cPanel üzerinden spam mailinin engellenme işlemi Spamassassin olarak bilinmekte olan bir filtreleme sistemi üzerinden yapılmaktadır. cPanel ‘de spam mail engelleme işlemleri sayesinde istenmeyen mail gönderimlerinin sistemi işgal etmeden engellenmesini sağlamaktadır. 

Spamassassin olarak bilinen filtreleme sistemi içerisinden yapılmakta olan bu engelleme işlemleri dahilinde aynı zamanda gelen maillerin otomatik bir biçimde silinmesi sağlandığı gibi mail gönderen herhangi bir domain de engellenebilmektedir. 

Spamassassin filtreleme yaparken her mail için ve mevcut mail içeriklerinde kullanılan karakterler için inceleme yaparak hangilerinin spam olarak değerlendirileceğini belirlemektedir.

Bu filtreleme programının kullanım aşamasında öncelikli olarak etkinleştirme sağlanması gerekmektedir. Etkinleştirme sonrasında da filtreleme dereceleri 5 olarak başlatılmakta ve sonrasında yükseltme ya da azaltma da yapılabilmektedir. Hosting hizmetlerinde özellikle Spamassassin kullanımı çok önemlidir.

Spamassassin Kullanım Adımları 

Spamassassin kullanımının adımları şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Öncelikle cPanel üzerinden bu uygulamanın kullanılabilmesi için etkinleştirmenin sağlanması gerekmektedir.
  • Etkinleştirme sağlanmasından sonra spam için bir seviye belirleme işlemi yapılmaktadır. 
  • Seviyeler ortalama olarak 5 üzerinden başlatılmakta, spam hassasiyetine bağlı olarak bu derece farklılaştırılabilmektedir. 

Bu adımların yapılmasından sonra cPanel ‘de spam mail engelleme işlemleri otomatik olarak sürdürülmektedir. 5 mail birikmesi durumunda otomatik silme işlemleri yapılmakta olup manuel olarak da bu spam listeleri üzerinden işlem yapılması mümkün olmaktadır. 

Spamassassin Uygulamasının Kurulumu Nasıl Yapılır?

Spamassassin uygulamasının kurulumu yapılırken öncelikli olarak cPanel ekranı üzerinde mail kısmının alt bölümüne gidilmesi gerekmektedir. Mail kısmının alt bölümünde yer alan Spam Filters simgesine tıklanması gerekmektedir. 

Bu simgeye tıklanmasından sonra açılan sayfa Spamassassin ekranı olacaktır. Bu ekranın en üst bölümünde yer alan “Process New Emails and Mark them as Spam” yazısının sol bölümünde bulunan düğmeye tıklayarak mavi olması sağlanmalıdır. 

Bu işlemlerin yapılmasının ardınsan Spam filtreleme uygulaması aktif olarak kullanılmaktadır. Herhangi bir yönlendirme olmadan sistem üzerinden otomatik bir biçimde spam eklemeleri yapılabilmektedir. 

Spam Eşiği Nasıl Değiştirilir?

Spam eşiğinin değiştirilmesi aşamasında mail içerisinde algılanan spam durumlarının hassasiyet dereceleri belirlenmektedir. Bu derecelendirme işlemleri 10 üzerinden yapılmakta olup ilk kurulum aşamasında 5 ile başlatılmaktadır. 

Bu derecelendirme üzerinden spam klasörüne gönderilen maillerin incelenmesi sonrasında çok fazla mail gönderilmesi halinde derece düşürülmeli, çok az mail gönderilmesi halinde ise derecenin yükseltilmesi gerekmektedir. 

cPanel ‘de spam mail engelleme adımları içerisinde bulunan eşik belirleme işlemi ise yine Spam Filtreleme ekranı üzerinden “ Spam Threshold Score” bağlantısı ile yapılmaktadır.