Apple, "rahat olan müşterilerin" kendi cihazlarını tamir edebilmeleri için bir "self servis onarım" programı duyurdu.

ABD'de 2022'nin başlarında piyasaya sürüldüğünde, son iPhone'ların pillerinin, ekranlarının ve kameralarının değiştirilmesini kapsayacak.

Ancak Apple'ın yeni onarım mağazası 200'den fazla parça ve alet satacak.

Bireylerin ve bağımsız tamirhanelerin elektronik cihazları tamir edebilmesini isteyen tabandan onarım hakkı hareketinden aylarca Apple üzerinde artan baskının ardından geldi.

Apple, "Self Servis Onarım, elektronik cihazları onarmak için bilgi ve deneyime sahip bireysel teknisyenlere yöneliktir." Dedi.

Ancak "müşterilerin büyük çoğunluğu için" sertifikalı bir profesyonel tamirhaneyi ziyaret etmek daha iyi bir seçenek olacaktır.

Apple COO'su Jeff Williams, "Orijinal Apple parçalarına daha fazla erişim sağlamak, onarım gerektiğinde müşterilerimize daha da fazla seçenek sunuyor" dedi .

Şirket, "Dayanıklılık, uzun ömür ve artırılmış tamir edilebilirlik için ürünler tasarlayarak müşteriler, değerini yıllarca koruyan uzun ömürlü bir ürünün tadını çıkarıyor" dedi.

'Büyük galibiyet'

Apple, güvenlik sorunları nedeniyle onarım hakkının en şiddetli muhaliflerinden biri olarak görülüyor.

Yakın zamanda Apple'ı iPhone ekranlarını tamir etmeyi çok daha zor hale getirdiği için görevlendiren bağımsız onarım talimatları web sitesi iFixit, tweet attı : "Günü göreceğimizi hiç düşünmemiştik."

iFixit medyaya yaptığı açıklamada, "Apple uzun süredir tüketicilerin kendi eşyalarını tamir etmesine izin vermenin tehlikeli olacağını iddia ediyor" dedi.

"Şimdi, onarım pazarlarına yönelik yenilenen hükümet ilgisi ve özellikle kötü basının hemen ardından... Apple, insanların sahip oldukları şeyleri onarmasına izin verme konusunda beklenmedik bir ilgi gördü."

Ve Kanadalı bilgisayar donanımı gözden geçirenleri Hardware Canucks şunları yazdı : "Genel olarak küçük bir adım olabilir - ancak Apple'ın bunu yapması, onarım hakkı hareketi için büyük bir kazanç."

Apple, Self Servis Onarım programının bireysel müşterilerin "bu parçalara, araçlara ve kılavuzlara erişimi olan 5.000'den fazla Apple yetkili servis sağlayıcısına ve 2.800 bağımsız onarım sağlayıcısına katılmasına" izin vereceğini söyledi.

Yetkili onarım ağını genişletiyordu, bu nedenle resmi parçalara erişim son üç yılda "neredeyse iki katına çıktı" dedi.

Ancak Apple'ın yetkili onarım planları, uzun süredir, yedek parçaların nereden geldiği gibi kapsamlı terimler ve kısıtlamalar içerdiği için eleştirildi; bu da, bozuk bir telefondan rastgele bir bileşenin kolayca hasat edilmesini ve onarım için "nakletilmesini" olası kılmaz hale getiriyor.

Ve şirket, bu bileşenlerin fiyatlandırması üzerinde sıkı kontroller sürdürüyor.

Onarım hakkı hareketi, son yıllarda birçok ABD eyaletinin "adil onarım" yasasını dikkate almasıyla büyük ilgi gördü.

Ve bu yılın başlarında, 1970'lerde Steve Jobs ile birlikte bir garajda ilk Apple bilgisayarlarını yapan Apple'ın kurucu ortağı Steve Wozniak, hareketten yana çıktı.

Temmuz ayında, "Çok açık bir teknoloji dünyasında büyümemiş olsaydım, bir Apple'ımız olmayacaktı" dedi.