Bana herkesin sorduğu sorular genelde SEO ve Adwords gibi sorular oluyor. Dijital pazarlama taktikleri daha çok insanların ilgisini çekiyor. İşini iyi yapan pazarlamacılar hangi taktiklerin diğerlerine göre daha iyi çalıştığını ve hedeflerine en kestirme hangi yoldan gideceklerini iyi bilirler.

Yaygın olarak kullanılan dijital pazarlama taktikleri:

  • Arama motoru optimizasyonu (SEO)
  • İçerik pazarlama
  • Sosyal medya pazarlama
  • Tıklama Başına Ödeme (TBÖ) Reklamcılığı (PPC)
  • Satış Ortaklığı Pazarlaması
  • Pazarlama Otomasyonu
  • Eposta Pazarlama

Arama Motoru Optimizasyonu - SEO

Web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) daha iyi bir sıralamada bulunması için yapılan optimizasyon çalışmalarıdır. Web sitenizin organik (veya ücretsiz) olarak adlandırılan trafikten yararlanması için yapılan bir dizi teknik işlemdir.

Önemli kavramlar:

  • On-page SEO
  • Off-page SEO
  • Arama Motoru Optimizasyonu

İçerik Pazarlama

Web sitenize gelen ziyaretçilerin beklentilerinin karşılanması gerekir. İçerik geliştirerek gelen ziyaretçilerin marka bilinirliğini arttırmak, arama motorlarından daha çok organik trafik çekmek, potansiyel müşteriler oluşturmak için ikna edici içerikler oluşturulması ve tanıtımı faaliyetleridir.

İçerik bana göre bir web sitesinin en önemli varlığıdır.

İçerik oluşturmak pek çok şirketin karşılaştığı zorlukların başında gelmektedir.

Önemli kavramlar:

  • İçerik nedir ?
  • İçerik Yönetim Sistemi

Sosyal Medya Pazarlama

Web sitenizdeki içeriklerin bir uzantısı olarak, sosyal medya kanallarında bu içeriklerin veya türevlerinin oluşturulması, marka bilinirliğini, ziyaretçi trafiğinizi arttırmak ve işletmeniz için potansiyel müşteri bulmak için yapılan tanıtım çalışmalarına verilen isimdir.

Tıklama Başına Ödeme (PPC)

Google Adwords başta olmak üzere arama motorlarından her tıklama başına ödeme yaparak ziyaretçi trafiği çekmek için yapılan reklam çalışmalarına verilen isimdir.

Ücretli bir trafik olduğu için bütçenizi dikkatli kullanmak ve gerçekleşen sonuçları iyi ölçmeniz ve her seferinde daha az ücrete daha çok ziyaretçi çekmek için çalışmanız gerekir.

Önemli kavramlar:

  • Anahtar kelime
  • Uzun Kuyruk Kelime
  • PPC
  • Tıklama Oranı

Affiliate Pazarlama

Satıcı firmanın diğer web sitelerinde kendi ürünlerini tanıtmak, link almak ve sonuçta gerçekleşen satışlar sonucunda diğer web sitelerine komisyon ödediği ortak pazarlama taktiklerine verilen isimdir.

Hosting, e-ticaret siteleri veya yazılım servisleri satan firmaların sıklıkla kullandığı bir taktiktir.

Doğal Reklamcılık

Doğal reklamcılık, öncelikli olarak içerik odaklı ve diğer ücretli olmayan içeriğin yanında bir platformda öne çıkan reklamları ifade ediyor. Sosyal medya reklamcılığı Facebook reklamı veya Instagram reklamcılığı.

Pazarlama Otomasyonu

Pazarlama otomasyonu, pazarlama eylemlerini otomatikleştirmek amacıyla mevcut olan yazılımları ifade eder. Birçok pazarlama departmanları e-posta, sosyal medya ve diğer web sitesi eylemleri gibi tekrarlayan görevleri otomatikleştirmek zorunda.

E-Posta Pazarlama

Şirketler hedef kitleleri ile ile iletişim kurmak için e-posta pazarlama taktiğini sıklıkla kullanırlar. E-posta genellikle bir içeriği teşvik etmek için kullanılır. İndirimler, etkinlikler veya web sitelerindeki varış sayfalarına yönlendirirler.