Dijital pazarlamayı müşterilerin ihtiyaçlarını ve arzularını öğrenmek için pazara araştırması amacıyla kullanabilirsiniz.

Dijital pazarlama ile müşterilerin bilgiye erişerek satın alma yapabilecekleri ek bir kanal sağlayabilirsiniz. Talepleri değerlendirerek kaynak tahsisi oluşturmanın anahtarıdır.

Ayrıca dijital pazarlama ile müşteri memnuniyetini sağlayabilirsiniz. Müşterilerden elde edeceğiniz veriler ile ürün ve hizmetleriniz hakkındaki düşüncelerini öğrenebilir ve eksiklerinizi görebilirsiniz.

İşletmelerde dijital pazarlamanın önemini anlamak için kitle etkileşiminin anlaşılması ve yönetilmesini düşünmemiz gerekir. Günümüzde dijital pazarlama, web sitesi veya e-postadan çok daha fazla türde kitle etkileşimi ile ilgilidir.

Geleneksel pazarlamanın tersine dijital pazarlama yaparken gerçek zamanlı sonuçları görebilirsiniz. Örneğin bir gazeteye reklam verdiyseniz kaç kişinin gerçekten sayfayı çevirdiğini ve reklamınıza dikkat ettiklerini tahmin etmek mümkün değildir. Gerçekleşen satışlarınızın hangi reklamın sorumlu olduğunu bilemezsiniz.