Hedef Kitle Analizi

Sosyal medyayı daha etkin bir şekilde kullanmak, müşterileriniz ile daha iyi iletişim kurabilmek ve onlara uygun olan ürünlere kolaylıkla ulaşabilmelerini sağlayabilmek için sosyal medya analiz ve raporlama işlemi doğru hedef kitle seçimi ile başlamaktadır. Dolayısıyla müşterileriniz için isabetli olduğunu düşündüğünüz ürünlerinizi sunabilmek adına hedef kitlenizi dikkatli bir şekilde bölümlendirmeniz gerekir.

Doğru hedef kitleyi belirleyebilmek ve onların ilgi alanını keşfedebilmek için yapacağınız paylaşımlar sizlere müşterilerinizi daha yakından tanıma olanağı verir. Takipçilerinizin herhangi bir sosyal medya platformundaki gönderilerinize olan yorum, beğeni, paylaşım ve retweet gibi etkileşimlerini ölçerek hedef kitlenizin hangi ürünlerinize karşı ilgili olduğunu kolaylıkla öğrenebilirsiniz.

Etkileşimleri Yorumlama

Sosyal medya platformlarındaki takipçilerinizin gönderileriniz ile olan etkileşimlerini analiz ederek onlarla olan iletişiminizin doğru olup olmadığını anlayabilirsiniz. Eğer gönderileriniz takipçilerinizin hepsine veya daha fazla kişiye organik yöntemlerle gösteriliyorsa bu onlara uygun paylaşımlar yaptığınız anlamına gelmektedir. Bir başka deyişle müşterilerinizle iyi bir iletişim kurup ürünlerinizi onlara en etkili yöntemlerle pazarladığınız anlamına gelir.

Doğru Altyapı Kullanma

Müşterilerimizin alışveriş deneyimini iyileştirebilmek ve onların işlerini kolaylaştırabilmek için doğru bir altyapıya sahip olmak önemlidir. Günümüzde kullanıcıların dikkat süreleri 2 saniye kadar düştüğünü düşünecek olursak hızlı, doğru ve verimli bir şekilde çalışan bir e-ticaret sitesi bu konuda oldukça kritik bir rol oynamaktadır.

Siz de sosyal medya raporlama ve analiz yaparken müşterilerinizi yönlendirmek istediğiniz alan olan e-ticaret sitelerinizi daha verimli bir hale getirebilir ve onların alışveriş deneyimini iyileştirebilirsiniz. Bu sayede e-ticaret işinizden daha fazla verim alıp, müşterilerinizden daha iyi dönüşümler alabilirsiniz.

İletişim

Sosyal medya analizi nasıl yapılır sorusunun en iyi cevaplarından birisi ise takipçiler ile kurulan iletişim olmaktadır. Sizinle iletişime geçen müşterileriniz sosyal medya platformlarındaki tanıtımını yaptığınız ürünlere ilgi göstermektedirler. Aynı şekilde e-ticaret siteniz aracılığı ile sizinle iletişime geçen müşterileriniz satışını yaptığınız ürünlere ilgili olmaktadırlar. Sosyal medya aracılığıyla iletişim günümüzde oldukça kolaydır. Bu kolaylığı alışan müşterileriniz ise aynı kolaylığı e-ticaret sitelerinde de beklemektedirler.

Bu yüzden kullanılan altyapı oldukça önemlidir. Siz de Ticimax’ın geliştirdiği müşterilerinize büyük kolaylıklar sağlayan hazır e-ticaret sitelerini tercih ederek onların sizinle iletişime geçmesini kolaylaştırabilirsiniz. Bu sayede teknik nedenlerden ötürü müşteri kaybetmez ve dönüşümlerinizi rahatlıkla artırabilirsiniz.

Optimizasyon 

İnternetten alışverişin e-ticaret platformları ile gerçekleştiğini düşünecek olursak sosyal medya üzerinden web sitenize yönlendirdiğiniz müşterilerinizin sorunsuz bir şekilde alışveriş yapabilmeleri oldukça önemlidir. Bunun için doğru e-ticaret platformu kullanmanın yanında kullanılan altyapının iyi bir şekilde optimize edilmiş ve sorunsuzca çalışması gerekmektedir.

Kullandığınız e-ticaret platformu sosyal medya üzerinden gelen trafiğinizi göstermesi de analiz aşamasında dikkat etmeniz gereken bir diğer unsur arasında yerini alır. Bu trafiği analiz ederek sizde gerekli ayarlamaları yapıp alışveriş aşamalarının sorunsuz bir şekilde ilerlediğinden emin olabilirsiniz.