Sosyal Medya

Sizler için profesyonel yazarlarımız ile hazırladığımız makalelerimizi okuyun ve kendinizi geliştirin.

Organik Takipçi Nasıl Kazanılır?
Organik Takipçi Nasıl Kazanılır?
Organik takipçi nasıl kazanılır sorgusunu iyi anlamak lazımdır. Size vereceğimiz cevapların en kolayı takipçi satın almanız olabilirdi. Bunu elbette bizden beklemezsiniz. Nasıl organik takipçi kazanırım? diyorsanız sizlere biraz daha çalışmanızı tavsiye edeceğiz. Bunun içinde birkaç basit tüyolar vereceğiz. Evet, organik takipçi en çok istenen ve aranılan takipçi türüdür. Organik takipçiler Sosyal medya hesabınızın değerini arttırır. İnstagram, Facebook, Twitter ve YouTube gibi platformlarda düşlediğiniz takipçi bakımından, organik takipçiye önem vermelisiniz. Ancak organik takipçi sizi hedefinize ulaştırır. Belki maddi olarak kazanç sağlar tabi amacınız buysa. Organik takipçi nasıl kazanılır sorusuna başlıklar ile yanıt vereceğiz. En başta sosyal medya ya da paylaşım hesabınız her neyse daha fazla üzerine titremeniz ve emek vermeniz gerekecek.  Ee, ne demişler: “ne kadar ekmek o kadar köfte”. Şimdi dinleyin, sizlere organik takipçi kazanmanız için dikkat edeceğiniz 5 hususu anlatacağız: Yorumlar: Paylaşımlarınıza yapılan yorumları tek tek yüceltiniz ve hepsine cevap veriniz. Gerekiyorsa tamamını beğenip teşekkür ediniz. Sizi beğenen ve yorum atanları takip ederseniz onlarda sizi takip ederler,  bunlar karşılıklı durumlardır. Takip ettiğiniz kişilere kendiniz belli ediniz. Karşınızdaki kişinin paylaşımlarını haklı bulmasanız da, kırıcı davranmayınız ve saygılı olunuz. Sosyal medya üzerinde iyi bir imaj çizmeniz organik takipçi kazanmanın altın kuralıdır. Paylaşımlarınız: Paylaşımlarınızda seçici ve özenli olun. Kendi tarzınız olsun. Takipçilerinizin eğilimlerini görmezden gelmeyiniz. Paylaşımlarınıza değer verenleri hemen siz de takip ediniz.Sizi takip eden kişilerin paylaşımlarını değerlendirip yüceltiniz. Göreceksiniz ki onlarda aynı şekilde sizi takip edip paylaşımlarınızı övecek ve size saygı duyacaklardır. Sosyal medya hesabınızdaki paylaşımlar sizin imzanızı ve kimliğinizi oluşturur. Paylaşımlarınızda güncellik ve özgünlük önemlidir. Kendiniz kabul ettirdiğinizde ve merakları üstünüzde topladığınızda bir zincir halkası gibi organik takipçileriniz hızla artacaktır. Merak Unsuru: Sosyal medyada merak unsuru çok önemlidir. Hatta gazeteler ve internet sitelerindeki çoğu makalelerde bu merak unsuru tahrik edilir. Tabiat olarak insan zaten meraklı yaratılmıştır. Yasak olan ve dikkat çekici şeylere karşı zaafı vardır. Merak hususunu iyi işlemelisiniz. Paylaşımlarınızda dikkat çekici olmalısınız. İnsanlar sizde ve paylaşımlarınızda sıra dışı bir şeyler bulmalı ve sizi takip etmekten kendilerini alamamalı. Bunun için merak uyandıran paylaşımları seçiniz. Paylaşımlarınızda kısa cümleler ve kısa metinlere önem veriniz. Uzun yazılar bıkkınlık yaratır. Genelde insanlar aradıklarını kolay yoldan elde etmeyi severler. İnsanları yormadan ve sürükleyici bir dille paylaşımlarınızı renklendirin ve organik takipçilerin nasıl hızla arttığını bizzat kendiniz görün. Etiketlerin (Hashtaglar) Kullanımı: Etiketler paylaşımlarınızı bir dizin ve başlık altında kümeler. Kümelenmiş paylaşımlarda en çok aranılan kelimeler ile oluşturulan etiketleri sayısız kişi ziyaret eder. Bunun için gündemi takip ediniz. İnsanların önem verdiği ve merak ettiği hashtagların yerinde kullanılması size avantaj sağlar. Etiketlere yönelik kaliteli paylaşımlarınızla organik takipçi sayınızı kolay şekilde arttırmanız mümkündür. Diğer Sosyal Medya Hesaplarınız: Sizleri takip eden kullanıcılar, hangi sosyal medya platformunda olursanız olun, diğer hesaplarınızı da merak ederler. Örneğin bir Facebook hesabınızda Twitter ve İnstagram hesaplarınıza bağlantılar oluşturabilirsiniz. Kesinlikle bir platformda her şeyi paylaşmayınız. Bu kullanıcıyı hızla tatmin edeceğinden diğer sosyal medya profillerinizi ziyaret etmezler. Hatta takip bile etmez. Hesaplarınızı birbiriyle örtüşecek şekilde bağlantılı hale getiriniz. Sosyal medya hesaplarınız birbirini tamamlamalıdır. Bazen bir sorunun yanıtı diğer sosyal medya hesabınızda olmalı. Bu çeşitliliği insanlara sunmak ile sosyal medya hesaplarınızı linkler vasıtası ile daha etkin kullanmış olursunuz. Sadece bir platformda organik takipçiniz olmaz diğer paylaşım ağlarında da takipçileriniz zincirleme şekilde artar.
Sosyal Medya Reklam Bütçeleri Ne Kadardır?
Sosyal Medya Reklam Bütçeleri Ne Kadardır?
İçindekiler; Sosyal Medya Reklam Ücretleri Hangi Platforma Ağırlık Verdiğinize Göre Değişir En Yaygın Faturalandırma Seçenekleri Ücretli Sosyal Medya Reklam Modelleri Sosyal medya platformuna kaydolmak ücretsizdir, yani herkes bir işletme Facebook sayfası veya bir Twitter hesabı oluşturabilir. Bununla birlikte, sosyal medya reklam yönetimi oldukça zaman alabilir. Ayrıca, e ticaret sosyal medya hesaplarınızı düzgün bir şekilde yönetmek için gerekli deneyim ve bilgiye sahip personel bulmak zordur.Doğru bir şekilde yürütülmezse, bir sosyal medya kampanyası markanız için oldukça maliyetli olabilir. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram ve Pinterest dahil olmak üzere en iyi sosyal ağlar için sosyal medya pazarlama planları sunan firmalar var. Böylece özel bir sosyal medya yöneticisi işe almanın maliyetinin bir kısmıyla, tam olarak korunan bir kampanyaya yürütebilirsiniz. Sosyal Medya Reklam Ücretleri Hangi Platforma Ağırlık Verdiğinize Göre Değişir Diğer pazarlama hizmetlerinde olduğu gibi, işletmenizi tanıtmak için seçtiğiniz platformların sosyal medya reklam fiyatları üzerinde büyük etkisi vardır. Örneğin, belirli bir platformda daha fazla kullanıcı bulunduğundan, reklam alanı için daha fazla rekabet vardır ve kampanyalarınız için biraz daha fazla ödemeniz gerekebilir. Günlük 1 milyardan fazla aktif kullanıcısıyla Facebook en popüler sosyal kanallardan biridir.İşletmenizi Facebook'ta pazarladığınızda, hedef kitlenizin en azından bir bölümüne ulaşmak için iyi bir şansınız olur. Ajanslardan özel sosyal medya fiyatlandırması talep ediyorsanız, sosyal medya için pazarlama ve reklamcılık hizmetlerinin ihtiyacınızı, istediğiniz özellikleri ve platformları içerdiğini doğrulamak önemlidir. Örneğin, sosyal medya reklam ve pazarlama kampanyalarınızı yönetmek için kapsamlı bir yaklaşım benimsemek istiyorsanız, anahtar teslimi çözümler sunan bir ajansla ortaklık kurmak gerekiyor. Bu strateji geliştirme, lansman ve yönetim süreçlerini kapsayacaktır. En Yaygın Faturalandırma Seçenekleri  Her platform, hedeflerinize ve kampanya için seçilen reklam birimine göre değişen farklı sosyal medya reklam ücretleri sunar. Sosyal medya platformlarında oldukça yaygın bir standart olan TBM, görüntülenen reklam için tıklama başına ödeme yaptığınız bir faturalandırma seçeneğidir. Gösterim başına maliyette ise, bir reklamın her 1000 gösterimi için faturalandırılırsınız. Görüntüleme başına maliyet için, birisi reklamınızı her görüntülediğinde ücretlendirilirsiniz.Her sosyal medya platformunun görüntüleme sayısı hesabı farklılık gösterebilir. Bazı platformlar ayrıca bir reklamla etkileşimi de görüntüleme varsayar. İşlem başına maliyet, birisi reklamı optimize ederken belirttiğiniz işlemi tamamladığında ücretlendirileceğiniz anlamına gelir. İşlemler arasında uygulama indirme, e-posta bültenine kaydolma veya doğrudan reklamdan alışveriş yapma seçenekleri yer alabilir. Bazı platformlar ayrıca, reklam kampanyası yoluyla kazanılan ya da bir reklama, fotoğrafa veya sayfaya verilen her takipçi için ödeme seçeneği sunar. Ücretli Sosyal Medya Reklam Modelleri Sosyal medya reklam maliyetlerinin bir diğer önemli unsuru teklif seçeneğidir. Sosyal medyada iki yaygın seçenek vardır: Maksimum teklif ve otomatik teklif. Maksimum teklif, kampanya hedeflerinize ulaşmak için ne kadar harcama yapmak istediğinize karar vermenizi sağlar. Otomatik teklif ise, platformun, hedefinize ve bütçenize göre kampanyanız için otomatik olarak bir teklif belirlemesine olanak tanır.Bazı platformların, ürünlerine uyan belirli faturalandırma seçenekleri sunabileceğini unutmayın. Örneğin, Twitter'da bağlantı tıklaması başına hedef maliyet belirleyebileceğiniz bir seçenek vardır. Yani oluşturacağınız bütçe yapısı her platforma göre değişiklik gösterir, ancak reklam verenler genellikle günlük veya toplam bitçe seçeneğini tercih ediyorlar. Günlük bütçeler, her gün harcamak istediğiniz limiti belirtirken, toplam bütçe reklam kampanyası süresince ödemek istediğiniz toplam tutarı belirlemenize olanak tanır.Toplam bütçe belirlemek kampanyanızı otomatik olarak her gün ortalama bir tutar harcayacak şekilde ayarlar. Günlük tutarlar ve bütçeler saat diliminize göre gece yarısı sıfırlanır. Bazı platformlar günlük minimum harcama gerektirir. Dolayısıyla, ödemek istediğiniz en yüksek tutarı seçerken, kullandığınız platform için günlük minimum gereksinimi karşılaması gerekir.Yani, sosyal medya reklam bütçesi belirlediniz bir teklif seçeneği sayesinde ufalabilir ve kampanyanız size para tasarrufu sağlayacak şekilde optimize edilebilir. Bu karmaşık süreçlerin üstesinden gelecek, profesyonellerle çalışmak sizi daima bir adım öne çıkarır ve tasarruf etmenizi kolaylaştırır.
Sosyal Medya Analizi Nasıl Yapılır?
Sosyal Medya Analizi Nasıl Yapılır?
Hedef Kitle Analizi Sosyal medyayı daha etkin bir şekilde kullanmak, müşterileriniz ile daha iyi iletişim kurabilmek ve onlara uygun olan ürünlere kolaylıkla ulaşabilmelerini sağlayabilmek için sosyal medya analiz ve raporlama işlemi doğru hedef kitle seçimi ile başlamaktadır. Dolayısıyla müşterileriniz için isabetli olduğunu düşündüğünüz ürünlerinizi sunabilmek adına hedef kitlenizi dikkatli bir şekilde bölümlendirmeniz gerekir.Doğru hedef kitleyi belirleyebilmek ve onların ilgi alanını keşfedebilmek için yapacağınız paylaşımlar sizlere müşterilerinizi daha yakından tanıma olanağı verir. Takipçilerinizin herhangi bir sosyal medya platformundaki gönderilerinize olan yorum, beğeni, paylaşım ve retweet gibi etkileşimlerini ölçerek hedef kitlenizin hangi ürünlerinize karşı ilgili olduğunu kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Etkileşimleri Yorumlama Sosyal medya platformlarındaki takipçilerinizin gönderileriniz ile olan etkileşimlerini analiz ederek onlarla olan iletişiminizin doğru olup olmadığını anlayabilirsiniz. Eğer gönderileriniz takipçilerinizin hepsine veya daha fazla kişiye organik yöntemlerle gösteriliyorsa bu onlara uygun paylaşımlar yaptığınız anlamına gelmektedir. Bir başka deyişle müşterilerinizle iyi bir iletişim kurup ürünlerinizi onlara en etkili yöntemlerle pazarladığınız anlamına gelir. Doğru Altyapı Kullanma Müşterilerimizin alışveriş deneyimini iyileştirebilmek ve onların işlerini kolaylaştırabilmek için doğru bir altyapıya sahip olmak önemlidir. Günümüzde kullanıcıların dikkat süreleri 2 saniye kadar düştüğünü düşünecek olursak hızlı, doğru ve verimli bir şekilde çalışan bir e-ticaret sitesi bu konuda oldukça kritik bir rol oynamaktadır.Siz de sosyal medya raporlama ve analiz yaparken müşterilerinizi yönlendirmek istediğiniz alan olan e-ticaret sitelerinizi daha verimli bir hale getirebilir ve onların alışveriş deneyimini iyileştirebilirsiniz. Bu sayede e-ticaret işinizden daha fazla verim alıp, müşterilerinizden daha iyi dönüşümler alabilirsiniz. İletişim Sosyal medya analizi nasıl yapılır sorusunun en iyi cevaplarından birisi ise takipçiler ile kurulan iletişim olmaktadır. Sizinle iletişime geçen müşterileriniz sosyal medya platformlarındaki tanıtımını yaptığınız ürünlere ilgi göstermektedirler. Aynı şekilde e-ticaret siteniz aracılığı ile sizinle iletişime geçen müşterileriniz satışını yaptığınız ürünlere ilgili olmaktadırlar. Sosyal medya aracılığıyla iletişim günümüzde oldukça kolaydır. Bu kolaylığı alışan müşterileriniz ise aynı kolaylığı e-ticaret sitelerinde de beklemektedirler.Bu yüzden kullanılan altyapı oldukça önemlidir. Siz de Ticimax’ın geliştirdiği müşterilerinize büyük kolaylıklar sağlayan hazır e-ticaret sitelerini tercih ederek onların sizinle iletişime geçmesini kolaylaştırabilirsiniz. Bu sayede teknik nedenlerden ötürü müşteri kaybetmez ve dönüşümlerinizi rahatlıkla artırabilirsiniz. Optimizasyon  İnternetten alışverişin e-ticaret platformları ile gerçekleştiğini düşünecek olursak sosyal medya üzerinden web sitenize yönlendirdiğiniz müşterilerinizin sorunsuz bir şekilde alışveriş yapabilmeleri oldukça önemlidir. Bunun için doğru e-ticaret platformu kullanmanın yanında kullanılan altyapının iyi bir şekilde optimize edilmiş ve sorunsuzca çalışması gerekmektedir.Kullandığınız e-ticaret platformu sosyal medya üzerinden gelen trafiğinizi göstermesi de analiz aşamasında dikkat etmeniz gereken bir diğer unsur arasında yerini alır. Bu trafiği analiz ederek sizde gerekli ayarlamaları yapıp alışveriş aşamalarının sorunsuz bir şekilde ilerlediğinden emin olabilirsiniz.
Sosyal Medya Analizi Nedir?
Sosyal Medya Analizi Nedir?
Sosyal Medya Analizi Nedir? Sosyal medya analizi, web sitenize trafik çekmenizi sağlayacak ve markanızın belirlenen hedef kitleler ile performansını artıracak bir uygulamadır. Bu analiz, değerlendirmeler ile uygun stratejilerin belirlenerek markanızın ya da web sitenizin bilinirliğini artıracaktır. Sosyal medya kanalları, işletmenizi ya da markanızı geliştirecek pek çok sonuç vermekte ancak bu sonuçların nasıl değerlendirileceğini ve nasıl stratejiler geliştirilebileceğini öncelikle öğrenmeniz gerekmektedir. Analiz sonucu pek çok kalem üzerinde çalışılabilir ve fikirler üretilebilir; örneğin sosyal medya kanallarında bir ürününüz için belli bir hedef kitleden yoğun veriler alınabilir ancak bu yoğun verilerin ancak doğru bir şekilde analizinin yapılması ile sonuç kazanca dönüşebilir. Ayrıca sosyal medya araçlarının işe yeni başlayanlar için harika bir pazarlama fırsatı sunduğunu da atlamamak gerekir. Örneğin, bir ürün pazarlayacaksınız ve ürününüz ya da web siteniz henüz çok yeni. Sosyal medya analizinin doğru yapılması ile yeni ürününüzü doğru hedef kitleye, doğru platformda ve doğru içerikler ile ulaştırabilir ve iyi bir başlangıç yapabilirsiniz. Sosyal medya analizinin kısaca yararlarını özetlemek gerekirse: Doğru analiz sonuçları ile markanın bilinirliğini artırmak Web siteye trafik çekmek ve backlinkler almak Alınan backlinkler ile web sitenizin SEO’sunu güçlendirmek Yeni başlayanlar için sosyal medya analiz sonuçları ile pazarlama stratejileri geliştirmek
Sosyal Medya Platformları İdeal Post ve Görsel Boyutları
Sosyal Medya Platformları İdeal Post ve Görsel Boyutları
Dünyada sosyal medya kullananların sayısı 2015’te 2.07 milyar kişi iken 2020’de bu oran neredeyse iki katına çıkarak 3.81 milyar seviyelerine ulaştı. 7.77 milyarlık dünyamızda insanların %49.03 sosyal medyayı kullanıyor. Bu doğrultuda da en çok kullanıcısı olan sosyal medya platformlarında yapacağınız paylaşımlar için gerekli olan ideal post-görsel boyutlarını sizler için derledik. 1)Instagram Post /Görsel Boyutu  Instagram kullanımı her geçen gün daha da artıyor. Dünyada toplam 855 milyon üzerinde kullanıcısı bulunuyor. Instagram’da post-görsel boyutları ise şu şekilde:    Instagram Profil Fotoğrafı Boyutu : 110 x 110 piksel Instagram Fotoğraf Boyutu: 1080 x 1080 piksel (kare), 1080 x 566 piksel (landscape), 1080 x 1350 piksel (portre) Instagram Story Boyutu: 1080 x 1920 piksel Minimum Instagram Video Boyutları : 600 x 600 piksel (kare), 600 x 315 piksel (landscape), 600 x 750 piksel (portre) Maximum Instagram Video Uzunluğu: 60 saniye     2)Facebook Post /Görsel Boyutu 2014 yılında 1.34 milyar kullanıcısı olan Facebook’un ise 2020 itibariyle aylık aktif kullanıcı sayısı 2.7 milyar. Facebook platformunun post-görsel gereklilikleri ise şu şekilde:   Facebook Profil Fotoğrafı Boyutu: 180 x 180 piksel Facebook Kapak Fotoğrafı Boyutu: 820 x 462 piksel Facebook Fotoğraf Post Boyutu: 1200 x 630 piksel Facebook Video Boyutu: 1280 x 720 piksel Maksimum Facebook Video Uzunluğu: 240 dakika     3)Snapchat Post /Görsel Boyutu Sosyal medya paylaşımlarına farklı bir şekilde yaklaşan ve oluşturduğu filtrelerle popülerleşen Snapchat’in 2020 kullanıcı sayısı 314.6 milyon. Bu rakamın 2021’de 332 milyon seviyelerine çıkacağı tahmin ediliyor. Snapchat için post-görsel boyutları gereklilikleri ise şu şekilde:   Snapchat Fotoğraf Boyutu:1080×1920 Snapchat Video Boyutu:1080×1920 Maksimum Snapchat Video Uzunluğu: 180 saniye   4)Linkedin Post /Görsel Boyutu Dünyanın en büyük profesyonel bağlantı platformu olan Linkedin’in ise 200’den fazla ülkeden toplamda 722 milyonun üzerinde kullanıcısı yer alıyor. Linkedin platformu için post-görsel boyutları gereklilikleri ise şu şekilde:   Kişisel Profil   LinkedIn Profil Fotoğrafı Boyutu: 400 x 400 piksel LinkedIn Arka Plan Fotoğraf Boyutu: 1584 x 396 piksel LinkedIn Post Görsel Boyutu: 1200 x 1200 piksel (Masaüstü) 1200 x 628 piksel (Akıllı Telefonlar) LinkedIn Video Boyutu: 256 x 144 piksel (minimum) to 4096 x 2304 piksel (maksimum) Maksimum LinkedIn Video Uzunluğu: 10 dakika     Şirket Profili   LinkedIn Şirket Logosu: 300 x 300 piksel LinkedIn Kapak Fotoğrafı: 1536 x 768 piksel LinkedIn Sponsorlu İçerik Görsel Boyutu: 1200 x 627 piksel 5)TikTok Post /Görsel Boyutu TikTok ise 2020’nin en dikkat çeken uygulamalarından birisi olabilir. Uygulama hızlı bir yükselişle birçok markette yerini aldı. Toplamda 689  milyon aktif aylık kullanıcısı olan platformun post boyutları ise şu şekilde:   Tik Tok Video Boyutu: 1080 x 1920 piksel Videoların 15 saniyede tutulması önerilir. Tik Tok Profil Fotoğrafı: 200 x 200 piksel     6)Pinterest Post /Görsel Boyutu Pinterest platformu da her ne kadar ülkemizde diğer sosyal medya kanalları kadar popüler olmasa da dünyada birçok ülke tarafından kullanılıyor. Aylık 416 milyon aktif kullanıcısı bulunan bu platformun post-görsel gereklilikleri ise şu şekilde:   Pinterest Profil Fotoğrafı Boyutu: 165 x 165 piksel Pinterest Kapak Fotoğrafı Boyutu: 222 x 150 piksel Pinterest Standart Pin Boyutu:  1000 x 1500 piksel Pinterest Video Özellikleri: kare (1:1) ya da dikey (2:3, 9:16) Video Uzunluğu: Minimum 4 saniye, maksimum 15 dakika   7)Twitter Post-Görsel Boyutu Aylık 353 milyon aktif kullanıcısı olan Twitter platformu ise ülkemizde son derece yaygın sosyal medya kanallarından biri olarak yer alıyor. Bu platformun post-görsel boyutları gereklilikleri ise şu şekilde: Twitter Profil Fotoğrafı Boyutu: 400 x 400 piksel Twitter Başlık Boyutu: 1500 x 500 piksel Twitter Post Görsel Boyutu: 1024 x 512 piksel Twitter Video Boyutu: 720 x 720 piksel (square), 1280 x 720 piksel (landscape), 720 x 1280 piksel (portrait) Maksimum Twitter Video Uzunluğu: 140 saniye   8) Youtube Post-Görsel Boyutu Youtube’un ise aylık 2 milyar aktif kullanıcısı bulunuyor. Bu platformun post-görsel boyutları ise şu şekilde: YouTube Standart Video Boyutu: 1280 x 760 piksel YouTube Kanalı Kapak Fotoğrafı: 2560 x 1440 piksel (Masaüstü) ve 1546 x 423 piksel (Akıllı Telefonlar)
FACEBOOK PROFİLİME KİM BAKMIŞ KESİN ÇÖZÜM
FACEBOOK PROFİLİME KİM BAKMIŞ KESİN ÇÖZÜM
Ülkemizde ve dünyada pek çok insanın beğenerek ve severek kullandıkları bir uygulama olan Facebook, sosyal medya platformları arasında en çok tercih edilen uygulamalar arasında kendisine büyük ölçüde bir yer bulmaktadır. Dünyanın her köşesinden kullanıcıları ile birlikte büyüyen bu platform dahilinde aklınızdan geçen düşünceleri profilinizde yer alan duvarda paylaşabilir, fotoğraflar ve videolar ekleyebilir ve bu uygulama üzerinden online olarak başka insanlarla oyun oynayabilirsiniz. Aynı zamanda eğer ayarlarınızı istediğiniz şekilde düzenlemez ve bu düzenlemeleri gerçekleştirmezseniz profilinize pek çok kişi sizin arkadaşınız olmadan göz atabilir ve paylaşmakta olduğunuz içerikleri görebilir. Eğer siz de profilinize kimlerin baktığını merak eden kimseler arasında yer alıyorsanız yazımızın devamında Facebook profilinize kimlerin baktığına dair kesin çözümlere ulaşma şansına sahipsiniz. Keyifli okumalar! Facebook Profiline Bakanlar Kesin Çözüm Hesabınızın birileri tarafından takip edilmesini önlemek için eğer bu durumdan rahatsızlık duyan biri iseniz Facebook gizlilik ayarları konusunda bilgi edinmeniz ve bu bilgileri kullanıp bu durumu engellemeniz yararlı bir işlem olacaktır. Bu işlemi gerçekleştirmek için gizlilik kısmına gelmeli ve paylaşımlarınızı kimlerin görmesine izin vereceğinizi ayarlamalısınız. Bu ayarlı paylaşımlarınızın linkinin alt kısmında yer almakta olan seçenekler kısmından da düzenleme şansına sahip olduğunuzu unutmamanız gerekiyor. Gizlilik ayarlarınız dahilinde sizi kimlerin arayabileceğini de kontrol etme şansına sahip olacaksınız. Facebook kanalı üzerinden ya da web sitesi araçlığı ile arama işlemlerine kendinizi kapatabilir ve sadece arkadaşlarınızın sizi görmesini sağlayabilirsiniz. Size mesaj atmak isteyen kimseleri ve alacağınız mesajların kimlerden geleceğini de kısıtlama hakkına sahipsiniz. Engel listesine ekleyeceğiniz kimseler size hiçbir şekilde rahatsızlık veremez ve sizleri kesinlikle engellenen hesaplar aracılığı ile göremezler. Yine de tüm bunlara rağmen sizin profilinizi ziyaret edenleri merak ediyor olabilirsiniz. Arkadaş Olmadığınız Kimselerin Sizi Takip Etmesi Facebook üzerinde yer alan profilinize kimlerin baktığını görmeniz için bir yol vardır. Bu ayardan sadece hesabınıza bakan kişileri görme lüksüne ve buradan ayrıca sizlerle arkadaş olmayıp takip etmek yoluyla profilinize bakanlar hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz.
TİKTOK İLE PARA NASIL KAZANILIR?
TİKTOK İLE PARA NASIL KAZANILIR?
Dünya çapında ve ülkemiz dahilinde henüz yeni yeni popülerleşmeye başlamış olan bir sosyal medya platformu da Tiktok adını vermiş olduğumuz uygulamadır. Bu uygulama gencinden yaşlısına pek çok insana ve çok çeşitli topluluklara hizmet sağlamaktadır. Global çapta yarım milyondan fazla kullanıcıya hizmet veren bu uygulama dahilinde eğlenceli içerikler sayesinde gününüzün boş vakitlerini keyifli bir şekilde değerlendirebilir, siz de içerik üreterek başka insanların sizin videolarınızı izlemesini ve sizin videolarınızı beğenmesini sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda belirli bir takipçi sayısına ulaştıktan sonra canlı yayınlar açabilir ve açmış olduğunuz bu canlı yayınlar sayesinde para kazanmaya başlayabilirsiniz. Canlı yayın açmak için ulaşmanız gereken takipçi sayısı 1000 ve üstünde rakamlardan ibarettir. Daha detaylı bir şekilde bu uygulama yoluyla nasıl para kazanılacağını merak edenlerdenseniz yazımızın devamında bizlere eşlik ederek bunu öğrenebilirsiniz. Keyifli okumalar! Tiktok Uygulamasında Nasıl Fenomen Olunur? Global çapta pek çok kullanıcıya sahip olan bu uygulama dahilinde para kazanmaya başlamanız için öncelikle içeriklerinizin diğer kullanıcılar tarafından büyük rağbet görmesi ve içeriklerinizi beğenen kimselerin sizleri uygulama üzerinden takip etmesi gerekmektedir. Bunu sağlamak için de özgün içerikler üreterek uygulama dahilinde para kazanma yolunda ilk adımlarınızı atmaya başlayabilirsiniz. Öncelikle daha önce de belirtmiş olduğum gibi canlı yayın açıp bu canlı yayınlardan para kazanabilmeniz için belirli bir takipçi sayısına ulaşmanız gerekiyor. Tiktok uygulaması dahilinde bir kullanıcının canlı yayın açarak para kazanmaya başlayabilmesi için en az bin kişi tarafından takip edilmesi gerekmektedir. Daha sonraki aşamada ise kullanıcıların ilgisini, dikkatini ve beğenini toplayan canlı yayınlar açmanız ve bu canlı yayınlara eğer daha fazla para kazanmak istiyorsanız konuklar almanız gerekebilir. Canlı yayınlarınızı izleyen ve sizin içeriklerinizi beğenmekte olan kullanıcılar tarafından sizlere gönderilecek olan her hediye size maddi bir avantaj olarak geri dönmektedir. Aynı zamanda günümüz dünyasında bu uygulamada popüler olmuş kişiler bu işi yaparak uygulama üzerinden dünyamızdaki şartlara göre epey büyük seviyelerde paralar kazanabilmektedir. Keyifli ve eğlenceli canlı yayınlarla siz de bunu başarabilirsiniz.
TİKTOKA INSTAGRAM HESABI NASIL EKLENİR?
TİKTOKA INSTAGRAM HESABI NASIL EKLENİR?
Tiktok uygulaması, sosyal medya platformlarına aslında yeni katılmış olan bir uygulamadır. Çıkış ve kullanıma başlanma tarihi bu kadar kısa olmasına rağmen pek çok insan tarafından büyük rağbet görmektedir. Dünyanın dört bir tarafından milyonlarca insanın keyifli vakit geçirmek ve gün içerisindeki boş vakitlerini değerlendirmek için çok sık şekilde ziyaret ettikleri uygulamada, sevdiğiniz ünlülerin paylaşımlarını görebilir, yeni popüler olmuş insanların çekip uygulamaya yüklemiş oldukları videoları izleyebilir ve kendiniz de dilediğiniz bir kategori dahilinde içerik çekebilirsiniz. Tüm bunları yapmak ve uygulamaya kayıt olmak tamamen ücretsiz bir şekilde gerçekleştirebileceğiniz bir eylem olarak tanımlansa, yanlış olmayacaktır. Bazı insanların da kafasında soru işaretleri oluşur, mesela, Tiktok uygulamasına Instagram hesaplarının nasıl ekleneceğine dair sorular dönüp dolaşır. Bu sorunun cevabını öğrenmek için yazımızın devamında bizlere eşlik edebilirsiniz. Keyifli okumalar! Uygulamaya Instagram Hesabı Ekleme ve Uygulamanın Kullanımı Tiktok uygulaması, özellikle de yaşamakta olduğumuz bu günlerde son derece popüler olmuş bir müzik, video platformu olarak karşımıza çıkmaktadır. Global çapta müzik desteğine sahip bir tür video paylaşım topluluğu olarak adlandırma yapmamız da hiç rahatsız edici bir husus olmayacaktır. Uygulama kullanıcıları çektikleri içerikler dahilinde yeteneklerini, ses performanslarını, dans etmeleri gibi estetik argümanlarının paylaşmalarına izin verilmektedir. Fakat Tiktok uygulaması son günlerde yeni özellikler ve doğaçlamalar meyana getiren yeni özelliklerini de kullanıcılarına sunmaktan geri kalmamıştır. Eğer sizin bir Instagram uygulaması hesabınız var ise ve mevcut durumda faal bir şekilde kullanmakta iseniz Tıktok uygulamasına Instagram hesabınız ile birlikte giriş sağlayabilir, Instagram için uyguladığınız giriş adımlarıyla bu uygulamaya giriş yapabilirsiniz. Öncelikle Tiktok uygulamasını açmalısınız, daha sonrasında ise giriş bağlantısını tıklamak suretiyle devam etmeniz gerekiyor. Sonrasında Instagram logosuna dokunarak hesabınıza giriş yapmış olacaksınız. Bu uygulamaya giriş yapmak için aslında birden fazla şekilde giriş seçenekleri de kullanıcılarına sunulmuş durumdadır. Web sitesi üzerinden ya da uygulamalardan erişim izni vermek için Google hesabınızın giriş kimlik bilgilerinizi ya da Instagram hesabınızın giriş kimlik bilgilerinizi girmeniz gerekiyor.
TWİTTER PAZARLAMA STRATEJİLERİ
TWİTTER PAZARLAMA STRATEJİLERİ
TWİTTER PAZARLAMA STRATEJİLERİ Günümüzde sosyal medya hayatımızda yer edinmiş durumda. İşletme sahipleri sosyal medya hesapları aktif kullanmaktadırlar. Burada sadece işletmenize uygun bir hesap açıp müşterilerin bu şekilde size gelmesini beklemeyin. Sizden bazı şeylere dikkat etmediğiniz, yanlış yaptığınız sürece; müşteri potansiyeliniz artmayacaktır. Dünyada en çok ziyaret edilen sosyal medya hesaplarından biri olan Twitter pazarlama yönünden oldukça bu duruma elverişli. AMAÇ BELİRLEYİN Web sitenize ne kadar çok müşteri çekerseniz sizin için bu durum kolaylaşır. Twitterı kullanım amacınız olsun her şeyden önce. Müşterilerinizi ne kadar çok arttırırsanız, takipçilerinizi de arttırmanız o kadar kolay olur. Ne kadar çok takipçi o kadar çok satış demek buda. Ürünlerinizin tanıtımını mutlaka yapmaya özen gösterin. PROFİL OLUŞTURUN Her şeyden önemlisi profilinizi oluşturmaktan başlayın. Profiliniz ne kadar iyi olursa dikkatleri üzerinize o kadar çok çekersiniz. İşletmenizin adı var diye bir Twitter hesabı açıp paylaşım yapmadan bırakmayın. Hesabınıza işletmenizin adını vererek başlayabilirsiniz. Birden hesap açmanız sizin yararınıza olacaktır. Böylelikle daha çok aramalarda yer alacaksınız. Profil resminizi işletmenizin fotoğrafı olacak şekilde belirleyin. Biyografi kısmına web siteniz varsa linkini ekleyin. Varsa sloganınızı eklemeyi göz ardı etmeyin. Kapak resmi olarak işletmenize uygun olacak bir kapak belirleyin. Bu sizin ürünlerinizden biri olabilir. İÇERİKLERE YER VERİN Hesabınızı açtıktan sonra işletmenizle alakalı paylaşımlar yapmaya başlayın ilerleyen zamanlarda gündelik konulara yer verirseniz bu sizin insanlarla iç içe olmanızı sağlayacaktır. 280 karaktere sahip bir paylaşım alanınız mevcut. Bunu en doğru ve en iyi olacak şekilde değerlendirmeye çalışın. HASHTAG Hashtagler Twitterın olmazsa olmazlarından. Tt olmuş olan anahtar kelimeleri kontrol edin. Size uygun olanı seçip gönderinize eklerseniz daha çok kişiye ulaşmanızı sağlar bu durum. Etkileşimin en çok olduğu yer burası. RETWEETLEYİN Karşınıza bir işletmenin gönderisini retweetlemekten korkmayın. Hoşunuza giden bir söz olabilir. Günlük hayatta yaşanmış olan haberlere yer verin ki samimi işletme sahibi olduğunuz belli olsun.