Bir reklam kampanyası oluşturduktan ve planlamasını gerçekleştirdikten sonra; hedef kitlenin doğal hayat akışına göre kendisi ile nerede karşılaşılacağının seçimi son derece önem taşımaktadır. Aynı mesajı içeren bir reklamın, alternatif mecralarda yayınlanması sonucu, hedef izleyicinin toplam algısı üzerindeki etkisi farklı olacağı çok açıktır. En belirgin mecralar olarak tv, gazete, dergi, radyo, internet, sosyal ağlar, açık hava olarak çeşitlendirmek ve bu listeyi genişletmek mümkündür. Konuya yalnızca reklamın hangi mecrada yayınlanacağı kararı olarak yaklaşmak oldukça sığ olacaktır. Bir dergi reklamı düşünüldüğünde bile reklamın dergide işgal edeceği yerin seçimi ayrı bir karar kriteri olarak karşımıza çıkmaktadır. Sözgelişi; kapak, kapak arkası tam sayfa veya kısmi, birinci ve takip eden sayfalar veya arka kapak arkası ve arka kapak seçimi bile hedef okuyucu üzerinde farklı etkileri olmaktadır. Dergi okuyucusunun okuma alışkanlıkları, reklamı bilinç eşiğinin altında veya üstünde algılaması, bilgi vermesi, dikkat çekmesi, ihtiyacının farkında vardırması ve hatta satın alma alternatiflerinden biri olarak görme açılarından ciddi farkla oluşturduğu yapılan araştırmalar sonucu görülmüştür.

 

Futbolla bütünleşmiş bir hedef tüketicinin TV de yayınlanan takımının kupa maçının kritik ve beklemediği bir anda ekranın herhangi bir yerinde çıkan ve kaymaya başlayan ilgisiz bir ürünün reklamına vereceği tepkiyi bir düşünelim. Acaba o anda fanatik izleyici marka ile ilgili ne düşünecektir? O bant reklamın orada ve o sırada geçmemiş olması markanın imajı açısından belki de de çok daha hayırlı olabilecektir.

 

Veya büyük tirajlı günlük gazetelerin üçüncü sayfalarını gözümüzde canlandıralım. Açtığınızda muhtemelen birkaç faciayla biten trafik kazası, kadın cinayetleri de dahil olmak üzere vahşet ve tecavüz haberleri ve benzerleri. Bu sayfayı okuyan tüketicinin ruh hali de dikkate alındığında, aynı sayfada sizin hangi reklamınızı koyulması uygun olacaktır? Tefal markalı bir bıçak takımının mı, yoksa trafik kazaların haberinin altına yeni model bir aracın reklamının mı?