Yapılan araştırmalara göre Nisan 2020’den itibaren dünyanın en aktif sosyal medya platformlarında; kullanıcısıyla birinci sırada olan Facebook’tan sonra ikinci sırada 1 milyon kullanıcısıyla Instagram yer almaktadır. Instagramın bu konuda başarılı olduğunu söylemek mümkün. Birçok şirket, sanatçı, kafeler, ünlüler, sinema sanatçıları, müzisyenler ve daha birçok kişi herkes Instagramda. Birçok markanın Instagram hesabı vardır, buda pazarlama için çok iyi bir durum. Vereceğimiz birkaç tüyo ile takipçilerinizi arttırmak mümkün.

İSİM BELİRLEYİN

Akılda kalıcı, size hitap eden, telaffuz edildiğinde sizden bahsedilmesi için ilk adımınız isim belirme olsun. İnsanların ilk dikkatini çekecek olan şey kullanıcı adınızdır. Bunu en doğru şekilde, markanızla uyumlu olması için belirleyin

İŞLETME PROFİLİ

Instagramda mavi tik özelliği; sizin gerçek kurum ve kuruluş olduğunuzu belirtecektir. Profilinize adres ve iletişim bilgilerinizi eklemeniz mümkün olacak. Burada belirtmiş olduğunuz bilgilerden sonra insanların sizinle doğrudan iletişime geçmesini kolaylaştıracaktır. Buda insanların size olan güvenini arttıracaktır.

BİRDEN FAZLA HESAP

Çoğu marka ve kurumun birden fazla sosyal medya hesapları mevcuttur. Sadece ınstagramda değil diğer sosyal medya platformlarında da yer aldıklarını unutmayın. Örneğin; Facebook, Twitter, Pinterest gibi hesapları mevcut. Sizde bu hesaplarınızı profilinizde belirtmekten sakınmayın. Daha çok kesime seslenebileceğiniz bir durum olacaktır.

GÖNDERİLERİNİZİ PAYLAŞIN

Instagram hesabı kullananların hemen hemen Facebook ya da Twitter kullanmaktadır. Sizde onlardan biri olun. Paylaşmış olduğunuz gönderilerinizi mutlaka Instagramın özelliklerinden faydalanarak diğer sosyal medya hesaplarınızda da paylaşın.

HASHTAG

Kendi markanızı ve işletmenizi belirleyecek kelimeleri hashtag’ler yaratın. Bunlar daha çok kişiye ulaşmanızı sağlar. Keşfet’e düşmeniz daha kolay olur. Kendi işletmenizde aynı olan diğer hesaplara bakın, kullanmış oldukları anahtar kelimeleri inceleyen. Gün hashtagleri kullanmanız size büyük avantaj sağlar. Popüler olan hashtaglere iyi bakın ona göre sizler de kullanmaya başlayın.

CEVAP VERİN

DM’leri sık sık kontrol edin. İçinde bilgi almak isteyenler, sizinle iletişime geçmek isteyenler, işletmenize uygun siparişler vermek isteyenler olabilir. Bunun için biraz zaman ayırıp onlara bakmayı ihmal etmeyin. Aynı şekilde gelmiş olan hashtaglere de mutlaka samimi cevap verin.

GÖRSELLER PAYLAŞIN

En kaliteli görsellere yer verin. Farklı açılardan yakalamaya çalılın. Çözünürlüğü yüksek olan gönderilere yer verin. Bir fotoğraf ne kadar kaliteli durursa o kadar dikkat çeker.

UYUM OLSUN

İnsanlar sizin profil hesabınıza girdiklerinde burada paylaşmış olduğunuz gönderilerin dikkat çekici olması için aynı tonlamaları, efektleri kullanmaya özen gösterin. Renk katın profilinize.