1)Bilgisayardan her hangi bir ses alınamıyorsa:

– Ses Çalma sorun gidericisini açmak için  sonra Denetim Masası‘nı açın.

-Arama kutusuna “Sorun Giderici” yazın ve Sorun giderme Öğesini tıklatın. 

-Donanım ve Ses altında, Kayıttan ses çalmayla ilgili Sorunları Gider‘i tıklatın. 


2)Bilgisayarın ses kartını Windows tanımıyorsa:

Windows’un ses kartınızı veya ses işlemcinizi tanıması için, uyumlu bir sürücü bulup yüklemeniz gerekir. Çoğu ses kartı ve ses işlemcisinin düzgün çalışması için sürücü yazılımı gerekir. Sürücü bulup yüklemek için üç yol vardır:

-Windows Update’i kullanın. Windows Update’i önerilen güncelleştirmeleri otomatik olarak karşıdan indirip yükleyecek biçimde ayarlamanız gerekebilir.

-Yazılımı aygıt üreticisinden yükleyin. Örneğin, aygıtınız bir diskle birlikte geldiyse, bu diskte aygıt sürücüsünü yükleyen yazılım bulunabilir.

-Sürücüyü kendiniz karşıdan yükleyip kurun. Üreticinin web sitesinde bir sürücü arayabilirsiniz.

 

 3)Hoparlörden gelen ses cızırdıyorsa:

-Hoparlörlerinizin bilgisayarınıza doğru şekilde bağlandığından emin olun.

– Birçok bilgisayarda bir ses kartına veya işlemcisine bağlanan mikrofon jakı, hat giriş jakı ve hat çıkış jakı da dahil olmak üzere üç veya daha fazla jak bulunur. Hoparlörleriniz hat çıkış jakına bağlı olmalıdır. Bunun hangi jak olduğundan emin değilseniz, hoparlörlerinizi her bir jaka sırayla bağlayıp ses çıkarıp çıkarmadığına bakın.

– Bazı durumlarda, geliştirmeler olarak da adlandırılan isteğe bağlı hoparlör efektlerini devre dışı bırakarak sorunu geçici olarak çözebilirsiniz. Hoparlör efektlerini devre dışı bırakmak sorunu çözerse, ses sürücünüzü güncelleştirmeniz gerekebilir.