdeki araçlar organik trafik oluşturmak için para harcamak zorunda kalmadan SEO stratejilerinize yön verecek kadar başarılı. Hadi başlayalım: Google Analytics Dijital pazarlamacılara stratejilerini değiştirebilecek kadar ayrıntılı bilgiler veren Google Analytics, vazgeçilmez bir SEO aracıdır. Ziyaretçi sayısı, trafik kaynakları ve konum demografisi gibi kullanışlı veriler sunmasına ek olarak ziyaretçilerin web sitenizle nasıl etkileşim kurduğunu daha iyi anlamanızı da sağlar. Google Analytics kullanımına dair ipuçları için Google Analytics Nedir? adlı yazımıza göz atabilirsiniz. Google Keyword Planner SEO ÇALIŞMALARINIZIN TRAFİĞE DÖNÜŞMESİ İÇİN HANGİ ANAHTAR KELİMELERİ HEDEFLEYECEĞİNİZİ BİLMELİSİNİZ. Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmak için bir Google Ads hesabınızın olması gerekir. Ads’te Araçlar sekmesinde Anahtar Kelime Planlayıcı’yı görebilirsiniz. Google Ads’in ana odağı aslında organik anahtar kelime araştırması değildir. Eski adıyla Google AdWords, reklam oluşturma üzerine tasarlanmıştır ancak başka hiçbir araç, Adwords tarafından yapılan anahtar kelime araştırmasıyla yarışamaz. Kapsamlı anahtar kelime bilgileri sağlayan ve kullanımı kolay olan Google Anahtar Kelime Planlayıcı, hedef SEO anahtar kelimeleri için arama hacmine erişmenizi sağlar ve anahtar kelime önerileri sunar. Google Keyword Planner; insanların arama yaparken dili nasıl kullandıklarını anlamak için yararlanabileceğiniz en iyi araçtır. Google Trends SEO çalışmaları açısından sektörel eğilimlerin farkında olmak son derece önemlidir. Google Trends; farklı arama sorgularının (kelimelerinin) ve konularının arama hacimlerindeki değişiklikleri gösterir. Böylece, sitenizin içeriğini güncel tutabilirsiniz. Google Trends aramalarıyla örtüşen konular belirleyerek kullanıcıların sorunlarına çözüm olacak içerikler sunabilirsiniz. Google Trends, YouTube’daki arama trendlerini görmenizi de sağlar. Arama türünü seçerek YouTube aramalarındaki farklı anahtar kelimeleri keşfedebilirsiniz. Google Search Console Ünlü SEO uzmanları tarafından “hazine” olarak nitelenen Google Search Console, web sitenizi oluştururken kullanmaya başlamanız gereken ücretsiz bir Google hizmeti. Google Arama Konsolu, eski adıyla Google Web Master Tools, web sitenizin arama sonuçlarındaki durumunu izlemenize, sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını analiz etmenize ve sorunlarını gidermenize yardımcı olur. Belirli anahtar kelimelerin zaman içinde nasıl performans gösterdiğinin derinlemesine anlaşılmasına olanak tanır. Kullanıcıların sitenizi bulmak için Google’a girdiği ifadeleri görüntülemenizi de sağlar. Teknik hataları bulup düzeltmek, site haritaları göndermek, yapılandırılmış veri sorunlarını görmek için kullanılır. Daha detaylı bilgi için Google Search Console Rehberi adlı yazımıza göz atabilirsiniz. Moz MozBar, herhangi bir web sitesinin yüklenme hızı, DA ve PA skorları, link sayısı, IP adresi , ükesi gibi verileri adres çubuğunuzun altında gösterir. Moz, popüler bir dijital pazarlama araçları koleksiyonudur. Yararlı ölçümler sağlayan bir geri bağlantı (backlink) analiz aracı olan Open Site Explorer gibi oldukça kullanışlı bazı ücretsiz SEO araçları sunar. Bunlardan biri olan MozBar’ı Chrome’a ekleyerek, herhangi bir web sitesinin yüklenme hızı, DA ve PA skorları, link sayısı, IP adresi ,ükesi gibi bilgilerini bir bakışta görüntüleyebilirsiniz. MozBar, rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri görmenizi sağlar, ayrıca belirli bir anahtar kelimeyi girerek, bir sayfanın bu terim için ne kadar iyi optimize edildiğini de gösterir. Ahrefs Webmaster Tools AHREFS’İN WEBMASTER TOOLS İLE SUNDUĞU FAYDALI VERİLERİN ÜCRETSİZ OLDUĞUNA İNANMAK ZOR. Ahrefs Webmaster Tools, web sitenizin SEO performansını iyileştirmenize yardımcı olacak en etkili ücretsiz SEO araçlarından biridir. Web sitenizin tüm geri bağlantılarını ve sıralama aldığınız tüm anahtar kelimeleri görüntülemek, sayfalarınızın ne kadar trafik aldığını öğrenmek ve dahili bağlantı fırsatları bulmak için kullanılır. Rank Math Rank Math, sitenizin doğru bir şekilde yapılandırıldığını araştırmak için 30 tane SEO testini otomatik olarak uygular. Ahrefs, Moz, Backlinko, Semrush ve Hubspot gibi SEO’nun en ünlüleri tarafından önerilen Rank Math’i; Yoast SEO’dan önce listelememizin sebebi Yoast’tan daha fazla özelliği tamamen ücretsiz sunması. WordPress’e yönelik popüler bir SEO eklentisi olan Rank Math, önemli SEO ayarlarını kolaylıkla özelleştirmenizi, hangi sayfaların dizine eklenebileceğini ve web sitenizin arama sayfalarında nasıl görüneceğini kontrol etmenizi sağlar. Yoast SEO Dünya çapında milyonlarca web sitesinin Google’da üst sıralara çıkma sebebi olan Yoast SEO, arama motorlarının sitenizi anlamasına yardımcı olur. Ücretsiz bir WordPress eklentisi olan Yoast SEO, sayfalarınızı arama motorlarının gözünde daha güçlü hale getirmenizi sağlayan yararlı önerilerle doludur. Yoast kullanıcı dostudur ve web sayfalarınızı doğrudan WordPress içinde optimize etmenizi kolaylaştırır, anahtar kelime, SEO başlıkları ve meta açıklamalar eklemenizi sağlar. Screaming Frog Screaming Frog’un, ücretsiz sürümü 500’e kadar URL’yi taramanıza olanak tanır. SEO’nuza zarar verebilecek teknik sorunları ortaya çıkarmak için derinlemesine web sitesi taramaları gerçekleştiren Screaming Frog, masaüstü tabanlı bir web sitesi tarayıcısıdır. Teknik ve sayfa içi SEO sorunlarını analiz etmek ve denetlemek için kullanılan en popüler araçlardan biridir. Screaming Frog, bir web sitesinin tamamını tarayabilir, eksik resim alt metinlerini görebilir, 404’leri bulur ve tam olarak hangi sayfalardan kaynaklandıklarını gösterir. Eksik meta sayfa açıklamalarını, URL’lerdeki hataları ve gereksiz büyüklükteki resimleri bulmanızı sağlar. Uzmanların bir web sitesinin teknik SEO’sunu iyileştirmek için iyi bir başlangıç ​​noktası olarak önerdiği Screaming Frog’u Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs, Mozscape ve Majestic gibi araçlarla entegre ederek ihtiyacınız olan tüm verileri tek bir yerde derleyebilirsiniz. Bing Webmaster Tools (BWT) BWT, bir web sitesinin “Bing” arama motorunda nasıl çalıştığını kontrol etmenizi sağlar. Bing; indeksleme, tarama, anahtar kelime optimizasyonu gibi avantajlar sunan ve yalnızca Bing’e özel olmayan bir SEO aracıdır. Sitenizin Google’daki performansını etkileyecek diğer tüm önemli unsurlar hakkında bilgi almanıza olanak tanır. Google’ın ücretsiz SEO araçları daha popüler olsa da Bing Webmaster eksiksiz bir web sitesi analizi setine sahiptir, hatta kötü amaçlı yazılımlardan etkilenen herhangi bir siteye bağlantı verdiğinizde sizi bilgilendirir. Chrome Devtools Chrome DevTools ile taranabilirlikten performansa kadar pek çok temel SEO sorunu tespit edilebilir. Bazı dijital pazarlama uzmanlarına göre en iyi korunan SEO sırrı; Chrome’un geliştirici araçları olarak bilinen DevTools. Chrome DevTools ile rakiplerinizi araştırabilir, farklı bölgeler için sıralamaları kontrol edebilir, sitenizi farklı ekran çözünürlüklerine sahip cihazlarda test edebilir ve sayfa yükleme ölçümlerini izleyebilirsiniz. Keywordtool.io Keyword Tool; Aylık arama hacimleriyle birlikte anahtar kelime önerileri ve İçerik fikirleri için soru öbekleri sunan hızlı bir seo aracı. Keywordtool.io, çok hızlı bir şekilde çeşitli anahtar kelime fikirleri sunabilen popüler bir SEO aracı. Keyword Tool’a; Google, Bing, YouTube, Amazon, eBay, Play Store, Instagram ve Twitter’da kullanılan anahtar kelimeler için göz atabilirsiniz. Keywordtool.io’yu Google Anahtar Kelime Planlayıcı’dan ayıran en önemli özelliği ise uzun kuyruklu anahtar kelimeleri arayabilmesi! GTMetrix Microsoft, Hp, PayPal, BMW, Nike, Samsung gibi tanınmış kullanıcıları olan GTmetrix, kapsamlı rapor ve öneriler sunarak hızlı yüklenen web sitelerinin artmasını hedefleyen bir hız analizi sitesi. GTMetrix bir sayfanın yüklenme hızını inceleyecen site hızı ölçme aracı olarak bilinse de sorunları teşhis etmesi ve iyileştirme için bazı çözümler önermesi onun SEO için kullanışlı araçlardan biri olarak kabul görmesini sağlıyor. Çünkü bildiğiniz gibi sayfa yükleme hızlarının SEO üzerinde büyük etkisi vardır ve sayfa yükleme hızına dair yapacağınız tümü iyileştirmeler arama motoru sıralamalarınızı yükseltir! PageSpeed Insights PageSpeed Insights raporunuzda çok fazla kırmızı ve turuncu rengin bulunması, sayfanızda bazı yükleme sorunlarının olduğu anlamına gelir. Google PageSpeed Insights sayfalarınızın yüklenme sürelerini test etmeniz için geliştirilmiş ücretsiz bir hız testi aracıdır. Web sitenizi hızlandırmanız ve genel performansını iyileştirmeniz için öneriler sunar. Ayrıca yazı tipi boyutu ve CTA butonları dahil olmak üzere kullanıcı deneyimi hakkında yararlı olabilecek ipuçları sağlar. Google PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Yorumlanır? adlı yazımıza göz atarak, SEO çalışmalarınız için bu popüler araçtan nasıl faydalanacağınızı öğrenebilirsiniz. Woorank WooRank web sayfanızda nelerin geliştirilmesi gerektiğini gösteren hızlı bir SEO analiz aracı. Woorank, kullanıcı arayüzünde gezinmenin ve sunduklarını anlamanın kolay olması nedeniyle, özellikle yeni başlayanlar için önerilen ücretsiz bir SEO aracıdır. Birkaç saniye içinde bir web sitesini analiz ederek kapsamlı rapor oluşturabilen Woorank, kolay erişilemeyen faydalı bilgiler sağlar. Mobil analizler açısından yalnızca birkaç ücretsiz SEO aracı, bu tür bir perspektif ve veri düzeyi sunabilmektedir. Ahrefs Backlink Checker Backlink Checker; en çok bağlantı verilen beş sayfayı, en popüler beş bağlantı metnini ve bir web sitesinin sahip olduğu geri bağlantıların toplam sayısını gösterir. Ahrefs, geri bağlantıları ve anahtar kelimeleri izleme konusunda öncü SEO kuruluşlarından biridir. Ahrefs’in ücretsiz backlink aracı olan Backlink Checker; herhangi bir alan adı veya URL için ilk 100 geri bağlantıyı gösterir, domain derecelendirmesi, URL derecelendirmesi, yönlendiren alan adları ve geri bağlantı sayılarını ve hatta trafik tahmini verir. Ücret ödemeden rakip sitelerin SEO analizini yapmak isteyen işletmeler için de son derece yararlıdır. Bozuk bağlantıları kontrol etmek için Chrome uzantılarını kullanmayı tercih ederseniz, LinkMiner’ı veya Check My Links’i kullanabilirsiniz.. Google My Business Google My Business hesabına sahip bir işletme, arama sonuçlarında yerel rakiplerle birlikte mesafe bilgisiyle sıralanır. GMB profiliniz web sitenizin ana sayfası kadar önemlidir. Google My Business (Google Benim İşletmem), organik sonuçlar için en iyi yerel sıralama faktörlerinden biridir. İşletmenizin Google Arama ve Haritalar’da nasıl göründüğünü yönetmenize olanak tanır. Bir web siteniz olmasa bile ya da gerçek bir mekanda faaliyet gösteren bir ofisiniz bulunmasa bile işletmenizi; şehirdeki rakiplerinin arasında listeleyebilme fırsatı sunar. Google Benim İşletmem hesabınızda profilinizi düzenlemek ve optimize etmek, yerel SEO açısından yapabileceğiniz en önemli şeydir. Google Benim İşletmem’i kullanırken dikkat etmeniz gereken noktaları Google My Business Nedir? adlı yazımızdan öğrenebilirsiniz. Checkbot Kullanımı, kurulumu ve çalıştırması oldukça kolay bir denetim aracı olan Checkbot, SEO’ya yeni başlayanaların yararlanabileceği kullanışlı bir araç.   Checkbot; bozuk bağlantıları düzeltmenize, yinelenen sayfaları ortadan kaldırmanıza, okunabilir URL’ler oluşturmanıza, geçici yeniden yönlendirmelerden kaçınmanıza yardımcı olur. Ayrıca her sayfa başlığının benzersiz olmasını sağlar. Site hızının, web sitenizin organik arama görünürlüğünün yanı sıra dönüşümler üzerinde de büyük etkisi olduğu bilinmektedir. Bu nedenle Checkbot’un, yeniden yönlendirme zincirleri ve veri sıkıştırma sorunları gibi hataları vurgulayarak, web sitenizi hızlandırmak için eyleme geçirilebilir bazı düzeltmelerde rehberlik etmesi çok işinize yarabilir. Check My Links Web tasarımcıları, geliştiriciler ve içerik editörleri için tasarlanmış bir uzantı olan Check My Links, bir web sayfasındaki tüm bağlantıları hızlı bir şekilde bulur ve her birini sizin için kontrol eder. Check My Links, bağlantı oluşturma sürecini hızlandırabilen çok güçlü ve ücretsiz bir Chrome uzantısı. Görüntülemekte olduğunuz sayfayı hızlıca analiz eden ve bozuk / geçersiz bağlantıları bulan Check My Links, özellikle backlink ihtiyacı olanlara şu şekilde yardımcı olabilir: Nişinizle alakalı sitelerde güncelliğini yitirmiş / bozuk bağlantıları bulmanız, söz konusu bağlantıların verildiği yazılardan daha iyisini hazırlamanız ve site sahibini haberdar etmeniz işe yarayacaktır. SEOquake SEOquake, analiz ettiğiniz belirli bir sayfa için ayrıntılı raporlar sunar. Herhangi bir web sayfası hakkında ihtiyaç duyabileceğiniz tüm bilgileri derleyen SEOquake, ücretsiz bir Chrome uzantısıdır. SEOquake; SEO Denetim aracı, Anahtar Kelime Yoğunluğu raporu, Dahili / Harici Bağlantı analizi ve sosyal ölçümler gibi yararlı analiz araçları sunar. SEOquake ile bir web sitesinin; Google dizini, Google bağlantıları, Google önbellek tarihi, Yahoo dizini, SEMrush bağlantıları, Bing dizini, Alexa sıralaması, Web arşiv yaşı, Facebook beğenileri, SEMrush sıralaması, Baidu endeksi Rekabet derecesi gibi verilerini görebilirsiniz. Google Arama Ortalama aylık arama hacimleri gibi somut veriler elde edemeseniz de Google aramadan birçok stratejik öngörü elde etmek mümkündür. Hepimizin her gün defalarca kullandığı Google Arama’nın, en iyi ücretsiz SEO araçlarından biri olduğu kabul edilir. Çünkü Google’a bir anahtar kelime yazarak hangi makalelerin sıralama aldığını, hangilerinin iyileştirilebilir olduğunu ve hangi anahtar kelimelere odaklanmanız gerektiğini anlayabilirsiniz. Her arama yaptığınızda anahtar kelime önerileri veren Google’ın sunduğu en popüler aramalara dayalı ifadeler ve sorular SEO uyumlu makale yazmak isteyenler için, son derece kullanışlıdır. Google Arama’nın otomatik tamamlama ve ilgili aramalar gibi özellikleri SEO uzmanları açısından önemli verilerdir. Anahtar kelime araştırması yaparken veya yeni içerik fikirleri ararken bunlardan yararlanmak için Google’dan tamamen çıkıp ve yeni bir tarayıcı oturumu kullanırsanız arama sonuçları arama geçmişinizden etkilenmeyecektir. Soovle Soovle, sektörünüzle ilgili semantik araştırmalar yapmanız için 15’ten fazla arama motorundan geri bildirim sağlayan basit ve güçlü bir araçtır. Soovle, girdiğiniz bir anahtar kelimenin Google, YouTube, Bing, Yahoo ve diğer arama motorlarında aranan benzerlerinin listesini gösteren bir araçtır. Nişinizle alakalı daha iyi hedeflenmiş anahtar kelimeler bulmanıza olanak tanır. Amazon, Wikipedia ve YouTube dahil olmak üzere bir dizi en büyük arama motoruna girilen alakalı anahtar kelimeleri tek bir ekranda görmek arama amacını anlamanıza ve farklı arama amaçlarına göre arama davranışını karşılaştırmanıza yardımcı olur. Ubersuggest Ubersuggest, SEMrush ve Ahrefs gibi ücretli araçların sunduğu birçok işleve sahip olmasına rağmen tamamen ücretsizdir. Ubersuggest; SEO hakkında fazla bilgisi olmayan acemi site sahiplerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Belirli bir anahtar kelimenin ilk 10’da yer alması için gereken geri bağlantı sayısını, her bir anahtar kelimenin zorluğunu, ilgili anahtar kelimeleri ve soruları verebilen popüler bir SEO aracı olan Ubersuggest; rakipleriniz için işe yarayan stratejiler hakkında fikir edinmenize ve bunları nasıl daha iyi uygulayabileceğinizi görmenize olanak tanır. Ubersuggest; SEO stratejinizi geliştirmenize yardımcı olacak çok sayıda kaliteli veri sunar. Özellikle SEO’ya yeni başlıyorsanız ve büyük bir bütçeniz yoksa oldukça kullanışlı bir araçtır. Özet Ücretsiz SEO araçları; Premium özellikler sunmasalar da web sitenizin zayıflıklarını belirlemenize yardımcı olur. SERP’lerdeki sıralamalarınızı etkileyebilecek fırsatları görmenizi sağlayan bu araçlar; detaylı analizlerden, anahtar kelime araştırmasına, link kontrollerinden site hızına kadar SEO’nuzu geliştirmenize olanak tanır. Değerli veriler elde edebileceğiniz en iyi ücretsiz SEO araçları listemizin; SEO çalışmalarınızı kolaylaştırması dileklerimizle…
SEO NEDİR ? SEO HOSTİNGİN FAYDALARI NELERDİR ?
SEO NEDİR ? SEO HOSTİNGİN FAYDALARI NELERDİR ?
Seo (search engine optimization) çalışmaları arama motorlarında websitelerin daha önplanda ve daha iyi performans göstermeleri için yapılan profosyonel çalışmaların tümüdür. Kelime anlamı ilede belirtiği gibi arama motoru optimizasyonudur. Arama motorlarının çalışma prensipleri bir çok protokole bağlıdır.Seo hizmeti veren şahış veya işletmeler bu protokollere uygunluk sağlamak için çaba sarfeder. Aktifhost olarak, bu protokollerin tamamını kapsayan özel bir çalışma prensibi ile bu hizmeti sunar. Seo çalışmalarını her nekadar güncel veri ve süreklilik gerektirsede altyapı olarakta profosyonellik gerektirir. Başlı başına seo yapan ve altyapı alanında yüksek kalite ve performans sağlayan şahış veya kuruluşlar bir çok özel metod ile seo çalışmaları yapmaktadır.Bu alanda Akweb Bilişim süreklilik ve altyapı kalitesi ile uzmanlığın ötesinde profosyonel olarak kendini kanıtlamıştır. Sonuç ve gelişim odaklı yaptığı çalışmaların başarısı, performans garantili iş politikası ve profosyonel veri merkezi altyapısı ile birçok referans elde etmiştir. Tüm SEO yapılandırmasında en önemli olan alt yapı hazırlanmasıdır yani buna öncelik seo hosting alarak başlanılabilir. Zira SEO hosting yapısında hosting ile birlikte verilen paylaşımsız A Class Ip sitenizin daha özgün ve sunucu içerisinde özel görünmesini sağlayacaktır.  SEO Hosting Avantajları Nelerdir ? SEO Hosting, yapısı gereği bir sunucuda bulunan binlerce siteden sitenizi ayrıştrır, bu sayede de yaptığınız tüm çalışmalarda maksimum fayda almanızı sağlar SEO Hosting farklı class IP ler sebebiyle diğer paravan sitelerinizden farklı bir yapıda görünecek ve backlink ağınız daha kaliteli olacaktır. SEO Hosting, eğer paylaşımsız IP üzerinde olursa bu sayede sitenizin bağımsız bir sunucudan yayın aldığı olarak algılanacaktır Bu gibi daha bir çok faydasını sıralayabiliriz. Bunun için, Seohosting paketlerimizi inceleyebilirsiniz. Eğer birden fazla web siteniz var ise Seo Reseller Paketlerimizde tam ihtiyacınıza göre olacaktır