İnternet ortamında hemen her şeyin farklı alternatifleri vardır. Zaten dijitali cazip kılan da bu değil mi? Sınır yok, kalıp yok. Bir ucundan tutun ve istediğiniz yöne çekin. Kendi e-ticaret stratejilerinize uygun bir hale getirip dijital pazarlamadan faydalanın. Maksimum faydayı sağlamak için de dijital pazarlama çeşitlerine göz atmayı unutmayın.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Son yılların TrendTopic listesinden düşmeyen terimi SEO, dijital pazarlamanın temelini oluşturan yöntemlerden biridir. E-ticaret sitesinin arama motoru kurallarına uygun hale getirilerek ilgili aramalarda sonuçların en üst sıralarında olmasını sağlayan yöntemdir. Reklamdan ziyade daha organik bir çalışmadır. E-ticaret sitesinin altyapısından yazılı içeriklerine kadar uzanan çalışmalar bütünüdür.

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, maddi gelirden ziyade güven ilişkisi oluşturan bir stratejidir. Temelinde satış yapma fikri olsa da içerik pazarlaması ile hedef kitlenin ilgisini çekmek, güvenini kazanmak, eğitim ve bilgi vermek gibi marka değerini artıran eylemler gerçekleştirmek mümkündür. Mevcut müşterilerin, müşteri olarak kalmasında önemli rol oynayan içerik pazarlaması, istikrarlı bir şekilde yönetildiğinde potansiyel müşterileri de yeni müşterilere dönüştürebilme gücüne sahiptir.

E-posta Pazarlaması

Dijital pazarlama türleri arasında spesifik hedef kitlelere doğrudan ulaşabilen en önemli yöntemlerden biri, e-posta pazarlamasıdır. E-posta pazarlaması ürün ve hizmet tanıtımı, teklif sunma, bilgi verme, kutlama gibi temelinde ticari çıkar barındıran eylemlerin mail yoluyla gerçekleştirilmesidir. Doğrudan iletişimde olunan mevcut ya da potansiyel müşterilere iletildiği için dönüşüm oranı oldukça yüksektir.

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlaması, ürün ve hizmet tanıtımlarının sosyal ağlarda yapılması işlemidir. Düşük bütçe ile geniş kitlelere ulaşmayı sağladığı için sıklıkla tercih edilir. Sosyal ağların sunduğu pazarlama araçları ile spesifik reklamlar oluşturulabildiği için maksimum verim sağlar. İlgi alanı, yaş, cinsiyet, bölge gibi detayların ayarlanabilmesi mümkünken potansiyel müşterilerden yorum ve mesaj olarak geri bildirimler de alınabilir.

Affiliate Marketing - Satış Ortaklığı

Kullanıcı tarafından yapılan reklam veya satış olarak tanımlayabileceğimiz affiliate marketing türünde kazanç elde eden iki taraf vardır. Satış ortağı, farklı rollere bürünerek pazarlama ya da önerme yöntemi ile ürün veya hizmetin satılmasını sağlar. Üretici üründen kazanç sağlarken satış ortağı da komisyon kazanır. Influencer marketing ve viral pazarlama yöntemleri de affiliate marketing grubuna dahil edilebilir.

Influencer Marketing

Geleneksel pazarlama reklamlarında, potansiyel müşterilerin takip ettiği ünlüler rol alır, dijital pazarlama reklamlarında ise dijital dünyanın ünlüleri. Sosyal medya fenomeni olarak adlandırılan ve etki alanı geniş olan kişilerin bir ürünü tanıtması, pazarlaması ya da önermesi, influencer marketingin uygulanış şeklidir.

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Yeniden pazarlamanın e-ticaret siteleri için önemi büyüktür. Remarketing basit bir tanımla; ziyaret edilen bir sitenin, daha sonra ziyaret edilen başka bir sitede reklamının yayınlanmasıdır. Bu sayede e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmadan çıkan kullanıcıların geri dönmesi ve alışveriş yapması sağlanabilir.

SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması)

Arama motoru pazarlaması, arama motorlarının sonuç sayfalarına reklam verme yöntemidir. SEO ile organik yollarla ulaşılabilen üst sıralara, SEM ile daha hızlı ve daha etkili bir şekilde ulaşılabilir fakat SEM ücretlidir. Dolayısıyla başarısı bütçeye bağlıdır. E-ticaret siteleri için ayrıca bir önem taşır. Çünkü ilk sıradaki e-ticaret sitesinin ürün ve hizmet satabilme potansiyeli yükselir.

Görüntülü Reklamlar (Display Advertising)

Reklamlar pazarlamanın, görüntülü reklamlar ise dijital pazarlamanın temel yapı taşlarındandır. Reklama konu olan ürün ya da hizmet, görüntülü reklamlar ile açık ve net bir şekilde gösterilebilir. Bu da kullanıcının yeterli bilgiye tek bir reklam ile ulaşarak reklam veren firmaya yönelmesini sağlar. Görüntülü reklamlar çeşitli web sitelerinde, video içerik mecralarında, e-postalarda ve sosyal medyada kullanılabilir. Google Ads’in görüntülü reklam ağı (GDN) üzerinden görüntülü reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Viral Pazarlama

Viral pazarlama, geleneksel pazarlamada da uygulanan bir yöntem olmakla birlikte dijitalde daha etkili bir hale gelmiştir. “Gizli pazarlama” da diyebileceğimiz bu yöntemde reklam, üretici ya da satıcı tarafından yapılmaz. Influencer ve affiliate yöntemlerinde olduğu gibi bir kullanıcı tarafından ürünün bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapılır. Bu yöntem bloglarda ve e-postalarda da sıklıkla kullanılır.