Çağrı merkezleri içerisinde yer alan çalışma ortamları genel olarak oldukça gürültülü olarak bilinen ortamlardır. Çalışan operatörler müşterileri ile telefon üzerinden konuşarak ve veya çalışma arkadaşları ile sohbetler ederek bu gürültü akışına katkı sağlamaktadır. Söz konusu olan bu gürültü aslında işin ve iş yerinin bir parçası haline gelmiş iken, çağrı merkezi dahilindeki işbirliği atmosferinin de vazgeçilmez bir parçasıdır. Ama bu parçanın gerçekten bütün halde bulunuyor olması ve gürültünün varlığını her zaman koruması, müşteriler için de müşteriler ile kontak halinde olan operatörler için de gerçekten tatsız ve kötü bir deneyim haline gelebilir.

Çağrı Merkezleri Gürültüyü Azaltmak Uğruna Ne Tür Çalışmalar Yapabilir?

Çağrı merkezleri dahilinde her zaman mevcut olan gürültülü ortamı biraz olsun azaltabilmek için pek çok önlem alınabilir ve daha pek çok önlem söz konusu olabilir. Bu önlemlerden bazıları ise çalışanlar arasında bulunan mesafeyi daha da açmak, masaları, zemini, duvarları ve ses emici ekipmanların kullanılabileceği her noktayı ses emici maddeler ile kaplamak ve gürültüyü önlemek adına gürültü önleme cihazları kullanmak olabilir. Ancak bu önlemler bir bütün olarak alınabilmesi bile pek çok çağrı merkezi için pratik, uygun ve de ekonomik olmayabilir. Sadece gürültü engellemek adına şirketlerin büyük masraflara katlanacak olması, öncelikle yöneticilerin canını gerçekten fazlasıyla sıkacak bir durum olacaktır. Söz konusu olan gürültü zorluğunun üstünden gelinebilmesi adına çalışanlara kaliteli kulaklıklar sunulabilir. Seçilecek olan dorğu kulaklıklar sayesinde müşteri temsilcileri müşterilerle kurdukları kontaklarda iletişimin seviyesini en üst düzeye çıkartabilir ve müşterilerine hiçbir firmada yaşamadıkları sesli sohbet aşamasındaki müşteri memnuniyetini sunabililerler.

Kulaklık Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Faktörler Arasında Neler Yer Alır?

Öncelikle bu ortamlarda verimli bir kulaklık kullanmanın faydası büyük ölçüde görülecektir. Bu sayede de verimli ve kaliteli bir kulaklık hem müşteri temsilcilerinin işine gelecek hem de müşterilerin deneyimini artıracaktır. Çalışma ortamında gereksiz gürültünün azaltılabilmesi de önemli bir husustur. Arka planda çalışanların ya da makinelerin gürültüsünü önlemek de iyi bir seçenektir.