Dijital pazarlama aşağıdaki bölümlerde gerçekleşmektedir.

  1. Cihazlar: Kitlelerin web siteleri ve mobil uygulamalarda kullanıldığı, akıllı telefonlar, tabletler, masaüstü bilgisayarlar, TV ve oyun cihazları ile deneyimleri.
  2. Platformlar: Bu cihazlardaki etkileşimlerin çoğu Facebook Instagram, Google, YouTube, Twitter ve LinkedIn gibi büyük platformlarda veya hizmetlerden bir tarayıcı ya da uygulamalar aracılığıyla gerçekleştirilir.

  3. Medya: Hedef kitlelere ulaşmak amacıyla ücretli, kendisine ait veya kazanılmış kanallardan reklam, e-posta, mesajlaşma, arama motorları ve sosyal ağlar.

  4. Veri: Hedef kitlelerin işletmeler için anlaşılması gereken profillerini çıkarmak için kullandıkları, bugün pek çok ülkede yasalarla korunması gereken veriler.

  5. Teknoloji: İşletmelerin, web sitelerinden ve mobil uygulamalardan mağaza içi kiosklara ve e-posta kampanyalarına kadar etkileşimli deneyimler oluşturmak için kullandıkları pazarlama teknolojisi.