TESLA STRATEJİLERİ

Müşteri ve şirket ilişkileri bazen sadece paraya dayanır. Müşteri parasını verir ürününü satın alır. Şirket Tesla olunca bu durum tam tersine dönüyor. Tesla şirketi şu an nasıl liderliğe doğru ilerliyorsa, Tesla müşterileri de ona doğru ilerleyip odaklanmış bulunmakta. Şu an da Teslanın hedef müşteri Teslanın bir numara olduğuna ve ona yürekten inandığını söylememiz mümkün.

20 yıldır dünyanın en değerli otomotiv şirketi haline gelmiş olan Tesla; başarısı büyük önem taşımaktadır. Bu kadar başarılı ve popüler bir marka olan Tesla, pazarlamaya bütçe ayırmıyor. Pazarlamanın doğru şekilde planlandığı ve uygulanması bir Tesla örneğidir.

ÖNCELİĞİNİZ OLSUN

Normalde araç satın alacağınızda oto bayisine gidersiniz. Satış temsilcinin size ön bilgi vererek sizi ikna etmeye başladığını görürsünüz. Sürüş testine çıkarırsınız ardından pazarlık yaparsınız. Satış temsilcisi bu sayede komisyon almış olur. Yani bütün bunların hepsi para üzerinden yürümektedir.

Fakat Tesla da bu durum farklıdır. Herhangi bir bayisi yoktur. Sizi ikna etmeye çalışan satış temsilcinin bunaltıcı konuşmasına maruz kalmazsınız. Teslanın web sitesine girerek gerekli olan bütün bilgilere oradan sahip olmanız mümkün. Teslada pazarlık yoktur, sitedeki aracın fiyatı ne ise satış fiyatı da odur. Aracınıza eklemek istediğiniz özellikleri ekledikten sonra ödemenizi yaparsınız.

İYİ BİR ARKADAŞ

İnsanlar almış oldukları ürünü genelde arkadaşlarına ve ailelerine önerirler. Bu sebeple çevremizdekilerin önerilerine daha çok kulak veririz. Kulaktan kulağa pazarlama işi günümüzde en etkili pazarlama yöntemidir. Tesla bunu çok iyi bilmektedir. Kurulduğu günden bu yana Tesla arkadaş tavsiyesi üzerine pazarlama yaptığı bir gerçek. Bu sayede markanın bilinirliği ve güvenilirliği zamanla artmaktadır.

PARALI REKLAMLARA GÜVENMEYİN

Markalar ürünlerini tanıtmak için reklama duyarlar. Her yıl otomotiv reklamları için milyonlarca dolar harcanır. Fakat yolda giderken, internet sitelerinde gezinirken hepimiz bunlara denk gelmekten bıkmış durumdayız. Yapılan reklamlar çok az insana hitap etmektedir. Tesla bunun için para harcamamaktadır. Tesla kendi müşterileri aracılığı ile reklamını yapmaktadır. Tesla kullanıcıları hiçbir çıkarları olmadan firmanın reklamını gönüllü olarak yapmaktadırlar.

SOSYAL MEDYA

Teslanın CEO’ Elon Musk sosyal medya hesaplarını çok sık kullanmakta. 36 milyon twitter takipçisine sahip. Her gün twitter’a girip twet atmaktadır. Şirketin durumu hakkında gerekli olan önemli bilgileri, günlük yaşamdaki konulara da değinmektedir. Hatalarını ve başarılılarını en doğru şekilde ifade eder.