İçindekiler;

  • Sosyal Medya Reklam Ücretleri Hangi Platforma Ağırlık Verdiğinize Göre Değişir
  • En Yaygın Faturalandırma Seçenekleri
  • Ücretli Sosyal Medya Reklam Modelleri

Sosyal medya platformuna kaydolmak ücretsizdir, yani herkes bir işletme Facebook sayfası veya bir Twitter hesabı oluşturabilir. Bununla birlikte, sosyal medya reklam yönetimi oldukça zaman alabilir. Ayrıca, e ticaret sosyal medya hesaplarınızı düzgün bir şekilde yönetmek için gerekli deneyim ve bilgiye sahip personel bulmak zordur.

Doğru bir şekilde yürütülmezse, bir sosyal medya kampanyası markanız için oldukça maliyetli olabilir. Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram ve Pinterest dahil olmak üzere en iyi sosyal ağlar için sosyal medya pazarlama planları sunan firmalar var. Böylece özel bir sosyal medya yöneticisi işe almanın maliyetinin bir kısmıyla, tam olarak korunan bir kampanyaya yürütebilirsiniz.

Sosyal Medya Reklam Ücretleri Hangi Platforma Ağırlık Verdiğinize Göre Değişir

Diğer pazarlama hizmetlerinde olduğu gibi, işletmenizi tanıtmak için seçtiğiniz platformların sosyal medya reklam fiyatları üzerinde büyük etkisi vardır. Örneğin, belirli bir platformda daha fazla kullanıcı bulunduğundan, reklam alanı için daha fazla rekabet vardır ve kampanyalarınız için biraz daha fazla ödemeniz gerekebilir. Günlük 1 milyardan fazla aktif kullanıcısıyla Facebook en popüler sosyal kanallardan biridir.

İşletmenizi Facebook'ta pazarladığınızda, hedef kitlenizin en azından bir bölümüne ulaşmak için iyi bir şansınız olur. Ajanslardan özel sosyal medya fiyatlandırması talep ediyorsanız, sosyal medya için pazarlama ve reklamcılık hizmetlerinin ihtiyacınızı, istediğiniz özellikleri ve platformları içerdiğini doğrulamak önemlidir. Örneğin, sosyal medya reklam ve pazarlama kampanyalarınızı yönetmek için kapsamlı bir yaklaşım benimsemek istiyorsanız, anahtar teslimi çözümler sunan bir ajansla ortaklık kurmak gerekiyor. Bu strateji geliştirme, lansman ve yönetim süreçlerini kapsayacaktır.

En Yaygın Faturalandırma Seçenekleri

 Her platform, hedeflerinize ve kampanya için seçilen reklam birimine göre değişen farklı sosyal medya reklam ücretleri sunar. Sosyal medya platformlarında oldukça yaygın bir standart olan TBM, görüntülenen reklam için tıklama başına ödeme yaptığınız bir faturalandırma seçeneğidir. Gösterim başına maliyette ise, bir reklamın her 1000 gösterimi için faturalandırılırsınız. Görüntüleme başına maliyet için, birisi reklamınızı her görüntülediğinde ücretlendirilirsiniz.

Her sosyal medya platformunun görüntüleme sayısı hesabı farklılık gösterebilir. Bazı platformlar ayrıca bir reklamla etkileşimi de görüntüleme varsayar. İşlem başına maliyet, birisi reklamı optimize ederken belirttiğiniz işlemi tamamladığında ücretlendirileceğiniz anlamına gelir. İşlemler arasında uygulama indirme, e-posta bültenine kaydolma veya doğrudan reklamdan alışveriş yapma seçenekleri yer alabilir. Bazı platformlar ayrıca, reklam kampanyası yoluyla kazanılan ya da bir reklama, fotoğrafa veya sayfaya verilen her takipçi için ödeme seçeneği sunar.

Ücretli Sosyal Medya Reklam Modelleri

Sosyal medya reklam maliyetlerinin bir diğer önemli unsuru teklif seçeneğidir. Sosyal medyada iki yaygın seçenek vardır: Maksimum teklif ve otomatik teklif. Maksimum teklif, kampanya hedeflerinize ulaşmak için ne kadar harcama yapmak istediğinize karar vermenizi sağlar. Otomatik teklif ise, platformun, hedefinize ve bütçenize göre kampanyanız için otomatik olarak bir teklif belirlemesine olanak tanır.

Bazı platformların, ürünlerine uyan belirli faturalandırma seçenekleri sunabileceğini unutmayın. Örneğin, Twitter'da bağlantı tıklaması başına hedef maliyet belirleyebileceğiniz bir seçenek vardır. Yani oluşturacağınız bütçe yapısı her platforma göre değişiklik gösterir, ancak reklam verenler genellikle günlük veya toplam bitçe seçeneğini tercih ediyorlar. Günlük bütçeler, her gün harcamak istediğiniz limiti belirtirken, toplam bütçe reklam kampanyası süresince ödemek istediğiniz toplam tutarı belirlemenize olanak tanır.

Toplam bütçe belirlemek kampanyanızı otomatik olarak her gün ortalama bir tutar harcayacak şekilde ayarlar. Günlük tutarlar ve bütçeler saat diliminize göre gece yarısı sıfırlanır. Bazı platformlar günlük minimum harcama gerektirir. Dolayısıyla, ödemek istediğiniz en yüksek tutarı seçerken, kullandığınız platform için günlük minimum gereksinimi karşılaması gerekir.

Yani, sosyal medya reklam bütçesi belirlediniz bir teklif seçeneği sayesinde ufalabilir ve kampanyanız size para tasarrufu sağlayacak şekilde optimize edilebilir. Bu karmaşık süreçlerin üstesinden gelecek, profesyonellerle çalışmak sizi daima bir adım öne çıkarır ve tasarruf etmenizi kolaylaştırır.