Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz dünyasında pazarlama konusunda ne tarafa bakacağınıza karar vermeniz zaman zaman zorlayıcı olabilir. E-ticaret ile uğraşıyorsanız, “e” çözümler üretmeniz gerekir ve pazarlama konusundaki “e” çözüm, dijital pazarlamadır. Peki, dijital pazarlama nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, ürün ve hizmet tanıtımlarının dijital ortamlarda yapılmasını kapsayan ve kısa bir tanıtımla anlatılamayacak kadar geniş olan bir terimdir. İnternetin gücü ve mobilin devrimi ile ticaret ve pazarlama anlayışının değişmesi, dijital pazarlamayı doğurmuştur. Dijital pazarlama kanalları arasında internet, arama motoru, sosyal medya, mobil uygulama ve çok daha fazlası vardır. Kısaca; internet bağlantısı ile ulaşılabilen her alanı reklam ve satış stratejileri için değerlendirmek, dijital pazarlamanın ta kendisidir.

Pek çok otoriteye göre dijital pazarlamanın doğuşu, ilk e-postanın gönderildiği 1971 yılına dayanır. İki kişi ya da kurumun iletişime geçebildiği her alan, pazarlama yapmaya müsaittir sonuçta. “Dijital pazarlama” terimi ilk olarak 1990 yılında ortaya çıkarken 1994’te ilk tıklanabilir banner reklamı yayınlandı. Ve dijital pazarlamanın temelleri böylece atılmış oldu. Üzerinden onlarca yıl geçmesi geç kaldığınız anlamına gelmez. Günümüzde de uygulayacağınız dijital pazarlama stratejileri ile fark yaratabilirsiniz.